ESG+Stories

Πώς το ESG αλλάζει τα δεδομένα για εταιρείες και εργαζόμενους

Τι ανέφεραν οι ομιλητές στο 1ο workshop που διοργάνωσε το ESG Stories σε συνεργασία με το Innovathens.
Πώς το ESG αλλάζει τα δεδομένα για εταιρείες και εργαζόμενους

Οι νέες τάσεις και προοπτικές στο κλάδο του ESG τόσο από ακαδημαϊκή σκοπιά όσο και από την σκοπιά των επιχειρήσεων και της αγοράς εργασίας αναπτύχθηκαν εκτενώς στο πρώτο workshop που διοργάνωσε το esgstories.gr με τίτλο «ESG: Νέες ανάγκες για τις επιχειρήσεις, νέες ευκαιρίες στην αγορά Εργασίας».

,

innovathens

Την ενδιαφέρουσα συζήτηση άνοιξε ο Αναπληρωτής καθηγητής στη Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του ΕΜΠ, Χάρης Δούκας, αναδεικνύοντας πως πλέον τα κριτήρια ESG κερδίζουν ολοένα και περισσότερο έδαφος στην λειτουργία των επιχειρήσεων, αγκαλιάζοντας ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων. Ειδικότερα, επισήμανε πως η εφαρμογή κριτηρίων ESG από τις επιχειρήσεις είναι μια διαδικασία σε εξέλιξη, όπου πρέπει να αξιοποιηθούν σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό τα διαθέσιμα τεχνολογικά και υπολογιστικά εργαλεία που υπάρχουν, βελτιώνοντας κατά πολύ την διαδικασία της αξιολόγησης και τα αποτελέσματα αυτής της αξιολόγησης.

Δούκας
Ο Αναπληρωτής καθηγητής στη Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του ΕΜΠ, Χάρης Δούκας

Με τον τρόπο αυτό, θα υπάρξει μεγαλύτερη διαφάνεια σε όλη την διαδικασία και μεγαλύτερη ασφάλεια στους επενδυτές. «Σήμερα, η αξιολόγηση στηρίζεται σε πολύ μεγάλο βαθμό σε αυτό που λέμε «self-declaration», δηλαδή, δίδεται ένα ερωτηματολόγιο στις επιχειρήσεις στο οποίο απαντάνε. Η αξιοποίηση τεχνικών αυτοματισμών και άλλων εργαλείων IT δύναται να ενισχύσει σημαντικά την διαφάνεια της διαδικασίας καθώς, επίσης, θα δώσει την δυνατότητα σε ενδιαφερόμενους ερευνητές να παράγουν οι ίδιοι ορισμένα από τα στοιχεία που αξιοποιούνται στην τελική αξιολόγηση των εταιρειών» σημείωσε. Κάτι τέτοιο θα ενισχύσει σημαντικά την αξιοπιστία των λεγομένων των επιχειρήσεων σχετικά με τον βαθμό επίδοσης στα κριτήρια ESG και ταυτόχρονα, θα διασφαλίζει μια καλύτερη εικόνα για το σύνολο της αγοράς, όπως ανέφερε σχετικά ο καθηγητής Χάρης Δούκας.

Άλλωστε δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις όπου εταιρείες με δραστηριότητα σε ορυκτά καύσιμα εμφανίζουν καλύτερες επιδόσεις στα κριτήρια ESG σε σχέση με εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Από την πλευρά του ο κ. Κωνσταντίνος Κίντζιος, Business Development Director στο ReGeneration αναφέρθηκε εκτενώς στην αγορά εργασίας, υπογραμμίζοντας χαρακτηριστικά πως η επιτυχία του ReGeneration έγκειται ότι κατόρθωσε να γεφυρώσει το «χάσμα» ανάμεσα στο πανεπιστήμιο και την αγορά εργασίας, όπου ακολουθώντας και συμβαδίζοντας με τα κριτήρια και την φιλοσοφία του ESG, ανέδειξε σε νέους υποψήφιους αυτά που χρειάζονται για να εισαχθούν στην αγορά εργασίας με επιτυχία και προοπτική. Σε αυτή την κατεύθυνση, το ReGeneration εργάζεται σημαντικά στην ανάπτυξη soft και hard δεξιοτήτων, που καθιστούν «ελκυστικό» τον υποψήφιο για τις επιχειρήσεις.

Ταυτόχρονα, ο κ. Κίντζιος αναφέρθηκε στις νέες τάσεις που καταγράφονται στην αγορά εργασίας σε συσχέτιση με την ολοένα και μεγαλύτερη διείσδυση των κριτηρίων ESG, υπογραμμίζοντας ότι «πλέον οι εταιρείες προκρίνουν την διαφορετικότητα στην πολιτική προσλήψεων παρά την μόνη και αδιαίρετη εταιρική κουλτούρα που παρατηρούνταν την δεκαετία του 1990. Σήμερα, η κουλτούρα μιας εταιρείας περισσότερο αποτελεί σύνθεση και προϊόν «διαφορετικότητας» παρά μια παγιωμένη κατάσταση».

Κίντζιος
Από αριστερά ο Γεράσιμος Τζαμαρέλος, Υπεύθυνος Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων, INNOVATHENS, ο Κωνσταντίνος Κίντζιος, Business Development Director στο ReGeneration και η δημοσιογράφος Φαίδρα Μαυρογιώργη

H Κατερίνα Ρόγγα, Principal, Risk Advisory, Climate & Sustainability Services, Deloitte Greece κατά την εισήγησή της αναφέρθηκε στις βασικές έννοιες για το τι ακριβώς αλλάζει, ποιο είναι το τοπίο σήμερα και τι φέρνει το ESG και πώς συνδέεται αυτό με τις ανάγκες της αγοράς και τι skills χρειάζονται για να ασχοληθεί κανείς με αυτόν το κλάδο.

«Αυτό που αλλάζει είναι αυτό που δημιουργεί τις καινούργιες προκλήσεις άρα και τις αντίστοιχες ευκαιρίες. Η εύρεση στελεχών ESG αποτελεί μία πρόκληση για τις εταιρείες για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις καινούργιες ανάγκες» σχολίασε σχετικά.

Τα skills που χρειάζεται κανείς για να ανταποκριθεί σε αυτόν τον κλάδο είναι soft skills και πιο hard core skills που έχουν να κάνουν με το πιο business environment. «Το σημαντικότερο είναι κάποιος να κατανοήσει ότι το ESG και η  βιώσιμη ανάπτυξη απαιτούν από μόνα τους ακεραιότητα, κατανόηση, συνεργασία και μετά απαιτεί ένα πιο τεχνικό κομμάτι γνώσεων το οποίο έρχεται να διασυνδεθεί με διάφορες ειδικότητες οι οποίες ήδη υπάρχουν αλλά πρέπει να εξελιχθούν στο πλαίσιο με το πώς τελικά εφαρμόζονται, οι οποίες ασχολούνται με θέματα περιβαλλοντολογικά, τεχνικά, οικονομικά, στρατηγικού μετασχηματισμού και τεχνολογίας» ανέφερε χαρακτηριστικά.

Αναφορικά με τις προκλήσεις που έχουν να αντιμετωπίσουν οι εταιρείες, η κ. Ρόγγα σημείωσε πως οι οργανισμοί πρέπει να έχουν συστηματική παρακολούθηση των νομοθετικών κειμένων, να παρατηρούν τη συμπεριφορά της επενδυτικής κοινότητας, και εκεί σημαντικό ρόλο παίζουν οι οικονομικοί αναλυτές καθώς πρέπει να αξιολογούν τις επενδύσεις και παράλληλα να διαχειριστούν τη κλιματική κρίση και τα ρίσκα που αυτή επιφέρει στη επιχειρηματική δραστηριότητα, τις βαθμολογίες ESG και τον ανταγωνισμό της αγοράς.

Ρόγγα
Κατά τη διάρκεια της εισήγησης της κα Κατερίνας Ρόγγα, Principal, Risk Advisory, Climate & Sustainability Services, Deloitte Greece

Από την πλευρά του ο κ. Γεράσιμος Τζαμαρέλος, Υπεύθυνος Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων, INNOVATHENS, αναφέρθηκε στα social media και ιδιαίτερα στο LinkedIn για το πώς βοηθάει στην αναζήτηση στελεχών ή στη εύρεση εργασίας και έδωσε tips για την καλύτερη ανάδειξη των ικανοτήτων των υποψηφίων.  «Υπάρχουν άνθρωποι που λένε ότι εκμεταλλεύονται το LinkedIn. Δεν μπορείτε να εκμεταλλευτείτε το LinkedIn. Θα το αξιοποιήσετε ως μέσο για να σας πετύχει αυτός που θέλει με τα τρία keywords που θα έχετε βάλει στο προφίλ σας».  

Επίσης αναφέρθηκε στα skills που πρέπει να έχουν οι υποψήφιοι και ιδιαίτερη σημασία έδωσε στα digital skills που χρειάζονται και τέλος μίλησε για το digital transformation και πώς αυτό διαφέρει από το digital marketing.

Τέλος στο workshop τοποθετήθηκαν οι κ.κ. Πασχάλης Καστανάς, Επικεφαλής του τομέα Βιώσιμων Συσκευασιών και Γιώργος Γεωργαλάς, Talent Acquisition & Development Manager, στη Nestlé Ελλάς εκπροσωπώντας την πλευρά των επιχειρήσεων. «Η Nestlé είναι μία παγκόσμια εταιρεία και λαμβάνει υπόψη τη συνολική εικόνα που έχουν και οι δράσεις οι δικές της αλλά και οι δράσεις των καταναλωτών σε όλη την κοινωνία και στον τρόπο ζωής» ανέφερε ο κ. Καστανάς. Ο ίδιος μεταξύ άλλων αναφέρθηκε στη σημασία της βιώσιμης συσκευασίας και της πρώτης ύλης. « Έχουμε δεσμευτεί ότι μέχρι το 2025 θα μειώσουμε κατά 20% το ανθρακικό μας αποτύπωμα, μέχρι το 2030 το 50% και μέχρι το 2050 να πιάσουμε το στόχο του net zero» σχολίασε και συμπλήρωσε ότι οι εταιρείες για να επιτύχουν τους στόχους της βιώσιμης ανάπτυξης πρέπει να δουλέψουν μεθοδικά. «Πρέπει να υπάρχει ένας οργανωμένος τρόπος με τον οποίο ο καθένας θα συνεισφέρει, θα κάνει τη δράση του και θα φέρει το αποτέλεσμα που χρειάζεται. Πρέπει να είναι ξεκαθαρισμένες οι προτεραιότητες και ο τρόπος με τον οποίο θα υλοποιηθούν και πρέπει να υπάρχουν ξεκαθαρισμένοι στόχοι που θέλουν να επιτευχθούν» σημείωσε και συμπλήρωσε «δεν πρέπει να μιλάμε με έντονο τρόπο ή με τρόπο ανταγωνιστικό, είμαστε όλοι εδώ για να μοιραστούμε και να υποστηρίξουμε ο ένας τον άλλο για να φέρουμε το αποτέλεσμα που χρειάζεται».

Από την πλευρά του ο κ. Γεωργαλάς αναφέρθηκε στις δράσεις που υλοποιούν ως εταιρεία τόσο για το περιβάλλον όσο και για την κοινωνία καθώς και στον ρόλο που παίζει το HR και το ανθρώπινο δυναμικό στην επίτευξη των στόχων μίας εταιρείας. «Στο ταξίδι προς τη βιωσιμότητα οι μόνοι που μπορούν να κάνουν τη διαφορά είναι οι άνθρωποι» τόνισε.

Καστανάς Γεωργαλάς
Από αριστερά ο Πασχάλης Καστανάς, Επικεφαλής του τομέα Βιώσιμων Συσκευασιών και ο Γιώργος Γεωργαλάς, Talent Acquisition & Development Manager, στη Nestlé Ελλάς

Στα πλαίσια αυτά υλοποιούν αρκετές δράσεις για το περιβάλλον και για τους ανθρώπους τους αλλά και δράσεις καινοτομίας. Ένα από αυτά είναι το Regeneration, ένα πρόγραμμα που έχει ως στόχο να βοηθήσουν στην προστασία, στην ανανέωση και στην προστασία του περιβάλλοντος βοηθώντας ουσιαστικά τη βιωσιμότητα, το well- being των αγροτών και βοηθώντας ουσιαστικά τις τοπικές κοινότητες αλλά και τους καταναλωτές.

Παράλληλα μίλησε για τη στρατηγική HR «Workplace of Tomorrow» που αφορά στη δέσμευση της εταιρείας να δημιουργήσει ένα χώρο εργασίας που προτάσσει την ανεύρεση ταλέντων, την παροχή κινήτρων και την παροχή ευκαιριών ανάπτυξης.

Τέλος σημείωσε πως από την εμπειρία του έχει διαπιστώσει ότι το νεότερο μέρος του ανθρώπινου δυναμικού ενδιαφέρεται για το θετικό αποτύπωμα και το κοινωνικό αλλά και το περιβαλλοντικό μίας εταιρείας. «Για αυτό το λόγο στη Nestle τους δίνουμε την ευκαιρία να  προσφέρουν ενεργά προς αυτή την κατεύθυνση και τους υποσχόμαστε ότι σαν εταιρεία εστιάζουμε σε αυτούς τους άξονες» κατέληξε.

Δείτε αναλυτικά όλο το workshop:

ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ