ESG+Stories

Τι πιστεύουν οι καταναλωτές για τις εκθέσεις βιωσιμότητας;

Σύμφωνα με έρευνα της πλατφόρμας δέσμευσης εμπορικών σημάτων PicoNext, ένας εντυπωσιακός αριθμός καταναλωτών πιστεύει ότι τουλάχιστον ορισμένες μάρκες εμπλέκονται σε «πράσινο ξέπλυμα».
Τι πιστεύουν οι καταναλωτές για τις εκθέσεις βιωσιμότητας;

Η μελέτη, με τίτλο «Ψηφιακά διαβατήρια προϊόντων: Ξεκλειδώνοντας τη διαφάνεια της βιωσιμότητας»  διεξήγαγε έρευνα σε 1.001 διαδικτυακούς καταναλωτές στις ΗΠΑ και την Ευρώπη για να μετρήσει τη στάση τους απέναντι στη διαφάνεια της βιωσιμότητας.

.

Τα ευρήματα υποδηλώνουν ότι, ενώ η βιωσιμότητα παραμένει κρίσιμος παράγοντας στις αγοραστικές αποφάσεις πολλών καταναλωτών, υπάρχει μια ευρέως διαδεδομένη αντίληψη για πρακτικές «πράσινου ξεπλύματος». Πάνω από το 70% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι η αειφορία επηρεάζει τις αγοραστικές τους αποφάσεις, ωστόσο ένα εντυπωσιακό 91% εξέφρασε την πεποίθησή του ότι ορισμένες μάρκες επιδίδονται σε «πράσινο ξέπλυμα».

Αυτή η αποσύνδεση υπογραμμίζει την ανάγκη για τις μάρκες να αυξήσουν τη διαφάνεια και να παρέχουν στους καταναλωτές επαληθεύσιμες πληροφορίες για τη βιωσιμότητα. 

Οι ερωτηθέντες εξέφρασαν την έντονη επιθυμία να επαληθεύουν την αυθεντικότητα των προϊόντων (34,7%), τους ισχυρισμούς της μάρκας (33,7%) και την καθοδήγηση ανακύκλωσης (33,7%). Πολλές εταιρείες δημοσιεύουν πλέον εκθέσεις βιωσιμότητας, παρά το γεγονός αυτό, οι καταναλωτές αντιμετωπίζουν εμπόδια στην κατανόησή τους, καθώς πολλοί τις θεωρούν πολύ περίπλοκες για να τις κατανοήσουν (40%), πολύ μεγάλες (38,4%) ή πολύ δύσκολο να τις βρουν (36%).

Μια λύση που παρουσιάστηκε στο πλαίσιο της έκθεσης PicoNext είναι η υιοθέτηση ψηφιακών διαβατηρίων προϊόντων (DPP). Τα DPP είναι ψηφιακές ταυτότητες που προτείνει η Ε.Ε. για τα προϊόντα, οι οποίες παρακολουθούν τη διαδρομή τους από τις πρώτες ύλες έως τη διάθεσή τους. Παρέχουν στους καταναλωτές σαφείς και κατανοητές πληροφορίες σχετικά με τον αντίκτυπο ενός προϊόντος στη βιωσιμότητα.

Όμως, οι DPP μπορεί να προσφέρουν περισσότερα από περιβαλλοντικά οφέλη. Οι ερωτηθέντες πιστεύουν ότι αποτελούν επίσης μια ευκαιρία για να συνεργαστούν με τους πελάτες τους, όπως η δυνατότητα να κερδίσουν ανταμοιβές για την αφοσίωσή τους (46,5%), να ενημερωθούν για τις προσφορές προϊόντων και υπηρεσιών (36,3%) και να ανακαλύψουν σχετικές συστάσεις προϊόντων (32,5%).

ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ