ESG+Stories

Περιβαλλοντικά μέτρα καλείται να πάρει η παγκόσμια ναυτιλία

Σύμφωνα με νέα έρευνα που παρουσιάστηκε στο παγκόσμιο ναυτιλιακό φόρουμ.
Περιβαλλοντικά μέτρα καλείται να πάρει η παγκόσμια ναυτιλία

Δραστικά περιβαλλοντικά μέτρα έως το 2030 καλείται να πάρει η παγκόσμια ναυτιλία, σύμφωνα με νέα έρευνα που παρουσιάστηκε σήμερα στο πλαίσιο του τριήμερου 6ου διεθνούς συνεδρίου του Παγκόσμιου Ναυτιλιακού Φόρουμ στην Αθήνα.

.

Η έκθεση σύμφωνα με τους διοργανωτές του συνεδρίου πραγματοποιήθηκε από την UMAS, το Getting to Zero Coalition και το Race to Zero στην οποία αποτυπώνεται ότι θα πρέπει να ληφθούν άμεσα και δραστικά περιβαλλοντικά μέτρα από το σύνολο της παγκόσμιας ναυτιλίας με στόχο να επιτευχθεί ως το 2030 το 5% των καυσίμων να αποτελούνται από καύσιμα μηδενικών ρύπων - ο οποίος είναι ο βασικός στόχος της ναυτιλίας.

Η έκθεση «Κλιματικές Δράσεις στη Ναυτιλία για την Επίτευξη Προόδου ως το 2030» (Climate Action in Shipping, Progress towards Shipping's 2030 Breakthrough) σκιαγραφεί μια διφορούμενη εικόνα.

Η παραγωγή καυσίμων μηδενικών εκπομπών, όπως εξελίσσεται έως τώρα, μπορεί να καλύπτει μόλις το ένα τέταρτο από αυτό που απαιτείται για την επίτευξη του στόχου. Ωστόσο, εάν δρομολογηθούν περισσότερα σχετικά έργα, η παραγωγή καυσίμων μηδενικών εκπομπών θα μπορούσε να είναι έως και διπλάσια από ό,τι χρειάζεται, ακόμη και αν ληφθούν υπόψη οι ανάγκες καυσίμων σε άλλους τομείς.

Στα πλοία όμως η εικόνα είναι λιγότερο ρόδινη. Παρά τις βαρυσήμαντες ανακοινώσεις για παραγγελίες πλοίων που κινούνται με μεθανόλη, ο ρυθμός παραγγελιών μπορεί να οδηγήσει στην παράδοση μόνο του 1/5 των πλοίων που απαιτούνται για την επίτευξη του στόχου.

«Τους τελευταίους 12 μήνες έχει καταγραφεί θετική τροπή προς την απαλλαγή της ναυτιλίας από τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Τώρα είναι η ώρα να κάνουμε μεγάλα βήματα μπροστά όσον αφορά στη δέσμευση για χρήση καυσίμων μηδενικών εκπομπών άνθρακα, ώστε να οδηγηθούμε στην ταχεία αύξηση αυτού του τύπου καυσίμων στο ενεργειακό μίγμα», δήλωσε ο Dr Domagoj Baresic, επιστημονικός συνεργάτης του Πανεπιστημίου UCL, σύμβουλος στο UMAS, και συντάκτης της έκθεσης.

Η εξέλιξη σε επίπεδο πολιτικών του ζητήματος είναι ζωτικής σημασίας, ώστε να επιτευχθεί η απαιτούμενη αύξηση της προσφοράς και της ζήτησης.

Σημαντική πρόοδος έχει επιτευχθεί με την υιοθέτηση της φιλόδοξης στρατηγικής μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου (GHG) από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό , την οποία θα ακολουθήσει το 2025 η υιοθέτηση συγκεκριμένων παγκόσμιων μέτρων για την επίτευξη των στόχων της στρατηγικής. Επειδή τα μέτρα αυτά πρόκειται να εφαρμοστούν μετά το 2027, η βιομηχανία και οι εθνικές κυβερνήσεις θα πρέπει να καταβάλουν συντονισμένες, άμεσες προσπάθειες (π.χ. μέσω πράσινων διαδρόμων και εθνικής πολιτικής) για να τονώσουν την προσφορά και τη ζήτηση κατά την ενδιάμεση περίοδο και να διασφαλίσουν ότι ο κλάδος είναι έτοιμος να υλοποιήσει τη στρατηγική του Διεθνους Ναυτιλιακού Οργανισμού ΙΜΟ πριν από το 2030.

«Με την αναθεώρηση της στρατηγικής του ΔΝΟ για τα αέρια του θερμοκηπίου, η κατεύθυνση της βιομηχανίας είναι σαφής. Ειδικά σε αυτά τα πρώτα χρόνια, πρέπει να είμαστε σε θέση να αξιολογήσουμε πόσο γρήγορα κινούμαστε προς αυτή την κατεύθυνση. Αυτή η έκθεση δείχνει ότι η βιομηχανία προοδεύει, αλλά ότι η δράση πρέπει ακόμη να επιταχυνθεί», δήλωσε ο Jesse Fahnestock, Project Director.

ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ