ESG+Stories

STORIES

Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Κοντά στον στόχο για net zero το 2030

Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Κοντά στον στόχο για net zero το 2030

Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία είναι από τις πρώτες εταιρείες που έχει θέσει έναν τόσο φιλόδοξο στόχο για net zero το 2030, ο οποίος υποστηρίζεται από πάνω από €30 εκατ. επενδύσεις τη διετία 2024-26.

Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία δημοσίευσε την Έκθεση Βιώσιμης Ανάπτυξης για το διάστημα 2021-2022, τα αποτελέσματα της οποίας, σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας, είναι αρκετά ενθαρρυντικά για να πετύχουν τους φιλόδοξους στόχους που έχουν θέσει. «Χαιρόμαστε γιατί πετυχαίνουμε τους στόχους σε τρεις πυλώνες: περιβάλλον, κοινωνία και υπευθυνότητα» ανέφερε ο κ. Γιάννης Γεωργακέλλος, Διευθυντής Επικοινωνίας & Εταιρικών Σχέσεων της εταιρείας, στο πλαίσιο της εκδήλωσης για την παρουσίαση της Έκθεσης Βιώσιμης Ανάπτυξης. 

Η Έκθεση συντάχθηκε σε συνεργασία με τη ΕΥ και βασίστηκε στα πρότυπα GRI. Η εταιρεία τα τελευταία χρόνια εκπονεί την έκθεση μη χρηματοοικονομικών στοιχείων σε διετή βάση. «Για εμάς αυτή η έκθεση και τα αποτελέσματα είναι σημαντικά γιατί είναι μια πιστοποίηση της πολύ καλής δουλειάς που κάνουμε σε όλες μας τις λειτουργίες με όρους βιώσιμης ανάπτυξης» σχολίασε ο κ. Γεωργακέλλος.

Η εταιρεία έχει θέσει ένα φιλόδοξο στόχο για μηδενισμό των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από την παραγωγική διαδικασία μέχρι το 2030. Το φιλόδοξο αυτό πλάνο της εταιρείας υποστηρίζεται από ένα επενδυτικό πλάνο 2024-2026 αξίας 65 εκατ. ευρώ εκ των οποίων τα μισά αφορούν στη στόχευση αυτή και στα δύο εργοστάσια που διαθέτουν σε Πάτρα και Θεσσαλονίκη.  Μάλιστα όπως τόνισε ο κ. Γεωργακέλος τον στόχο αυτό έχουν αρχίσει ήδη να τον πετυχαίνουν, έχοντας ήδη επιτύχει μείωση  στις εκπομπές CO2 κατά 20%, με έτος βάσης το 2018.

Αθηναϊκή
O κ. Γιάννης Γεωργακέλλος, Διευθυντής Επικοινωνίας & Εταιρικών Σχέσεων της εταιρείας

«Η δέσμευση ότι ένα ζυθοποιίο σε έξι χρόνια από σήμερα δεν θα παράγει εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατα την παραγωγή είναι ένα μέγαλο ζήτημα γιατί ο κόπος και η επένδυση που απαιτούνται είναι τεράστια. Δεν είναι εύκολο να πάρεις αυτήν την απόφαση, πόσο μάλλον όταν δεν σε υποχρεώνει η νομοθεσία της ΕΕ, γιατί στην αρχή δεν υπάρχει return στην επένδυση» τόνισε ο κ. Αλέξανδρος Δανιηλίδης, Διευθύνων Σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας.

Οι πράσινες επενδύσεις άνω των 30 εκατ. ευρώ στην επόμενη διετία εκτός από την παραγωγή αφορούν και τις κτιριακές εγκαταστάσεις (εργονομικά έργα). Η εταιρεία εντός του 2023 πέτυχε το ισοδύναμο της ηλεκτρικής ενέργειας να είναι από ΑΠΕ, ένας στόχος που ήταν για αργότερα αλλά κατάφεραν να το πετύχουν νωρίτερα. Επιπλέον, στα πλαίσια της επίτευξης του net zero, το 2024 θα υλοποιήσουν άλλη μία επενδυτική διαδικασία στο εργοστάσιό τους στην Πάτρα για να πετύχουν και την θερμική τους ενέργεια από ΑΠΕ, με την εγκατάσταση φωτοβολταϊκού πάρκου.

Μία ακόμη σημαντική επιτυχία της εταιρείας είναι η κυκλικότητα όσον αφορά τις επιστρεφόμενες γυάλινες φιάλες. Πιο συγκεκριμένα, τα γυάλινα μπουκάλια που πουλάνε επιστρέφουν σε ποσοστό 95%, τα οποία επαναχρησιμοποιούνται στην παραγωγή. Παράλληλα, σε συνεργασία με τους προμηθευτές και τους συνεργάτες της, φροντίζει για την αποτελεσματικότερη δυνατή χρήση υλικών, έχοντας καταφέρει να αξιοποιήσει σε ποσοστό 79,4% ανανεώσιμες πρώτες ύλες και υλικά συσκευασίας.

Η εταιρεία συμβάλλει, επίσης, στη μείωση του όγκου των αποβλήτων, έχοντας επιτύχει την ανάκτησή τους κατά 99,6%, και την εξοικονόμηση πρώτων υλών και ενέργειας. Ως προς την ορθολογική χρήση των υδατικών πόρων, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία μειώνει τις ποσότητες που καταναλώνονται κατά τη διαδικασία παραγωγής, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα ότι το νερό που επιστρέφει στο οικοσύστημα είναι καθαρό. «Οφείλουμε σαν ενεργός εταιρικό πολίτης να κάνουμε τα πάντα για να αντιμετωπίσουμε την κλιματική κρίση» υπογράμμισε ο κ. Γεωργακέλλος.

Αθηναική

Στο πυλώνα της κοινωνίας, τα αποτελέσματα της δράσης της εταιρείας είναι εξίσου σημαντικά. Πιο συγκεριμένα, μεγάλη σημασία έχει η στήριξη της τοπικής γεωργίας και παραγωγών, καθώς το 100% του κριθαριού που αγοράζουν για την παραγωγή μπύρας προέρχεται από Έλληνες Παραγωγούς, το οποίο βασίστηκε πάνω στο πρόγραμμα που τρέχουν εδώ και 10 χρόνια, αυτό της συμβολαιακής καλλιέργειας. Στον τομέα αυτό, η εταιρεία συνεργάζεται με το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο και υλοποιούν προγράμματα για τη βελτίωση των καλλιεργειών στα πλαίσια της αύξησης της παραγωγικότητας και της βιώσιμης γεωργίας. Να σημειωθεί ότι το 2022 το 80% του κριθαριού που αγόρασαν προερχόταν από βιώσιμες καλλιέργειες, ενώ το 2023 το ποσοστό αυτό φτάνει το 90%. Συνολικά, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία απορροφά το 20% της συνολικής παραγωγής κριθαριού της χώρας.

Σύμφωνα με την Έκθεση Βιώσιμης Ανάπτυξης, η εταιρεία κατά τη διετία 2021-2022, εκπόνησε και υλοποίησε δύο μεγάλα προγράμματα στη Βόρεια Εύβοια και τη Θεσσαλία. Στη Βόρεια Εύβοια μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές του 2021, αποκατέστησε χρόνια προβλήματα σε δύο σχολεία της περιοχής και συγχρηματοδότησε τη μελέτη του Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδιασμού του Δήμου Ιστιαίας – Αιδηψού. Στη Θεσσαλία, όπου υλοποιείται μεγάλο μέρος του Προγράμματος Συμβολαιακής Καλλιέργειας Κριθαριού της εταιρείας και αποτελεί το πλέον ελλειμματικό υδατικό διαμέρισμα στην ελληνική επικράτεια, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία υλοποίησε το πρόγραμμα «Νερό για το Αύριο», το οποίο ανέδειξε λύσεις για την ορθή διαχείριση των υδατικών πόρων της χώρας και τη γενικότερη ευαισθητοποίηση του κοινού σχετικά με τη βιώσιμη χρήση του νερού. Μέσω της πολυεπίπεδης δραστηριότητάς της «από το χωράφι ως το ποτήρι», η Αθηναϊκή Ζυθοποιία δημιουργεί ένα θετικό ντόμινο επίδρασης, που ωφελεί την ελληνική κοινωνία, αν αναλογιστεί κανείς ότι η άμεση οικονομική αξία που διανέμεται (στην κοινωνία) ανέρχεται στα €378 εκατ. για τα έτη 2021-2022.

Βασικό μέρος του πυλώνα της κοινωνίας είναι οι 809 εργαζόμενοι της εταιρείας. Η εταιρεία έχει διαμορφώσει ένα εργασιακό περιβάλλον απαλλαγμένο από ανισότητες προσφέροντας ίσες ευκαιρίες για όλους, με έμπρακτο σεβασμό στη διαφορετικότητα. Παρόλο που ο συγκεκριμένο κλάδος είναι ανδροκρατούμενος, κατάφεραν να αυξήσουν κατα 15% την γυναικεία εκπροσώπηση στο ανθρώπινο δυναμικό, ενώ το ποσοστό αυτό ανεβαίνει στο 25% σε διευθυντικές θέσεις. Αξίζει να σημειωθεί, επίσης, ότι σε ετήσια βάση αφιερώνονται 20,5 ώρες ανά εργαζόμενο στην εκπαίδευση.

Αθηναικη

Ως προς τον πυλώνα της Υπευθυνότητας, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία θέλει να είναι πρεσβευτής της υπεύθυνης κατανάλωσης. «Πουλάμε μπίρα για αυτό οφείλουμε να είμαστε υπεύθυνοι απέναντι στην κοινωνία για αυτό  διαθέτουμε 5 επιλογές προϊόντων μηδενικού αλκοόλ» σχολίασε ο κ. Γεωργακέλλος. Την περίοδο 2021-2022 η εταιρεία δημιούργησε, σε συνεργασία με την Ένωση Bartenders Ελλάδος και την Μη Κυβερνητική Οργάνωση «Νηφάλιοι-στην υγειά μας», την εφαρμογή ΣΕΡΒΙΡΩ ΥΠΕΥΘΥΝΑ’ με στόχο την πληροφόρηση των επαγγελματιών της εστίασης. Τέλος, σύμφωνα με την Έκθεση, έχουν μηδενικά περιστατικά κατάχρησης και μη σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Δείτε την Έκθεση Βιώσιμης Ανάπτυξης της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας  εδώ.