ESG+Stories

STORIES

Η Lidl Hellas επενδύει στην κοινωνική καινοτομία στηρίζοντας τη νέα γενιά

Η Lidl Hellas επενδύει στην κοινωνική καινοτομία στηρίζοντας τη νέα γενιά

Ολοκληρώθηκε ο τρίτος κατα σειρά hackathon που υλοποίησε η εταιρεία σε συνεργασία με το Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανάσιος Κ. Λαζαρίδη και το Crowd Policy, προσφέροντας βραβεία αξίας πάνω από €60.000.

Η Lidl Ελλάς, ως μια εταιρεία με έντονο το αίσθημα της ευθύνης απέναντι στην κοινωνία δημιούργησε σε συνεργασία με το Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανάσιος Κ. Λαζαρίδη και το Crowd Policy ένα οικοσύστημα καινοτομίας για βιώσιμες λύσεις σε προβλήματα που απασχολούν την κοινωνία.

Για τρίτη χρόνια λοιπόν διοργάνωσε το hackathon, έναν μαραθώνιο που φέτος εστιάζει στην κοινωνία και τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ανάπτυξης. Στόχος του φετινού social hackathon είναι να βοηθήσει νέους να αναπτύξουν τις ιδέες τους και να δημιουργήσουν startups ώστε να έρθουν πιο κοντά στο όνειρο τους και να προσφέρουν βιώσιμες λύσεις σε κοινωνικά προβλήματα.

Με επιτυχία λοιπόν ολοκληρώθηκε ο τελικός όπου οι 5 φιναλίστ συμμετοχές μετά από 6 μήνες mentoring παρουσίασαν τις ιδέες τους και είχαν την ευκαιρία να διεκδικήσουν το μεγάλο έπαθλο. Νικήτρια της βραδιάς στέφθηκε η Life Pulse η οποία έλαβε 40.000€ επικοινωνιακό έπαθλο από την Lidl Ελλάς και 5.000€ από το Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανάσιος Κ. Λαζαρίδη.

Lidl

Έπαθλα όμως δόθηκαν και στις υπόλοιπες 4 ομάδες για πρώτη φορά στην ιστορία του διαγωνισμού καθώς το επίπεδο των συμμετοχών ήταν πολύ υψηλό. «Ο λόγος που επεκτείνουμε το ποσό βράβευσης είναι ότι όλες οι ομάδες είχαν μεγάλη εξέλιξη μέσα στους μήνες του acceleration. Επιπλέον ως εταιρεία μας ενδιαφέρει ιδιαίτερα το social sustainability και θελουμε να επενδύσουμε σε λύσεις που αφορούν την κοινωνία» ανέφερε η Διευθύντρια Επικοινωνίας και Εταιρικής Υπευθυνότητας της Lidl Ελλάς, Βασιλική Αδαμίδου.

Το 2ο βραβείο αξίας €3.000 από την Lidl δόθηκε στη Job Riders, με βασικό σκοπό να γίνει εφαρμόσιμη η υπηρεσία στην εταιρεία. Το 3ο βραβείο αξίας €2.000 από την LIdl στη Medical Hub, το 4ο βραβείο αξίας €1.000 από το Κοινοφελές Ίδρυμα Αθανάσιος Κ. Λαζαρίδη, το οποίο συνοδεύεται από αμειβόμενο πρόγραμμα επιτάχυνσης από το Crowd Policy δόθηκε στην Aviato. Τέλος, το 5ο βραβείο αξίας €1.000 από το Κοινοφελές Ίδρυμα Αθανάσιος Κ. Λαζαρίδη  στην Tiny Terrain.

O Πρόεδρος Διοίκησης της Lidl Ελλάς, Martin Brandenburger, σημείωσε «Είμαστε υπερήφανοι ότι φτιάξαμε ένα οικοσύστημα βιωσιμότητας με στόχευση στην κοινωνία. Ψάχνουμε ιδέες που προσφέρουν λύσεις σε καθημερινά προβλήματα. Δεν αποτελεί έκπληξη που όλα τα τρία Social Hackathon παρέχουν λύσεις σε καθημερινά προβλήματα και συμβάλλουν στην ενίσχυση των κοινωνιών. Αν δουλέψουμε μαζί δημόσιος και ιδιωτικός τομέας μπορούμε να καταφέρουμε πολλά».

Lidl

Η Πρόεδρος του Κοινοφελούς Ιδρύματος Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδη, Εύη Λάζου - Λασκαρίδη, ανέφερε «Το Social Hackathon αναζητά πρωτοπόρες ιδέες που δίνουν λύσεις σε κοινωνικό επίπεδο από την ασφάλεια, την υγεία μέχρι και τις μετακινήσεις. Λύσεις που μπορούν να μας οδηγήσουν να γίνουμε δημιουργικοί και καινοτόμοι. Οι 5 ομάδες είναι για όλους μας μια πηγή έμπνευσης, μας θυμίζουν την αξία της προσπάθειας, της προσφοράς, της σκληρής δουλείας και της ευγενής άμιλλας. Οι νέες γενιές είναι εξοικειωμένες όχι μόνο με την τεχνολογία, αλλά μπορούν να την αξιοποιήσουν για το κοινό καλό».

Lidl

Η Διευθύντρια Επικοινωνίας και Εταιρικής Υπευθυνότητας της Lidl Ελλάς, Βασιλική Αδαμίδου, ανέφερε «Ξεκινήσαμε πριν τρία χρόνια διερευνητικά στα Social Hackathon όμως το στοιχημα και το μυστικό ήταν πως θα μπορεσουμε να συνδεσουμε την δυναμική της επιστημονικής κοινότητας με την λειτουργία της αγοράς. Θέλαμε να φέρουμε σε επαφή νέους επιστήμονες με μεγάλες επιχειρήσεις και οι ιδέες τους να μην μείνουν στο συρτάρι αλλά να γίνουν πρακτικές εφαρμογές». Η ίδια επισήμανε πως η Lidl Ελλάς ως μέλος του πολυεθνικού δυναμικού οικοσυστήματος, Schwarz, δίνει προτεραιότητα και κεφαλαία ώστε να συμμετέχει ενεργά στην κοινωνική και περιβαλλοντική πραγματικότητα. «Η Lidl Ελλάς έχει μια νέα στρατηγική βιωσιμότητας, με επίκεντρο το "Καλό για τον πλανήτη, Καλό για τους ανθρώπους” και καταλήγει στο “Καλό σε εσένα”. Το σύστημα μας είναι στιβαρό αλλά προσαρμόζεται, παραμένουμε βιώσιμοι και εξωστρεφείς με κοινωνικό όφελος. Στρεφόμαστε στην κοινωνική διάσταση της βιώσιμης ανάπτυξης, γιατί το social η κοινωνική διάσταση όπως είναι και το Social Hackathon είναι πολύ σημαντικός πυλώνας».

Lidl

Οι συμμετοχές

Στο Social Hackathon το οποίο ξεκίνησε τον Μάιο του 2023, μπορούσαν να συμμετάσχουν μηχανικοί, προγραμματιστές, οικονομολόγοι, αναλυτές, ερευνητές, φοιτητές. Ενδεικτικές θεματικές ενότητες για την κατάθεση ιδεών ήταν η υποστήριξη τοπικών κοινοτήτων και οικονομιών, η κοινωνική καινοτομία, η προάσπιση της υγείας, η βιωσιμότητα και το δίκαιο επιχειρείν, ο διάλογος και η ενδυνάμωση της Κοινωνίας των Πολιτών.

Η διοργάνωση υποστήριξε τους συμμετέχοντες να σχηματίσουν ομάδες και να συνεργαστούν για να αναπτύξουν και να παρουσιάσουν την ιδέα τους. Οι ομάδες και οι λύσεις που διακρίθηκαν στο σύνολο ήταν πέντε οι οποίες υποστηρίχτηκαν επί 5 μήνες για την ανάπτυξη της λύσης τους σε παραγωγική εφαρμογή (φάση acceleration). Οι πέντε φιναλίστ ήταν:

Η Aviato ανέπτυξε μία εφαρμογή για την υγεία και την διατροφή, με σκοπό την αύξηση του προσδόκιμου ζωής κατά 5-10 χρόνια. Συγκεκριμένα, η εφαρμογή μέσω AI προτείνει συνταγές και φαγητά που πρέπει να τρωει ανάλογα με την υγεία του ο χρήστης. Επιπλέον  προτείνει διατροφολόγους και γυμναστές κοντά στην περιοχή, φτιάχνει εξατομικευμένο πρόγραμμα διατροφής και υπενθυμίζει ποτέ ο χρήστης πρέπει να πάρει τις βιταμίνες του. Απευθύνεται σε επιχειρήσεις, γιατρούς και διατροφολόγους. «Μέσω του προγράμματος εξελίχθηκα σαν άνθρωπος και έμαθα πως φτιάχνεις μια startup από το μηδέν» ανέφερε ο ιδρυτής Σπύρος Χατζηαργυρός.

Lidl

Η Job Rider αποτελεί μία ψηφιακή πλατφόρμα με φιλικούς προς το περιβάλλον τρόπους μετακίνησης στην εργασία. Είναι μια βιώσιμη λύση car sharing και δίνει λύση στην κίνηση και στην ατμοσφαιρική ρύπανση ενώ προσφέρει ευκολία σε όσους δεν έχουν μέσο. «Αυτό σαν υπηρεσία μπορεί να βοηθήσει τις εταιρείες να πετύχουν στόχους ESG μέσα από τα πακέτα μετακίνησης υπαλλήλων» ανέφερε ο συνιδρυτής Αλέξανδρος Καζαντζίδης.

Lidl

Η Lifepulse είναι μια εφαρμογή που προσπαθεί να βάλει στις ζωές μας περισσότερο την αιμοδοσία και δίνει λύση στο πρόβλημα της έλλειψης αίματος. Είναι ο συνδετικός κρίκος μεταξύ της έκκλησης αίματος και του εθελοντή αιμοδότη. Ήδη συνεργάζονται με δυο νοσοκομεία στα Γιαννίτσα και στη Βέροια. «Το έπαθλο που κερδίσαμε θα μας βοηθήσει να τεθούμε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Υγείας και να επεκταθούμε στην Ελλάδα και στα Βαλκάνια και στην Ευρώπη που αντιμετωπίζουν το ίδιο πρόβλημα» ανέφερε ο  συνιδρυτής Πάνος Καραδαγλής.

Lidl

Η Medical Hub είναι μία ψηφιακή πλατφόρμα που παρέχει εξειδικευμένες πληροφορίες για κάθε ασθενή, να βρει πληροφορίες για γιατρούς και να κλείσει ραντεβού μαζί τους. Έχουν ήδη συνεργασία με το Θριασιο και έχουν καταγράψει στην πλατφόρμα στοιχεία από 80 γιατρούς και βρίσκονται σε συζητήσεις με Ιδιωτικά Νοσοκομεία. Προσφέρει ίση πρόσβαση σε ιατρικές πληροφορίες και αξιοπιστία. Σκοπός τους είναι μέχρι το 2025 να επεκταθούν σε όλη την Ελλάδα.

Lidl

Η Tiny terrain είναι μία startup που παιχνιδοποιεί την εκπαίδευση για την υγεία και την ασφάλεια στην εργασία, προσφέροντας στα παιδιά έναν πιο διαδραστικό τρόπο εκμάθησης.

Lidl