ESG+Stories

Η νέα μέρα της Fourlis: Από τα brands σε μια ενιαία πλατφόρμα

Η προσθήκη του Γιάννη Βασιλάκου στο τιμόνι του ομίλου ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο με μετασχηματισμό σε ενιαία πλατφόρμα λιανικής και επιθετική ανάπτυξη.
Η νέα μέρα της Fourlis: Από τα brands σε μια ενιαία πλατφόρμα

Στα 75 χρόνια παρουσίας του στην ελληνική αγορά, ο όμιλος Fourlis έχει διανύσει μια διαδρομή που αντικατοπτρίζει την ίδια την εξέλιξη του ελληνικού λιανεμπορίου: από οικογενειακή επιχείρηση σε έναν από τους μεγαλύτερους ομίλους retail της περιοχής, με διεθνή brands, δραστηριότητα σε πολλές χώρες και σταθερή στρατηγική επέκτασης.

.

Με αφορμή αυτή τη συμβολική επέτειο ο όμιλος διοργάνωσε μια μεγάλη εκδήλωση,  όπου παρουσιάστηκε στους παρευρισκόμενους μέσα από ένα μουσικοθεατρικό έργο η ιστορία της εξέλιξής του και η παράλληλη εξέλιξη της ελληνικής οικονομίας. Το παρών έδωσε μεταξύ άλλων και ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Κωνσταντίνος Τασούλας.

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης, ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Γιάννης Βασιλάκος, συνομίλησε με δημοσιογράφους όπου αναφέρθηκε περιληπτικά στο νέο κεφάλαιο της Fourlis: μια μετάβαση από τον παραδοσιακό όμιλο λιανικής σε μια σύγχρονη ενιαία πλατφόρμα retail, που θα στηρίζει όλα τα brands και θα επιτρέπει ταχύτερη, πιο κερδοφόρα ανάπτυξη στα επόμενα χρόνια.

Σε μια περίοδο που το λιανεμπόριο αναδιαμορφώνεται, ο CEO της Fourlis, Γιάννης Βασιλάκος, περιγράφει τη μετάβαση του ομίλου σε ένα νέο επιχειρησιακό μοντέλο. Η λέξη-κλειδί είναι μία: ενιαία πλατφόρμα. Ένα ενιαίο κέντρο λειτουργίας που θα συνδέει όλα τα brands, όλες τις χώρες και όλα τα κανάλια, επιτρέποντας στον όμιλο να τρέξει γρήγορα, αποδοτικά και με δυνατότητα προσθήκης νέων concepts στο μέλλον.

Όπως εξήγησε, η Fourlis δεν είναι ούτε IKEA, ούτε Intersport, ούτε Footlocker. Είναι ένας όμιλος που πρέπει να λειτουργεί με ενοποιημένες υποδομές, κοινές αποθήκες, ενιαίο CRM και shared services που θα στηρίζουν κάθε retail concept.

Στόχος είναι η δημιουργία ενός μοντέλου που θα μπορεί να υποστηρίζει εύκολα νέα brands, να ενσωματώνει νέες χώρες, να μειώνει την πολυπλοκότητα, να βελτιώνει την παραγωγικότητα και να διαχειρίζεται κεντρικά τον πελάτη.

Η στρατηγική αυτή, σύμφωνα με τον ίδιο, θωρακίζει τον όμιλο για την επόμενη μέρα του λιανεμπορίου, όπου η πολυκαναλική λειτουργία και τα δεδομένα πελάτη αποτελούν κρίσιμους παράγοντες ανταγωνιστικότητας. Σε αντίθεση με τις πολυεθνικές, όπου το μοντέλο ανάπτυξης είναι προκαθορισμένο, ο κ. Βασιλάκος τονίζει ότι όλα τα σενάρια είναι στο τραπέζι.

Η επιχειρηματικότητα, όπως λέει, απαιτεί ευελιξία: συνεργασίες, εξαγορές ή νέα concepts μπορούν να εξεταστούν, αρκεί να «κουμπώνουν» πάνω στην ενιαία πλατφόρμα που χτίζεται.

Προτεραιότητα ο τεχνολογικός μετασχηματισμός

Ο μετασχηματισμός της Fourlis περνά κυρίως μέσα από το ΙΤ. Ο όμιλος προχωρά σε ενοποίηση συστημάτων σε όλες τις χώρες: οικονομικά, supply chain, διαχείριση προϊόντων, πρόβλεψη ζήτησης, CRM.

Ο CEO το περιγράφει σαν ένα μεγάλο ταξίδι, όπου «το αεροπλάνο πρέπει να πετάει ενώ αλλάζεις τον κινητήρα». Το σχέδιο είναι τριετές, με υλοποίηση σε φάσεις: κάθε χρόνο ολοκληρώνεται το 1/3 του έργου, με στόχο το πλήρες ενιαίο σύστημα να λειτουργεί μετά την τριετία.

Το χρονοδιάγραμμα της μεταμόρφωσης

Με το budget να έχει μόλις κλείσει, η διοίκηση ετοιμάζει ένα πλάνο 3+1 ετών, με στόχο την πλήρη υλοποίηση της νέας πλατφόρμας και της στρατηγικής ανάπτυξης.

Η Fourlis περνά από το μοντέλο της πολυεπίπεδης λιανικής σε ένα μοντέλο ενιαίας πλατφόρμας, ικανής να υποστηρίξει ταχύτερη ανάπτυξη, νέα brands, νέες αγορές και υψηλότερη αποδοτικότητα.

Με αιχμή του δόρατος την τεχνολογία και τη Footlocker, ο όμιλος διαμορφώνει το πλαίσιο της επόμενης δεκαετίας.

ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ