ESG+Stories

Ναυτιλία

Σύμπλευση Eni και MSC για την κυκλική οικονομία και τη βιωσιμότητα

Σύμπλευση Eni και MSC για την κυκλική οικονομία και τη βιωσιμότητα

Η συμφωνία περιλαμβάνει τη δυνητική χρήση υγροποιημένου φυσικού αερίου καθώς και βιοκαυσίμων HVO, bio-LNG αλλά και λιπαντικών από ανανεώσιμες πρώτες ύλες από containerships και κρουαζιερόπλοια του ομίλου της MSC.

Οι ναυτιλιακές αντισταθμίζουν την πράσινη μετάβαση με παραγγελίες πλοίων διπλού καυσίμου

Οι ναυτιλιακές αντισταθμίζουν την πράσινη μετάβαση με παραγγελίες πλοίων διπλού καυσίμου

Η απαλλαγή της ναυτιλίας από τις ανθρακούχες εκπομπές είναι σημαντική για τις παγκόσμιες προσπάθειες καταπολέμησης της κλιματικής αλλαγής, επειδή αντιπροσωπεύει περίπου το 3% των παγκόσμιων αερίων του θερμοκηπίου.

«Πράσινη» ακτοπλοΐα: Έναρξη έργου για τη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος

«Πράσινη» ακτοπλοΐα: Έναρξη έργου για τη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος

Η μελέτη είναι προαπαιτούμενη προκειμένου να εκκινήσει η όποια διαπραγμάτευση με τις Γενικές Διευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είτε αφορά στην επιλεξιμότητα της δανειακής χρηματοδότησης με ενωσιακούς πόρους, είτε στη συμβατότητα ενός τέτοιου εγχειρήματος με  τους κανόνες των κρατικών ενισχύσεων.

Η Maersk λέει ότι η ώθηση της ναυτιλίας για μηδενικές εκπομπές χρειάζεται κυβερνητική υποστήριξη

Η Maersk λέει ότι η ώθηση της ναυτιλίας για μηδενικές εκπομπές χρειάζεται κυβερνητική υποστήριξη

Η Maersk στοχεύει να επιτύχει καθαρές μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου το 2040 και έχει αναδειχθεί σε ηγέτη στην ενεργειακή μετάβαση του κλάδου της με πέντε πλοία πράσινης μεθανόλης στο νερό και άλλα 20 υπό παραγγελία.

Μείωση 9,16% στην κατανάλωση ενέργειας στο υπ. Ναυτιλίας

Μείωση 9,16% στην κατανάλωση ενέργειας στο υπ. Ναυτιλίας

Εκτός της περιβαλλοντικής διάστασης του θέματος, η εξοικονόμηση έχει και οικονομική διάσταση, περιορίζοντας σε σημαντικό βαθμό τα έξοδα τιμολογίων ρεύματος του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, συνολικά. 

Ο ρόλος του ΤΑΙΠΕΔ για βιώσιμα ελληνικά λιμάνια

Ο ρόλος του ΤΑΙΠΕΔ για βιώσιμα ελληνικά λιμάνια

Η Διεύθυνση Βιώσιμης Ανάπτυξης, ESG και Κλιματικής Αλλαγής έχει διαμορφώσει μια στέρεη στρατηγική Βιώσιμης Ανάπτυξης που διέπει όλες τις λειτουργίες του Ταμείου, με βασικό άξονα τη μετάβαση των λιμένων στην κλιματική ουδετερότητα.

Το πρώτο στον κόσμο ferry αποκλειστικής κατανάλωσης υδρογόνου

Το πρώτο στον κόσμο ferry αποκλειστικής κατανάλωσης υδρογόνου

Το MV Sea Change θα λειτουργήσει πιλοτικά για ένα εξάμηνο με στόχο να αποδείξει ότι υιοθέτηση της τεχνολογίας των κυψελών υδρογόνου αποτελεί έναν βιώσιμο τρόπο εξάλειψης των εκπομπών των αερίων του θερμοκηπίου.

HELMEPA: Η ανθεκτικότητα της Ναυτιλίας στην κλιματική αλλαγή – Κεντρικό μήνυμα «Η ισχύς εν τη ενώσει»

HELMEPA: Η ανθεκτικότητα της Ναυτιλίας στην κλιματική αλλαγή – Κεντρικό μήνυμα «Η ισχύς εν τη ενώσει»

Περισσότερες από 500 ηγετικές προσωπικότητες της ναυτιλίας παρακολούθησαν συζητήσεις σχετικά με την επίτευξη των στόχων του ΙΜΟ, την εφαρμογή επιχειρησιακών και τεχνολογικών μέτρων, την ενίσχυση της ανταλλαγής δεδομένων και την προώθηση της έγκαιρης λήψης αποφάσεων.

Ελληνική Ένωση Πλοιοκτητών: Ανάγκη για επαρκές θεσμικό πλαίσιο για τα αιολικά πάρκα

Ελληνική Ένωση Πλοιοκτητών: Ανάγκη για επαρκές θεσμικό πλαίσιο για τα αιολικά πάρκα

Κομβικό ρόλο στην ανάπτυξη των υπεράκτιων ενεργειακών δραστηριοτήτων, όπως αναδείχθηκε στην ημερίδα, αποτελεί η διαμόρφωση ενός επαρκούς θεσμικού πλαισίου, που θα καθορίζει τις Τεχνικές Προδιαγραφές για τα Πλοία Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων.