ESG+Stories

Η ναυτιλία στρέφεται σε εναλλακτικά καύσιμα μετά το 2030, προβλέπουν στελέχη

Μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας η πρόοδος αναμένεται να παραμείνει σταδιακή, καθώς οι εταιρείες καλούνται να ισορροπήσουν ανάμεσα στην αστάθεια του εμπορίου και τη γεωπολιτική αβεβαιότητα.
Η ναυτιλία στρέφεται σε εναλλακτικά καύσιμα μετά το 2030, προβλέπουν στελέχη

Η μετάβαση της ναυτιλίας σε καύσιμα χαμηλών εκπομπών άνθρακα αναμένεται να επιταχυνθεί μετά το 2030, καθώς τα αυστηρότερα πρότυπα εκπομπών τίθενται σε εφαρμογή, εκτίμησαν στελέχη μεγάλων ναυτιλιακών εταιρειών μιλώντας στο συνέδριο APPEC στη Σιγκαπούρη.

.

Μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας η πρόοδος αναμένεται να παραμείνει σταδιακή, καθώς οι εταιρείες καλούνται να ισορροπήσουν ανάμεσα στην αστάθεια του εμπορίου και τη γεωπολιτική αβεβαιότητα. Ωστόσο, η πραγματική στροφή σε εναλλακτικά καύσιμα εκτιμάται ότι θα σημειωθεί την περίοδο 2030–2040.

«Μεταξύ 2030 και 2040 θα δούμε τη μεγάλη στροφή σε καύσιμα χαμηλών εκπομπών», δήλωσε η Έμα Μαζάρι, διευθύνουσα σύμβουλος της Maersk Oil Trading, υπογραμμίζοντας ότι οι κανονισμοί της Ευρώπης, όπως το σύστημα εμπορίας ρύπων και τα νέα πρότυπα ναυτιλιακών καυσίμων, λειτουργούν ως καταλύτης. Όπως είπε, η Maersk έχει πάψει να επενδύει σε πλοία που χρησιμοποιούν μόνο ένα καύσιμο, στρεφόμενη αποκλειστικά σε διπλού καυσίμου, ώστε να διασφαλίσει την απόσβεση των επενδύσεων σε βάθος χρόνου.

Ο Τακέσι Χασιμότο, διευθύνων σύμβουλος της ιαπωνικής Mitsui O.S.K. Lines (MOL), σημείωσε ότι τα επόμενα 5–10 χρόνια οι εταιρείες θα δώσουν έμφαση στη μείωση εκπομπών με «δοκιμασμένες λύσεις» όπως το LNG και η μεθανόλη. Η MOL διερευνά επίσης ενεργά τη χρήση της αιολικής ενέργειας για την υποβοήθηση της πρόωσης των πλοίων. Ο ίδιος παραδέχθηκε ότι η απανθρακοποίηση της ναυτιλίας κινείται σήμερα με «σταματήματα και ξεκινήματα», αλλά μακροπρόθεσμα καύσιμα όπως η πράσινη αμμωνία, η πράσινη μεθανόλη και το βιομεθάνιο θα είναι απαραίτητα.

Η πίεση προς αυτή την κατεύθυνση προέρχεται και από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO), που έχει θέσει συγκεκριμένους στόχους για τη μείωση των εκπομπών. Ο Αμιτάμπ Παντα, διευθύνων σύμβουλος της Tata NYK Shipping – κοινοπραξία της Tata Steel με την ιαπωνική NYK Line – τόνισε ότι η απανθρακοποίηση αποτελεί στρατηγική αναγκαιότητα, ανεξάρτητα από τις γεωπολιτικές εξελίξεις. «Η απανθρακοποίηση θα παραμείνει προτεραιότητα, ό,τι κι αν ακούμε από τον Λευκό Οίκο», είπε χαρακτηριστικά, επισημαίνοντας πάντως ότι η αβεβαιότητα καθιστά δύσκολες τις αποφάσεις για νέες επενδύσεις.

Το μήνυμα από τη Σιγκαπούρη ήταν σαφές: η πορεία μπορεί να είναι αργή και γεμάτη εμπόδια στο παρόν, αλλά η μετάβαση σε καύσιμα χαμηλού άνθρακα θεωρείται αναπόφευκτη για τη ναυτιλία μέσα στις επόμενες δύο δεκαετίες.

ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ