ESG+Stories

STORIES

Βίκος: Η οικογενειακή επιχείρηση από την Ήπειρο που κατέκτησε την αγορά με βασικές αρχές την κοινωνική συνεισφορά και την προστασία περιβάλλοντος

Βίκος: Η οικογενειακή επιχείρηση από την Ήπειρο που κατέκτησε την αγορά με βασικές αρχές την κοινωνική συνεισφορά και την προστασία περιβάλλοντος

Η εταιρεία Βίκος, που κλείνει φέτος 30 χρόνια στην αγορά, έχοντας φτάσει τη δεύτερη θέση στην αγορά νερού, επενδύει σημαντικά για να αυξήσει το μερίδιο της και στην αγορά αναψυκτικών ενώ παράλληλα μένει πιστή στις αξίες και στις ηθικές αρχές της οικογένειας Σεπετά.

Η ιστορία της Βίκος ξεκινάει πριν από 30 χρόνια, όταν το 1992 ο Πέτρος Σεπετάς μαζί με τη σύζυγό του Ελένη Θεοχάρη, μετά από μία σύντομη εργασιακή εμπειρία του πρώτου σε μία ποτοποιία στην Άρτα, αποφάσισαν να πάνε κόντρα σε όλες τις προγνώσεις και να ανοίξουν το δικό τους εργοστάσιο εμφιάλωσης νερού από την πηγή Βίκος στα Ζαχοροχώρια και να ανταγωνιστούν μεγάλες πολυεθνικές που κυριαρχούσαν στην ελληνική αγορά.

Και η απόφαση αυτή τους δικαίωσε, καθώς 30 χρόνια μετά την πρώτη εμφιάλωση νερού με την επωνυμία «Βίκος», η εταιρεία διαθέτει 5 εργοστάσια με καθετοποιημένη παραγωγή, ειδικότερα 4 εργοστάσια που εμφιαλώνουν νερό και παράγουν αναψυκτικά και 1, το Petcom Plastics, το οποίο παράγει προπλάσματα φιαλών (preforms) από PET και πώματα, συνολικά απασχολεί 449 εργαζόμενους και ο τζίρος της το 2021 άγγιξε τα 91 εκατ., ενώ αναμένεται αύξηση 20% το 2022.

βικος

Η οικογένεια Σεπετά δεν σταμάτησε ποτέ να ονειρεύεται και να θέτει νέους στόχους και έτσι το 2014 έχοντας πια το δεύτερο μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά νερού αποφάσισε να επενδύσει και να μπει στην αγορά ποτού και συγκεκριμένα στα αναψυκτικά. «Το 2014 μπήκαμε και στα αναψυκτικά και ευελπιστούμε μέσα στο επόμενο διάστημα να φτάσουμε το 10% σε μερίδιο αγοράς» ανέφερε ο κ. Πέτρος Σεπετάς στην εκδήλωση για δημοσιογράφους στα Γιάννενα, με αφορμή τη λειτουργία του νέου βιομηχανοστασίου εμφιάλωσης αναψυκτικών στο Καλπάκι.

Η οικογενειακή εταιρεία από την Ήπειρο με τη νέα επένδυση που ολοκλήρωσε, αξίας 22 εκατ. ευρώ, στοχεύει να αυξήσει σημαντικά το μερίδιο της στην αγορά ποτού ανταγωνίζοντας μεγάλες πολυεθνικές όπως η Pepsi και η Coca Cola 3E. «Είμαστε η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία ποτών στην Ελλάδα μετά την 3Ε και με αυτή την επένδυση θα ενισχύσουμε περαιτέρω την θέση μας καθώς θα λανσάρουμε και νέα προϊόντα και θα έχουμε μεγαλύτερη δυναμικότητα παραγωγής». Αξίζει να σημειωθεί ότι την τελευταία πενταετία η εταιρεία έχει επενδύσει συνολικά 47 εκατ. ευρώ.

Το νέο εργοστάσιο περιλαμβάνει 2 γραμμές παραγωγής, μία για εμφιάλωση σε γυάλινη συσκευασία και μία για εμφιάλωση σε αλουμίνιο, ενώ η δυναμικότητα παραγωγής του νέου εργοστασίου είναι 20.000 γυάλινες φιάλες την ώρα και 42.000 αλουμινένιες φιάλες την ώρα. Συνολικά, η εταιρεία διαθέτει 32 γραμμές παραγωγής και παράγει 421.000 φιάλες την ώρα γεγονός που τους καθιστά το δεύτερο παραγωγό εμφιάλωσης στην Ελλάδα και τον πρώτο με ελληνική ιδιοκτησία.

vikos
H νέα μονάδα στο Καλπάκι

Μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα

Η δραστηριότητα της εταιρείας προσφέρει ένα θετικό αποτύπωμα και στην περιοχή της Ηπείρου αλλά και ευρύτερα στην Ελλάδα. Από το 2020 η εταιρεία έθεσε τους στόχους για μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα. Έχουν ήδη πετύχει  μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα για την εμφιάλωση φυσικού μεταλλικού νερού και εργάζονται για να πετύχουν το ίδιο και στην παραγωγή αναψυκτικών.

Ήδη από πέρυσι χρησιμοποιούν μόνο πράσινη ενέργεια για την δραστηριότητά τους με πιστοποιητικά εγγυήσεων προέλευσης, ενώ σύμφωνα με τον Διευθυντή Πωλήσεων και Μάρκετινκ, Κωσταντίνο Σεπετά ήδη επενδύουν για να γίνουν αυτοπαραγωγοί πράσινης ενέργειας εγκαθιστώντας φωτοβολταϊκά στις στέγες των εργοστασίων. Πιο συγκεκριμένα έχουν ήδη τοποθετήσει στα 2 από τα 5 εργοστάσια φωτοβολταϊκά ενώ βρίσκονται υπό αδειοδότηση άλλα τρία έργα για τις υπόλοιπες μονάδες.

«Σχεδιάζουμε για το μέλλον, για την επόμενη τριετία, νέες επενδύσεις που θα αφορούν τους τομείς της παραγωγής, της ενέργειας, των logistics, του εκσυγχρονισμού της οργάνωσης και της λειτουργίας και στην περαιτέρω ψηφιοποίηση» ανέφερε ο τρίτος γιος της οικογένειας, Πάυλος Σεπετάς.  

Παράλληλα, για την καλύτερη διαχείριση της ενέργειας, πρόσφατα προχωρήσαν στην εγκατάσταση έξυπνων συστημάτων μέτρησης και αξιοποίησης της ενέργειας, ενώ αντικατέστησαν παλιά μηχανήματα με νέας τεχνολογίας με μικρότερο ενεργειακό αποτύπωμα, μειώνοντας ταυτόχρονα τις ενεργειακές ανάγκες της εταιρείας.  

Η απόφαση της εταιρείας να λανσάρει τα προϊόντα της και σε νέες συσκευασίες, τη γυάλινη και του αλουμινίου, ήρθε σε μία προσπάθεια μείωσης της χρήσης πλαστικού. Μάλιστα, στα πλαίσια της μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, η εταιρεία θα εμφιαλώνει σε επιστρεφόμενα γυάλινα μπουκάλια.

Συνεισφορά στην κοινωνία και προστασία του περιβάλλοντος

Με δέσμευση έναν δίκαιο κόσμο και ένα καθαρό πλανήτη, η εταιρεία υλοποιεί συστηματικές πρωτοβουλίες που αγκαλιάζουν, συμπεριληπτικά, την κοινωνία, τις ευαίσθητες ομάδες, το φυσικό περιβάλλον και την προστασία του, την παιδεία και τον πολιτισμό. Αναπόσπαστο κομμάτι και κοινός παρονομαστής όλων των δράσεών τους είναι η προαγωγή του εθελοντισμού.

Στο πλαίσιο αυτό δημιούργησαν την πλατφόρμα «Β ικος της ζωής μας», με την οποία η εταιρεία επιστρέφει αξία στην κοινωνία μέσα από τους εξής πυλώνες: Εθελοντισμός, Πολιτισμός, Περιβάλλον και Δύναμη Προσφοράς.

βικος

Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία στηρίζει και διοργανώνει διάφορες δράσεις, όπως είναι το πρόγραμμα GREENFUTURE x We4All, (το οποίο αφορά στον θεσμό της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης στα σχολεία, δίνοντας στα παιδιά τη δυνατότητα να κατανοήσουν το ρόλο και τη θέση του ανθρώπου σε σχέση με το περιβάλλον μέσα από το παιχνίδι) ή δράση Acheron Act!ons που αφορά στον καθαρισμό της θάλασσας και των ακτών της Ηπείρου από πλαστικά, ή εθελοντικές δράσεις αιμοδοσίας (έχουν συλλέξει από 2010 972φιάλες αίματος σε συνεργασία με το Γ.Ν.Ι.Γ. Χατζηκώστα).

βικος