ESG+Stories

STORIES

H Coca-Cola 3Ε απαντά στην κλιματική κρίση με έμπρακτες δεσμεύσεις

H Coca-Cola 3Ε απαντά στην κλιματική κρίση με έμπρακτες δεσμεύσεις

Η εταιρεία αντιλαμβανόμενη την ανάγκη για άμεσες παρεμβάσεις προκειμένου να αντιμετωπιστεί η κλιματική κρίση, θέτει και πετυχαίνει δεσμεύσεις φτάνοντας ένα βήμα πιο κοντά στην αειφόρο ανάπτυξη και μία κλιματικά ουδέτερη οικονομία.

Η Coca - Cola Τρία Έψιλον πρωταγωνιστεί στον αγώνα για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης, θέτοντας φιλόδοξες δεσμεύεσεις, εκ των οποίων αρκετές ήδη έχει κάνει πράξη, αποδεικνύοντας ότι σέβεται το περιβάλλον και τους φυσικούς πόρους και θέτει τις βάσεις για την μετάβαση σε μία οικονομία κλιματικά ουδέτερη.

Στην έκθεση βιώσιμης ανάπτυξης που δημοσίευσε πριν από λίγες ημέρες σκιαγραφείται λεπτομερώς η στρατηγική της εταιρείας για ένα βιώσιμο μέλλον.

Η εταιρεία έχει δεμευτεί από τον Οκτώβριο του 2021 για μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μέχρι το 2040 και ήδη έχει καταφέρει να μειώσει τις απόλυτες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα  το 2021 κατά 54,2% (σε σύγκριση με το 2017). Στην προσπάθεια αυτή έχει βοηθήσει ότι η προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας των εργοστασίων της Coca-Cola Τρία Έψιλον προέρχεται από 100% ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, ενώ πάνω από το 62% της συνολικής ενέργειας προέρχεται από ανανεώσιμες και καθαρές πηγές ενέργειας. Παράλληλα, τo συνολικό ποσοστό των ενεργειακών αποδοτικών ψυγείων της εταιρείας στην αγορά φτάνει το 49%,  το οποίο έχει επιφέρει τη μείωση κατανάλωσης ενέργειας και μείωση εκπομπών CO2 κατά περισσότερους από 45 χιλιάδες τόνους.

coca cola

Οι δεμεύσεις της όμως δεν σταματούν εκεί. Υποστηρίζει και προωθεί την κυκλική οικονομία για αυτό και από το 2018 πρώτη στην Ελλάδα, η Coca-Cola Τρία Έψιλον προχώρησε σε παραγωγή αναψυκτικών με ανακυκλωμένο πλαστικό, ενώ το 100% των συσκευασιών της να είναι ανακυκλώσιμο. Η κίνηση αυτή εξοικονόμησε 840 τόνους πλαστικού  και πάνω από 1.000 τόνους CO2 για τη διετία 2020-2021.

Παράλληλα, η εταιρεία μειώνει συνεχώς τη χρήση του πλαστικού στις συσκευασίες της επενδύοντας σταθερά στις μονάδες της σε τεχνολογίες που συμβάλλουν στη μείωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η επένδυση ύψους €4 εκατομμυρίων ευρώ για την κατάργηση της πλαστικής μεμβράνης στις πολυσυσκευασίες αλουμινίου μέσω του νέου τύπου συσκευασίας KeelClip. Η  νέα συσκευασία μειώνει τη χρήση πλαστικού κατά 540 τόνους ετησίως. 

Επιπλέον, η εταιρεία δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην ορθή διαχείριση των φυσικών πόρων, σεβόμενη πάντα το περιβάλλον, και αυτό πιστοποιείται με την διάκριση Platinum για υπεύθυνη διαχείριση νερού, από την Alliance for Water Stewardship (AWS) που έχει λάβει σε όλα τα  εργοστάσια παραγωγής νερού και αναψυκτικού της Coca-Cola Τρία Έψιλον.

Μάλιστα σύμφωνα με την Έκθεση Βιώσιμης Ανάπτυξης, για το 2021, η  στρατηγική της εταιρείας για ορθολογική διαχείριση νερού επέφερε μείωση του δείκτη νερού κατά 7,6% (σε σχέση με το 2017). Παράλληλα, επαναχρησιμοποιήθηκαν και ανακυκλώθηκαν σχεδόν 70 εκατομμύρια λίτρα νερού στις παραγωγικές  της μονάδες, ενώ εξοικονομήθηκαν πάνω από 4.4 εκατομμύρια λίτρα νερού από τον βιολογικό καθαρισμό.

coca cola

Αξίζει να σημειωθεί πως, εκτός από την πρόοδο στις περιβαλλοντικές δεσμεύσεις, στην Έκθεση καταδεικνύονται επίσης οι βέλτιστες πρακτικές της εταιρείας σε ουσιαστικά θέματα όπως η εταιρική διακυβέρνηση, τα ανθρώπινα δικαιώματα, η συμπερίληψη και η διαφορετικότητα , οι υπεύθυνες προμήθειες, η διατροφή,  η ποιότητα των προϊόντων καθώς και η συμβολή στην υπεύθυνη λειτουργία της αγοράς και την ανάπτυξη της κοινωνίας. Μέσα από τα θέματα αυτά αντικατοπτρίζεται η δέσμευση της εταιρείας για αειφόρο ανάπτυξη με στόχο ένα καλύτερο μέλλον για όλους.

«Η κλιματική αλλαγή και η μείωση εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα αναγνωρίζεται από εμάς και τους κοινωνικούς μας εταίρους ως το πιο σημαντικό θέμα βιώσιμης ανάπτυξης που έχουμε να αντιμετωπίσουμε. Απαιτείται από όλους μας εγρήγορση, ευελιξία και προσαρμοστικότητα. Απαιτείται δέσμευση και δράση. Ο μόνος τρόπος να πετύχουμε την κλιματική ουδετερότητα είναι να εντοπίσουμε μαζί τις σωστές ευκαιρίες και να είμαστε ξεκάθαροι για τις προκλήσεις και συντονισμένοι για τις λύσεις που θα αναζητήσουμε, με στόχο την αειφόρο ανάπτυξή μας» αναφέρει η κα Μαρία Αναργύρου-Νίκολιτς, Γενική Διευθύντρια Coca-Cola Τρία Έψιλον για Ελλάδα & Κύπρο.

coca cola
Η κα Μαρία Αναργύρου-Νίκολιτς, Γενική Διευθύντρια Coca-Cola Τρία Έψιλον για Ελλάδα & Κύπρο

Κλιματικά ουδέτερη εφοδιαστική αλυσίδα

Η εφοδιαστική αλυσίδα είναι ένα κρίσιμο ζήτημα που απασχολεί τόσο τις επιχειρήσεις όσο και τους επενδυτές, καθώς οι εκπομπές που προκύπτουν από την εφοδιαστική αλυσίδα (Scope 3) είναι 11,4 φορές υψηλότερες από τις άμεσες, επιχειρησιακές εκπομπές. Αν λοιπόν αγνοήσουμε τις εκπομπές Scope 3, αντιμετωπίζουμε μόνο ένα μικρό ποσοστό των εκπομπών που συνδέονται με μια επιχείρηση και δεν θα έχουμε ποτέ μια πλήρη εικόνα του αποτυπώματος άνθρακα μιας εταιρείας.

Αυτό, λοιπόν, το κρίσιμο θέμα της κλιματικής ουδετερότητας στην εφοδιαστική αλυσίδα αποτέλεσε αντικείμενο του ανοιχτού διαλόγου που υλοποίησε η Coca-Cola Τρία Έψιλον με προμηθευτές, πελάτες και συνεργάτες της. Με δέσμευση για μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα μέχρι το 2040, η εταιρεία εστιάζει στη μείωση εκπομπών από την ευρύτερη αλυσίδα αξίας της. Σκοπός του ανοιχτού διαλόγου ήταν να συζητηθούν οι σημαντικές προκλήσεις για τη μείωση των εκπομπών και να εντοπιστούν οι ευκαιρίες, καινοτομίες και λύσεις για τη δημιουργία μίας αειφόρου εφοδιαστικής αλυσίδας.

Πρωταρχικό μέλημα της εταιρείας είναι να δημιουργηθεί μία αειφόρος εφοδιαστική αλυσίδα και για την επίτευξη του στόχου αυτού είναι ιδιαίτερης σημασίας η ουσιαστική και ειλικρινής συνέργεια με τους συνεργάτες της. «Είναι ξεκάθαρο ότι δεν μας μένει χρόνος για χάσιμο ενάντια στην κλιματική κρίση. Κάθε επιχείρηση οφείλει να κοιτάξει προσεκτικά τις δραστηριότητές της και να αξιολογήσει πως και από που μπορεί να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, είτε  αυτές αφορούν την άμεση δραστηριότητά της είτε το σύνολο της εφοδιαστικής της αλυσίδας» σημειώνει ο Γιώργος Χαντουμάκος, Διευθυντής Εφοδιαστικής Αλυσίδας Coca-Cola Τρία Έψιλον για Ελλάδα & Κύπρο.

coca cola
Ο κ. Γιώργος Χαντουμάκος, Διευθυντής Εφοδιαστικής Αλυσίδας Coca-Cola Τρία Έψιλον για Ελλάδα & Κύπρο

Διαβάστε ολόκληρη την έκθεση εδώ.