ESG+Stories

CNN Insights: ESG και βιωσιμότητα αποτελούν μονόδρομο για τις επιχειρήσεις

Κορυφαία στελέχη της αγοράς συμμετείχαν σε έναν διάλογο που κάλυψε μια ευρεία γκάμα κλάδων και αντικειμένων, όπως η πρόκληση της αειφόρου ανάπτυξης, η σημασία των κριτηρίων ESG, ο ρόλος της ενέργειας αλλά και της πιστοποίησης, μεταξύ άλλων.
CNN Insights: ESG και βιωσιμότητα αποτελούν μονόδρομο για τις επιχειρήσεις

Τα κριτήρια ESG, η Βιωσιμότητα και η Αειφόρος Ανάπτυξη ήταν τα βασικά ζητήματα που συζητήθηκαν στη δεύτερη εκδήλωση των CNN Insights, που πραγματοποιήθηκε  την Τρίτη 12/12 στο Κέντρο Επιχειρηματικότητας «Κωνσταντίνος Μίχαλος», με συνδιοργανωτές το CNN Greece και το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών (ΕΒΕΑ).

.

Κορυφαία στελέχη της αγοράς συμμετείχαν σε έναν διάλογο που κάλυψε μια ευρεία γκάμα κλάδων και αντικειμένων, όπως η πρόκληση της αειφόρου ανάπτυξης, η σημασία των κριτηρίων ESG, ο ρόλος της ενέργειας αλλά και της πιστοποίησης, μεταξύ άλλων.

Την εναρκτήρια ομιλία της εκδήλωσης πραγματοποίησε η Πρόεδρος του ΕΒΕΑ, κυρία Σοφία Κουνενάκη Εφραίμογλου, η οποία επισήμανε πως «η ενσωμάτωση των τριών πυλώνων της αειφόρου ανάπτυξης που αφορούν το περιβάλλον, την κοινωνία και τη διακυβέρνηση είναι πλέον μονόδρομος για τις επιχειρήσεις».

Ενώ πρόσθεσε πως «σήμερα τα βήματα επιταχύνονται σημαντικά στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής πράσινης συμφωνίας, των νέων υποχρεώσεων και των προτύπων αναφοράς που έχει θεσπίσει η ΕΕ».

Όπως τόνισε η κ. Εφραίμογλου η αειφόρος ανάπτυξη αναδεικνύεται σήμερα σε ζήτημα οικονομικού ρεαλισμού και κριτήριο ανταγωνιστικότητας για τις επιχειρήσεις. Μάλιστα, αναφέρθηκε και στις ευρωπαϊκές προβλέψεις για τα κεφάλαια προς επένδυση με κριτήρια ESG, τα οποία θα πλησιάσουν τα 50 τρισεκατομμύρια δολάρια το 2025.

Κεντρική ομιλήτρια της εκδήλωσης ήταν η κυρία Βασιλική Λοΐζου, Γενική Γραμματέας Ιδιωτικών Επενδύσεων, Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων, η οποία μίλησε για τα σχέδια και τις δράσεις του υπουργείου που στόχο έχουν να καταστήσουν την Ελλάδα έναν «κόμβο» και να προσελκύσουν επενδύσεις που θα φέρουν προστιθέμενη αξία.

Όπως χαρακτηριστικά σημείωσε «η βιωσιμότητα είναι η αιχμή της συζήτησης για την επόμενη ημέρα».

«Έχουμε ανοίξει μια ζήτηση στο υπουργείο, σχετικά με το ποια είναι εκείνα τα κίνητρα που μπορούμε να δώσουμε ώστε, είτε για να προσελκύουμε τις επενδύσεις εκείνες που θα εξυπηρετούν τον στόχο εκείνο της βιώσιμης ανάπτυξης και των ESG, είτε σχετικά με το πως θα βοηθήσουμε τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις να σταθούν στα πόδια τους και να είναι ανταγωνιστικές» δήλωσε.

Μάλιστα, η ΓΓ κ. Λοΐζου προανήγγειλε πως το υπουργείο σύντομα θα είναι σε θέση να παρουσιάσει και μια ΚΥΑ σε σχέση με τις στρατηγικές επενδύσεις που θα ενσωματώνει τα κριτήρια ESG και την βιώσιμη ανάπτυξη.

Παράλληλα, πρόσθεσε πως μέσα από τον αναπτυξιακό νόμο, το υπουργείο σχεδιάζει να παρουσιάσει το πρώτο καθεστώς για τη χρηματοδότηση επιχειρήσεων το πρώτο εξάμηνο του 2024, με στόχο την ενσωμάτωση κριτηρίων βιώσιμης ανάπτυξης.

Στο πρώτο πάνελ της εκδήλωσης συμμετείχαν η κ. Μαργαρίτα Γκαμαλέτσου, Διευθύντρια Επικοινωνίας και Εταιρικών Σχέσεων ΕΥΔΑΠ, ο κ. Απόστολος Σίσκος, Γενικός Διευθυντής ENVIROMETRICS και μέλος ΔΣ ΕΒΕΑ και ο κ. Νίκος Δημόπουλος, Director του Υπερταμείου.

Στο πλαίσιο της συζήτησης με θέμα την εταιρική διακυβέρνηση και την αειφόρο ανάπτυξη, ο κ. Σίσκος στάθηκε στη αειφόρου ανάπτυξη η οποία δεν χρειάζεται να κοστίσει την εταιρική κερδοφορία των επιχειρήσεων. Συγκεκριμένα όπως είπε «το δίλημμα οικονομική ανάπτυξη ή κλιματική δράση είναι πλασματικό» και πρόσθεσε πως για όλες τις επιχειρήσεις «το μοντέλο θα είναι η κλιματική δράση και μέσα σε αυτό το μοντέλο θα πρέπει να βρούμε τον τρόπο για να μπορέσουμε να κάνουμε τις επιχειρήσεις ανταγωνιστικές.

Παράλληλα, η κ. Γκαμαλέτσου στάθηκε στην κοινωνική χροιά της εταιρικής διακυβέρνησης, καθώς πρέπει να διασφαλίζεται η συμπερίληψη και τόνισε τη σημασία των δράσεων που δημιουργούν συνθήκες για εσωτερική ανάπτυξη, «αλλά και για μια πιο δίκαιη ανάπτυξη, προς όφελος όλων των ενδιαφερόμενων μερών».

Από την πλευρά του ο κ. Δημόπουλος στάθηκε στο κομμάτι της κανονιστικής συμμόρφωσης, το πλαίσιο της οποίας είναι αρκετά ενισχυμένο τα τελευταία χρόνια σε διεθνές επίπεδο.

Από την πλευρά της, η κ. Καζάζη δήλωσε πως «οι εταιρείες θα πρέπει να καλλιεργήσουν αρχές βιωσιμότητας τόσο εσωτερικά, όσο και στην κοινωνία στην οποία δραστηριοποιούνται» και στάθηκε στην μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετωπίζουν αυτή τη στιγμή οι επιχειρήσεις, η οποία όπως είπε είναι «η αλλαγή της κουλτούρας». Σύμφωνα με την κ. Καζάζη, αυτή τη στιγμή ζητείται από τις εταιρείες να επενδύσουν βραχυπρόθεσμα, αυξάνοντας το κόστος τους, για ένα όφελος που είναι αρκετά μακροπρόθεσμο

Ωστόσο όπως τόνισε «η βιωσιμότητα εξασφαλίζει καταρχάς τις ανάγκες του σήμερα και διασφαλίζει τις ανάγκες του μέλλοντος». Παράλληλα, αναφερόμενη στις πιστοποιήσεις που υπάρχουν, η κ. Καζάνη σημείωσε πως αυτή τη στιγμή υπάρχει μια έλλειψη εναρμόνισης των προτύπων και των πιστοποιήσεων ESG σε παγκόσμιο επίπεδο. Όπως είπε «το πραγματικό focus» είναι πλέον η επιχειρηματική ηθική, το πως μπορούν να λειτουργούν οι εταιρείες με βάση την επιχειρηματική ηθική, κάτι για το οποίο χρειάζεται πολλές φορές «αλλαγή κουλτούρας» μιας εταιρείας και υποστήριξη τόσο από την διοίκηση, αλλά και από τους εργαζόμενους.

Οι συζητήσεις συνεχίστηκαν με το δεύτερο πάνελ της εκδήλωσης στο οποίο συμμετείχαν ο κ. Παναγιώτης Αλαμάνος, Διευθύνων Σύμβουλος ΣΟΛ Crowe, η Βασιλική Καζάζη, Διευθύνουσα Σύμβουλος TUV και η Ελένη Μπαϊράμη, Διευθύνουσα Σύμβουλος ECO Hellas

Με αφορμή τη θεματική «ESG στην πράξη, βέλτιστες πρακτικές και βιώσιμη επιχειρηματικότητα» ο κ. Αλαμάνος σημείωσε πως σε μελλοντικό χρόνο, οι επιχειρήσεις που πληρούν και τηρούν τα κριτήρια ESG θα έχουν πιο «εύκολη» πρόσβαση σε κεφάλαια, καλύτερα επιτόκια, καθώς θα είναι ένας πιο «ελκυστικός προορισμός» κεφαλαίων, αν έχουν μετρήσιμα αποτελέσματα, αν ακολουθούν τις ρυθμίσεις και εφόσον έχουν μειωμένο ρίσκο για τους χρηματοδότες.

Η κ. Μπαϊραμη στάθηκε στο diversity, καθώς η συμπερίληψη είναι μια πραγματικότητα για τις εταιρείες και σημαντικό συστατικό ώστε να δημιουργηθεί ένα πιο βιώσιμο περιβάλλον. Μάλιστα, αναφερόμενη στα αποτελέσματα σχετικής έρευνας, τόνισε πως οι εταιρείες που έχουν περισσότερες γυναίκες ήταν πιο προσιτές στους πελάτες, ειδικά οι τομείς της οικονομίας, της τεχνολογίας και του ανθρώπινου δυναμικού είχαν πολύ καλύτερα δεδομένα.

ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ