ESG+Stories

Just Capital: Aυτές είναι δέκα μεγαλύτερες «πράσινες» εταιρείες

Οι εταιρείες στον κατάλογο της Just εκπέμπουν κατά μέσο όρο 47 φορές λιγότερες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τις αντίστοιχες εταιρείες του Russell 1000 και χρησιμοποιούν 3,7 φορές περισσότερη ανανεώσιμη ενέργεια. 
Just Capital: Aυτές είναι δέκα μεγαλύτερες «πράσινες» εταιρείες

Είτε με πίεση είτε με την επιθυμία τους, οι μεγάλες εταιρείες δίνουν μεγαλύτερη προσοχή στο περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα και στους κινδύνους. Ορισμένες, ωστόσο, κινούνται πιο γρήγορα από άλλες προς τον στόχο του περιορισμού της υπερθέρμανσης του πλανήτη.

Πρόσφατα προτάθηκαν νέοι κανόνες από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς των ΗΠΑ για την υποχρέωση υποβολής εκθέσεων τόσο για τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου όσο και για τους κλιματικούς κινδύνους. Επιπλέον, οι προτάσεις που σχετίζονται με το κλίμα αποτελούν πλέον την πλειονότητα του αριθμού ρεκόρ των συνολικών ψηφισμάτων των μετόχων για την ESG.

Ενώ ορισμένες εταιρείες ανακοινώνουν δεσμεύσεις αλλά δεν σημειώνουν μεγάλη πρόοδο προς την κατεύθυνση αυτή, άλλες κάνουν πράξη τα λόγια τους. Μια νέα έκθεση της Just Capital, η οποία έχει μετρήσει τις δεσμεύσεις των εταιρειών για το κλίμα στο παρελθόν, παραθέτει τις εταιρείες που ηγούνται του αγώνα κατά της κλιματικής αλλαγής.  Φέτος περιλαμβάνεται μια νέα μέτρηση που ενσωματώνει τις δεσμεύσεις για τον επιστημονικά τεκμηριωμένο στόχο του περιορισμού της συνολικής υπερθέρμανσης του πλανήτη στους 1,5 βαθμούς Κελσίου, το πρότυπο που θέτει η Συμφωνία του Παρισιού.

Μέχρι στιγμής, μόλις το 7% των εταιρειών έχει δεσμευτεί να προσπαθήσει να επιτύχει αυτόν τον στόχο.

Οι εταιρείες στον κατάλογο της Just εκπέμπουν κατά μέσο όρο 47 φορές λιγότερες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου από τις αντίστοιχες εταιρείες του Russell 1000 και χρησιμοποιούν 3,7 φορές περισσότερη ανανεώσιμη ενέργεια. Η Mastercard και η Microsoft είναι οι μόνες εταιρείες που επιστρέφουν στην πρώτη δεκάδα από πέρυσι, λόγω του νέου μέτρου του Science Based Target.

Εκτός από τα ενεργειακά κριτήρια, οι εταιρείες αυτές συνδέουν επίσης τις επιδόσεις ESG με την εταιρική αποζημίωση. Μόνο από πέρυσι, το ποσοστό των εταιρειών που το κάνουν αυτό αυξήθηκε από 13% σε περίπου 27%.

«Νομίζω ότι αυτό δημιουργεί εμπιστοσύνη. Ένα από τα πράγματα που άλλαξαν φέτος σε σχέση με πέρυσι είναι ότι οι άνθρωποι είναι πιο επιφυλακτικοί απέναντι στο "πράσινο ξέπλυμα" κ.λπ. Έτσι, οι καταναλωτές, αλλά και οι επενδυτές, θέλουν να είναι σίγουροι ότι οι εταιρείες τηρούν τα λόγια τους», δήλωσε ο Martin Whittaker, διευθύνων σύμβουλος της Just Capital.

Στην κορυφή της λίστας του "Top 10 για το περιβάλλον" της Just Capital βρίσκεται η VMWare. Η εταιρεία λογισμικού έχει ως στόχο την επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών μέχρι το 2030 σε όλες τις λειτουργίες και τις αλυσίδες εφοδιασμού. Περίπου το 80% της ενεργειακής της κατανάλωσης ταξινομείται επί του παρόντος ως ανανεώσιμη ενέργεια.

Η Microsoft, η οποία ήταν μία από τις δύο μόλις εταιρείες που περιλαμβάνονταν επίσης στη λίστα πέρυσι, ήρθε δεύτερη. Δεν είναι μόνο πρωτοπόρος στην εταιρική αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής με τους στόχους της για μηδενικό ισοζύγιο άνθρακα και μηδενικά απόβλητα, αλλά εστιάζει επίσης στη δέσμευση της κοινότητας και πρόσφατα επένδυσε σε συμφωνίες που κατανέμουν τα κέρδη για την ανάπτυξη ανανεώσιμων πηγών ενέργειας σε υποβαθμισμένες κοινότητες.

Η Intuit συμπληρώνει την πρώτη τριάδα, χάρη στο νέο της στόχο να μειώσει τις παγκόσμιες εκπομπές κατά 50 φορές από το λειτουργικό της αποτύπωμα του 2018 κατά την επόμενη δεκαετία. Υποστηρίζει επίσης επιλογές ανανεώσιμων πηγών ενέργειας για τους υπαλλήλους της και συνεργάζεται σε έργα για την καινοτομία και τη χρηματοδότηση λύσεων με μεγάλο αντίκτυπο στο κλίμα, όπως η αναγεννητική γεωργία και η διαχείριση ψυκτικών μέσων.

Η Apple μπήκε επίσης στον κατάλογο, όχι μόνο χάρη στον επαληθευμένο στόχο της για 1,5 βαθμό, αλλά και λόγω της προσοχής που δίνει στον ρόλο των προμηθευτών στους περιβαλλοντικούς της στόχους. Έχει δεσμευτεί να καταστήσει την αλυσίδα εφοδιασμού της ουδέτερη ως προς τον άνθρακα έως το 2030.

Η Mastercard επέστρεψε επίσης στη λίστα για δεύτερη χρονιά, αναλαμβάνοντας πρόσθετη δέσμευση για μηδενικό καθαρό ισοζύγιο μέχρι το 2050 και συνδέοντάς την με την αποζημίωση των στελεχών της, μαζί με άλλους στόχους ESG. Η εταιρεία έλαβε υψηλή βαθμολογία για τη δέσμευσή της να αναπτύσσει βιώσιμα προϊόντα, όπως αποδεικνύεται από τη συνεργασία της με την Conservation International για τη δημιουργία του προγράμματος Wildlife Impact Card.

Άλλες εταιρείες που μπήκαν στην πρώτη δεκάδα ήταν η Moody's, η PayPal, η Etsy, η HP και η PVH Corp., οι οποίες δεσμεύτηκαν για έναν επαληθευμένο στόχο 1,5 βαθμού με επιστημονική βάση.

Πηγή: CNBC

ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ