ESG+Stories

Οι κορυφαίες εταιρείες των ΗΠΑ βαδίζουν σε «λεπτή γραμμή» όσον αφορά το κλίμα

Παραμένουν προσηλωμένες στους στόχους χωρίς να το «διατυμπανίζουν» σύμφωνα με τους Financial Times.
Οι κορυφαίες εταιρείες των ΗΠΑ βαδίζουν σε «λεπτή γραμμή» όσον αφορά το κλίμα

Οι αμερικανικές εταιρείες διατηρούν τις δεσμεύσεις τους για το κλίμα, ενώ ταυτόχρονα περιορίζουν τα μηνύματά τους, καθώς προσπαθούν να ισορροπήσουν μεταξύ των ανταγωνιστικών πιέσεων, σύμφωνα με έρευνα.  

.

Μια αποκλειστική ανάλυση που μοιράστηκε η Farient Advisors με την Financial Times, η οποία εξέτασε τις γνωστοποιήσεις σχετικά με τη βιωσιμότητα, τα αρχεία της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς και τις ανακοινώσεις των εταιρειών, διαπίστωσε ότι το 71% των 50 μεγαλύτερων εταιρειών των ΗΠΑ με βάση την κεφαλαιοποίηση της αγοράς παρέμειναν προσηλωμένες στους κλιματικούς στόχους τους.

Το 20% έχει καθυστερήσει ή μειώσει τις δεσμεύσεις του, ενώ το 8% τις έχει αυξήσει.

Ωστόσο, πολλές από τις εταιρείες που παραμένουν προσηλωμένες στους κλιματικούς στόχους δεν έχουν δημοσιεύσει ενημερώσεις σχετικά με τις προσπάθειές τους στον τομέα της βιωσιμότητας, σε ένδειξη της επιφυλακτικότητάς τους να μιλήσουν δημόσια για το θέμα.

Τα ευρήματα υποδηλώνουν μια νέα εταιρική στρατηγική που έχουν υιοθετήσει οι μεγαλύτερες αμερικανικές εταιρείες, καθώς προσπαθούν να πλοηγηθούν στο ευαίσθητο πολιτικό κλίμα, το οποίο άλλαξε δραστικά το τελευταίο έτος με την επανεκλογή του Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ και την αντίδραση στις προσπάθειες για το κλίμα και την πολυμορφία.

«[Οι εταιρείες] είναι προσεκτικές ως προς το πού δημοσιεύουν τα μηνύματά τους σχετικά με τις περιβαλλοντικές ή κλιματικές τους προσπάθειες», δήλωσε ο Brian Bueno, επικεφαλής βιωσιμότητας της Farient Advisors. «Μοιράζονται λιγότερες πληροφορίες από ό,τι θα έκαναν διαφορετικά».

Η μητρική εταιρεία της Google, Alphabet, για παράδειγμα, διέγραψε μια δήλωση στην ετήσια έκθεση του 2024, στην οποία περιγράφονταν η βιωσιμότητα ως μία από τις «βασικές αξίες» της. Επίσης, αφαίρεσε όλες τις αναφορές στο «ESG», που σημαίνει περιβαλλοντική, κοινωνική και διακυβερνητική ευθύνη. Παρά την αλλαγή στον τόνο, η εταιρεία διατήρησε τους κλιματικούς της στόχους. 

«Οι εταιρείες μπορεί να αναδιατυπώσουν τον τρόπο με τον οποίο μιλούν για τα [κλιματικά] ζητήματα, αλλά δεν νομίζω ότι θα σταματήσουν να τα συζητούν», δήλωσε ο Tyson Timmer, ερευνητής στο UCLA. «Υπάρχει ακόμα μια μεγάλη ομάδα ενδιαφερόμενων μερών... που εξακολουθούν να ανησυχούν για αυτά τα ζητήματα, παρόλο που η πολιτική στις ΗΠΑ και σε μέρη της Ευρώπης έχει πάρει την αντίθετη κατεύθυνση».

Ο γενικός εισαγγελέας του Τέξας, Ken Paxton, ηγήθηκε μιας συμμαχίας ρεπουμπλικανικών πολιτειών σε μια αγωγή κατά της BlackRock και άλλων διαχειριστών περιουσιακών στοιχείων για τις στρατηγικές τους σε θέματα ESG.

Το Conference Board ανέφερε σε πρόσφατη έκθεσή του ότι το 80% των εταιρειών που συμμετείχαν στην έρευνα προσαρμόζουν τη στρατηγική τους για τη βιωσιμότητα ως απάντηση στο πολιτικό περιβάλλον. Διαπίστωσε ότι πολλές από αυτές έχουν αντικαταστήσει τον ακρωνύμιο «ESG» — που θεωρείται πλέον πολιτικά φορτισμένο — με εναλλακτικές όπως «βιωσιμότητα» ή «αντίκτυπος». Οι συμμετέχοντες στην έρευνα δήλωσαν ότι αναμένουν οι ομοσπονδιακοί πολιτικοί και ρυθμιστές των ΗΠΑ να αποτελέσουν την κύρια πηγή αντίδρασης κατά των ESG τα επόμενα δύο χρόνια.

Ορισμένες εταιρείες έχουν αναβάλει τις εκθέσεις βιωσιμότητας εν μέσω της αβεβαιότητας. Η McDonald's, η οποία έχει ως στόχο να μειώσει κατά το ήμισυ τις εκπομπές των προμηθευτών της έως το 2030, δεν έχει δημοσιεύσει έκθεση βιωσιμότητας φέτος (παρόλα αυτά, παρέσχε ενημέρωση στην πληρεξουσιαστική της δήλωση σε απάντηση σε πρόταση των μετόχων). Ομοίως, η UnitedHealth Group δεν δημοσίευσε έκθεση βιωσιμότητας φέτος, αλλά ανέφερε στην δήλωση πληρεξουσιότητας ότι διατηρεί τους στόχους που ανακοίνωσε πριν από δύο χρόνια.

Άλλες εταιρείες δημοσίευσαν εκθέσεις βιωσιμότητας επιβεβαιώνοντας τους στόχους τους, μεταξύ των οποίων η Microsoft και η Apple. Η Nvidia ανακοίνωσε ότι πέτυχε τον βραχυπρόθεσμο στόχο της να τροφοδοτεί τα γραφεία και τα κέντρα δεδομένων της με 100% ανανεώσιμη ενέργεια φέτος.

Η Coca-Cola, η οποία αποδυνάμωσε τους περιβαλλοντικούς της στόχους πέρυσι, αναδιατύπωσε τους στόχους βιωσιμότητας στην πιο πρόσφατη ετήσια έκθεσή της ως «εθελοντικούς στόχους» που «υπόκεινται σε αλλαγές», διατύπωση που δεν περιλαμβάνεται στην έκθεση του 2023.

ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ