Ο Όμιλος Public έχει εντάξει τις αξίες ESG σε περίοπτη θέση στη στρατηγική αειφορίας του, στηριζόμενοι στο τρίπτυχο Περιβάλλον-Άνθρωπος-Καινοτομία. Ο Όμιλος μάλιστα, δημοσίευσε τη Δεύτερη Έκθεση Αειφορίας, Κοινωνικής Ευθύνης και Διακυβέρνησης (ESG) του Public Group, η οποία είναι βασισμένη στα πρότυπα του GRI (Global Reporting Initiative) με έτος αναφοράς το 2023, και αναδεικνύει την πορεία της εταιρείας στην ανάληψη ενεργού ρόλου για την εφαρμογή συγκεκριμένων δράσεων, που οδηγούν σε μετρήσιμα αποτελέσματα, επιδιώκοντας να συμβάλει σε μια βιώσιμη και υπεύθυνη ανάπτυξη.
.
Με αφορμή την παρουσίαση της Έκθεσης, ο CEO του Public Group, Ρόμπυ Μπουρλάς, δήλωσε: «Το 2023 ήταν μια χρονιά γεμάτη προκλήσεις. Η στρατηγική µας, εστιάζοντας στην καινοτομία και τη βιωσιμότητα, ενισχύθηκε µέσω σημαντικών επενδύσεων και στρατηγικών συνεργασιών. Συνεχίζουμε να παραμένουμε προσηλωμένοι στις προτεραιότητές µας, διασφαλίζοντας τη δημιουργία ενός ασφαλούς και θετικού εργασιακού περιβάλλοντος για τους ανθρώπους µας, ενώ παράλληλα παρέχουμε υψηλού επιπέδου υπηρεσίες στους πελάτες µας, µε υπεύθυνο και ασφαλή τρόπο. Η μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώµατός µας αποτελεί στρατηγική προτεραιότητα σε όλη την αλυσίδα αξίας».
Το πεδίο της περιβαλλοντικής προστασίας, αναδεικνύεται πυλώνας της στρατηγικής του Public, μέσα από την σταθερή και αποδοτική προσπάθεια για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, μέσω στρατηγικών για μείωση της κατανάλωσης ενέργειας, ανακύκλωση και προώθηση της κυκλικής οικονομίας. Συγκεκριμένα, το 2023, η εταιρεία πέτυχε μείωση της συνολικής κατανάλωσης ενέργειας κατά 12,63% και των εκπομπών Scope 1 και Scope 2 κατά 22,12%.
Στο πλαίσιο αυτής της στρατηγικής, το Public Group εφαρμόζει μια σειρά από πρακτικές για τη διαχείριση των αποβλήτων και την προώθηση της ανακύκλωσης. Το 2023 ανακυκλώθηκαν 166 τόνοι μη επιβλαβών αποβλήτων, σημειώνοντας αύξηση 108% σε σχέση με το 2022.
Πρωτοπόρος στον κλάδο και στον τομέα του, το Public προωθεί επίσης έμπρακτα την κυκλική οικονομία μέσα από την ανάπτυξη καινοτόμων υπηρεσιών επιδιόρθωσης και επαναχρησιμοποίησης συσκευών, όπως οι υπηρεσίες iRepair, που παρατείνουν τον κύκλο ζωής των προϊόντων και συμβάλλουν στη μείωση των ηλεκτρονικών αποβλήτων και του περιβαλλοντικού αποτυπώματος.
Η επιτυχία αυτών των προσπαθειών αντανακλάται στην αυξανόμενη ζήτηση για προϊόντα υψηλής ενεργειακής απόδοσης και ανακυκλώσιμες συσκευασίες, καθώς οι καταναλωτές δείχνουν μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση για τα περιβαλλοντικά ζητήματα. Τα Public ανταποκρίνονται σε αυτές τις ανάγκες, προσφέροντας προϊόντα που μειώνουν την κατανάλωση ενέργειας και νερού.
Στην ESG στρατηγική, σημαντικό ρόλο κατέχει και ο ανθρώπινος παράγοντας, για τον οποίο το Public μεριμνά μέσα από δράσεις ενίσχυσης, ανάπτυξης, ευημερίας και ανταπόδοσης. Συγκεκριμένα, το πρόγραμμα «Leave Your Mark in Our Story», το οποίο αναπτύχθηκε το 2023, ενισχύει την εταιρική κουλτούρα και προσφέρει νέες ευκαιρίες προσωπικής και επαγγελματικής ανάπτυξης για τους εργαζομένους.
Μέσω του προγράμματος προωθείται η διαφορετικότητα, η συμπερίληψη και η ευελιξία στον εργασιακό χώρο, εξασφαλίζοντας ότι όλοι οι εργαζόμενοι έχουν την ευκαιρία να συνεισφέρουν και να αναπτυχθούν εντός της εταιρείας. Δεν είναι λοιπόν τυχαίο ότι το 81% των εργαζομένων δηλώνει ότι νιώθει επιβραβευμένο για την προσφορά του.
Από την στρατηγική δεν λείπουν και προγράμματα εκπαίδευσης και επαγγελματικής ανάπτυξης, όπως δείχνει η εντυπωσιακή αύξηση του χρόνου εκπαίδευσης του προσωπικού του, με 21.760 ώρες το 2023. Αυτές οι πρωτοβουλίες ενισχύουν την αίσθηση του ανήκειν στους εργαζομένους, ενώ, παράλληλα, δημιουργούν ένα συνεργατικό και θετικό περιβάλλον εργασίας.
«Ως κορυφαία αλυσίδα καταστημάτων λιανικής στην Ελλάδα, επικεντρωνόμαστε στη δημιουργία αξίας για όλους: τους ανθρώπους μας, τους προμηθευτές μας και τους πελάτες μας. Στο Public Group συνεχίζουμε την πελατοκεντρική µας στρατηγική, µέσω του επενδυτικού µας πλάνου, δεσμευόμενοι να ενσωματώσουμε τις αρχές της Βιωσιμότητας σε κάθε πτυχή των δραστηριοτήτων µας, σύμφωνα µε τα πρότυπα του “Green Commerce”», αναφέρει ο CEO του Public Group.
Στο πλαίσιο της ανταπόδοσης και της προσφοράς, στηρίζεται και το πρόγραμμα δράσεων για την κοινωνία. Το 2023, η εταιρεία στήριξε φιλανθρωπικές εκδηλώσεις και κοινωνικούς σκοπούς, με πάνω από 10 εκδηλώσεις και τη συνεισφορά της σε ποικίλες φιλανθρωπικές δράσεις. Ενθαρρύνεται επίσης η διαφορετικότητα και η προσωπική έκφραση με οδηγούς την δύναμη της καινοτομίας και της δημιουργικότητας, καθιστώντας τις αρχές αυτές αναπόσπαστο μέρος της εταιρικής της κουλτούρας.
Η διακυβέρνηση είναι κρίσιμη για την υλοποίηση της ESG στρατηγικής και τα Public διασφαλίζουν την υψηλή διαφάνεια στις δραστηριότητες τους, εφαρμόζοντας υπεύθυνες επιχειρηματικές πρακτικές, που περιλαμβάνουν την άρτια διαχείριση των πόρων και τη συμμόρφωση με τα πρότυπα ηθικής και δεοντολογίας. Ο στόχος είναι η εξασφάλιση ενός θετικού και ασφαλούς εργασιακού περιβάλλοντος, καθώς και η ανάπτυξη σχέσεων εμπιστοσύνης με τους προμηθευτές και συνεργάτες.
Φυσικά, η καινοτομία και η βιωσιμότητα αποτελούν πάγια δέσμευση του Ομίλου, μέσω στρατηγικών συνεργασιών και επενδύσεων σε καινοτόμες εταιρείες και πλατφόρμες. Το επενδυτικό πλάνο έχει στόχο να ενισχύσει τη βιώσιμη ανάπτυξη και την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής αγοράς, διασφαλίζοντας ότι η εταιρεία θα παραμείνει στην κορυφή της αγοράς λιανικής, με ένα υπεύθυνο και φιλικό προς το περιβάλλον επιχειρηματικό μοντέλο.
Το ESG για τα Public δεν αποτελεί απλώς μια θεωρητική δέσμευση, αλλά μια σειρά από συγκεκριμένες ενέργειες, που αποφέρουν μετρήσιμα αποτελέσματα. Μια ολιστική προσέγγιση, ενσωματωμένη στη συνολική στρατηγική της εταιρείας, που εξυπηρετεί όχι μόνο τις ανάγκες των πελατών και των εργαζομένων, αλλά και τον κοινωνικό και περιβαλλοντικό τομέα.