ESG+Stories

Γ.Ε. Δημητρίου: Τα σχέδια για την Toyotomi στην εποχή του ομίλου Quest

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο όμιλος Quest από μηδενική παρουσία κατέστη αθόρυβα ηγέτης στην αγορά του κλιματισμού με δύο σημαντικές κινήσεις την τελευταία τριετία
Γ.Ε. Δημητρίου: Τα σχέδια για την Toyotomi στην εποχή του ομίλου Quest

Mε το δεξί φαίνεται ότι ξεκινάει η πρώτη ολόκληρη χρονιά όπου η Γ.Ε. Δημητρίου θα βρίσκεται κάτω από την ομπρέλα του Quest Group. Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο πρόεδρος της εταιρείας, Γιώργος Δημητρίου, στο περιθώριο εκδήλωσης για την έλευση του πρώτου κλιματιστικού Toyotomi με τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης, το 2023 αναμένεται κατακόρυφη αύξηση των οικονομικών μεγεθών.

.

Τη φετινή χρονιά ο κύκλος εργασιών της εταιρείας αναμένεται να διαμορφωθεί στα επίπεδα των 60 εκατ. ευρώ από 32 εκατ. ευρώ που ήταν οι πωλήσεις το 2022. Η εκτίμηση αυτή πηγάζει και από την πολύ καλή πορεία στο πεντάμηνο όπου ο τζίρος είναι βελτιωμένος κατά 100%. Αξίζει να αναφερθεί ότι παρά τις αρνητικές καιρικές συνθήκες για την αγορά (σ.σ. ο φετινός χειμώνας ήταν ήπιος και μέχρι τα μέσα Ιουνίου δεν υπήρξε κάποια έξαρση ζέστης) τόσο το σήμα Toyotomi όσο και ο κλάδος των κλιματιστικών ωφελήθηκαν κυρίως από το πρόγραμμα επιδότησης για την αντικατάσταση ενεργοβόρων συσκευών.

Για την Γ.Ε. Δημητρίου η οποία επέστρεψε και τυπικά στην κανονικότητα με την είσοδο του ομίλου Quest στο μετοχικό κεφάλαιο η «επόμενη μέρα» μόνο θετική αναμένεται να είναι. Η οικονομική και εμπορική ενίσχυση που προσφέρει το Quest Group αναμένεται αναμένεται να παγιώσει την πρώτη θέση στην κατηγορία των κλιματιστικών η οποία είχε κινδυνεύσει τα «πέτρινα χρόνια» της περασμένης δεκαετίας όταν λόγω των οικονομικών προβλημάτων υπήρχαν προβλήματα τροφοδοσίας από την Ασία.

Σήμερα το μερίδιο της Toytomi στην ελληνική αγορά διαμορφώνεται στα επίπεδα του 20% και ακολουθούν σε σχετικά μικρή απόσταση τα κλιματιστικά της Invertor, τα οποία επίσης άλλαξαν χέρια πριν από δύο χρόνια καθώς πέρασαν από την οικογένεια Ασημακόπουλου στην σουηδική Beijer Ref. Μικρότερα ποσοστά κατέχει το σήμα Medea και Fujitsu.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο όμιλος Quest από μηδενική παρουσία κατέστη αθόρυβα ηγέτης στην αγορά του κλιματισμού με δύο σημαντικές κινήσεις την τελευταία τριετία. Το 2020 δημιούργησε την Quest Clima η οποία ανέλαβε την αντιπροσώπευση των κλιματιστικών Gree τα οποία έως τότε διέθετε στην ελληνική αγορά η οικογένεια Φυρογένη. Παράλληλα ήρθε σε συμφωνία με τους πιστωτές της Γ.Ε. Δημητρίου στην οποία κατέστη βασικός μέτοχος μέσω του προγράμματος εξυγίανσης.

Όπως αναφέρθηκε χθες στο περιθώριο της εκδήλωσης η στρατηγική του ομίλου Quest είναι τα δύο σήματα να λειτουργούν ξεχωριστά στην αγορά του κλιματισμού. To Toytomi θα συνεχίσει να δραστηριοποιείται στην λιανική και κυρίως στον οικιακό κλιματισμό ενώ η Gree θα έχει κατεύθυνση προς τον επαγγελματικό χώρο (εγκαταστάσεις σε ξενοδοχεία, αντλίες θερμότητας, επαγγελματικός κλιματισμός κ.α.). Αξίζει να αναφερθεί ότι και τα δύο σήματα παράγονται από το ίδιο εργοστάσιο αυτό της Gree, το οποίο είναι το μεγαλύτερο στην κατηγορία κλιματισμού στον κόσμο.

Στην εκδήλωση χθες παρουσιάστηκε το πρώτο κλιματιστικό, τόσο της Toyotomi όσο και στην ελληνική αγορά που θα λειτουργεί εκμεταλλευόμενο την τεχνολογία της τεχνητής νοημοσύνης. Σύμφωνα με την διοίκηση της Γ.Ε. Δημητρίου τα πρώτα στοιχεία είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά καθώς λίγο καιρό μετά την τοποθέτηση τους στην αγορά ήδη έχουν αποσπάσει ένα μερίδιο της τάξης του 17% στο σύνολο του σήματος Toyotomi.

Σε οικονομικό επίπεδο οι τιμές λιανική των νέων κλιματιστικών κινούνται σε επίπεδα 10% πιο ψηλά σε σχέση με τα μοντέλα αντίστοιχων δυνατοτήτων που δεν διαθέτουν τεχνολογία AI. Σύμφωνα με τον κ. Δημητρίου αναμένεται το επόμενο διάστημα ότι όλοι οι μεγάλοι παίκτες της αγοράς κλιματισμού θα παρουσιάσουν μοντέλα με τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης αλλάζοντας τον χάρτη της αγοράς. Το βασικό πλεονέκτημα της νέας τεχνολογίας είναι η εξατομίκευση και η περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης.

ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ