Η εταιρεία παιχνιδιών Lego δήλωσε την Τετάρτη ότι βρίσκεται σε καλό δρόμο για να αντικαταστήσει τα ορυκτά καύσιμα που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή των τούβλων της με πιο ακριβό ανανεώσιμο και ανακυκλωμένο πλαστικό μέχρι το 2032, μετά την υπογραφή συμφωνιών με παραγωγούς για την εξασφάλιση μακροπρόθεσμου εφοδιασμού.
.
Η Lego, η οποία πωλεί δισεκατομμύρια πλαστικά τουβλάκια ετησίως, έχει δοκιμάσει πάνω από 600 διαφορετικά υλικά για να αναπτύξει ένα νέο υλικό που θα αντικαθιστούσε πλήρως τα τούβλα με βάση το πετρέλαιο μέχρι το 2030, αλλά με περιορισμένη επιτυχία.
Τώρα, η Lego στοχεύει να μειώσει σταδιακά την περιεκτικότητα σε πετρέλαιο στα τούβλα της, πληρώνοντας έως και 70% περισσότερο για πιστοποιημένη ανανεώσιμη ρητίνη, το ακατέργαστο πλαστικό που χρησιμοποιείται για την κατασκευή των τούβλων, σε μια προσπάθεια να ενθαρρύνει τους κατασκευαστές να αυξήσουν την παραγωγή.
«Αυτό σημαίνει σημαντική αύξηση του κόστους παραγωγής ενός τούβλου Lego», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Niels Christiansen στο Reuters. Είπε ότι η εταιρεία βρίσκεται σε καλό δρόμο για να εξασφαλίσει ότι πάνω από το ήμισυ της ρητίνης που χρειάζεται το 2026 θα είναι πιστοποιημένη σύμφωνα με τη μέθοδο ισοζυγίου μάζας, έναν ελεγχόμενο τρόπο για την ανίχνευση βιώσιμων υλικών μέσω της αλυσίδας εφοδιασμού, από 30% το πρώτο εξάμηνο του 2024.
«Με έναν οικογενειάρχη που έχει δεσμευτεί για τη βιωσιμότητα, είναι προνόμιο το γεγονός ότι μπορούμε να πληρώνουμε επιπλέον για τις πρώτες ύλες χωρίς να χρειάζεται να χρεώνουμε επιπλέον τους πελάτες», δήλωσε ο Κρίστιανσεν.
Η κίνηση αυτή έρχεται εν μέσω πλεονάσματος φθηνού παρθένου πλαστικού, λόγω των επενδύσεων των μεγάλων πετρελαϊκών εταιρειών στα πετροχημικά. Τα πλαστικά αναμένεται να οδηγήσουν τη νέα ζήτηση πετρελαίου τις επόμενες δεκαετίες.
Οι προμηθευτές της Lego χρησιμοποιούν βιολογικά απόβλητα, όπως το μαγειρικό λάδι ή το λίπος από τα απόβλητα της βιομηχανίας τροφίμων, καθώς και ανακυκλωμένα υλικά για να αντικαταστήσουν τα παρθένα ορυκτά καύσιμα στην παραγωγή πλαστικού.
Η αγορά ανακυκλωμένου ή ανανεώσιμου πλαστικού βρίσκεται ακόμη σε νηπιακό στάδιο, εν μέρει επειδή οι περισσότερες διαθέσιμες πρώτες ύλες χρησιμοποιούνται για το επιδοτούμενο βιοντίζελ, το οποίο αναμειγνύεται στα καύσιμα μεταφοράς. Σύμφωνα με τη Neste, τον μεγαλύτερο παραγωγό ανανεώσιμων πρώτων υλών στον κόσμο, το πλαστικό με βάση τα ορυκτά υλικά κοστίζει περίπου το μισό ή το ένα τρίτο της τιμής των βιώσιμων επιλογών.