ESG+Stories

Θύμα της κλιματικής αλλαγής η Διώρυγα του Παναμά – Τι σημαίνει για το εμπόριο

Ως αποτέλεσμα, η στάθμη των υδάτων στην τεχνητή λίμνη Gatun, η οποία είναι και η βασική πηγή υδροδότησης των συστημάτων θυροφραγμάτων της Διώρυγας, «συνεχίζει να πέφτει σε πρωτοφανή επίπεδα για αυτή την περίοδο του έτους», όπως ανέφεραν οι αρχές.
Θύμα της κλιματικής αλλαγής η Διώρυγα του Παναμά – Τι σημαίνει για το εμπόριο

Στο φαινόμενο El Niño και την κλιματική αλλαγή παραδίδεται η Διώρυγα του Παναμά, επηρεάζοντας τον αριθμό των πλοίων που διέρχονται και κατά συνέπεια διακυβεύοντας την ομαλή ροή του διεθνούς εμπορίου.

.

Οι αρχές εποπτείας της Διώρυγας ανακοίνωσαν σήμερα πως θα μειώσουν περαιτέρω τον αριθμό των πλοίων λόγω έντονης και πρωτοφανούς ξηρασίας. Από τις 3 Νοεμβρίου, θα επιτρέπεται η διέλευση 25 πλοίων την ημέρα, ενώ σήμερα το πλαφόν μπαίνει στα 31 πλοία, ένα επίπεδο ήδη μειωμένο σε σχέση με προηγούμενους μήνες. Επίσης, ο αριθμός αυτός θα μειωθεί περαιτέρω τους επόμενους μήνες, φτάνοντας τελικά τα 18 πλοία από τον Φεβρουάριο του 2024.

Πράγματι, ο Οκτώβριος ήταν ο ξηρότερος μήνας που έχει καταγραφεί από το 1950, όταν δηλαδή ξεκίνησαν να καταγράφονται τα σχετικά πρακτικά, και το φαινόμενο El Niño συνέβαλε στη μείωση της στάθμης των υδάτων, σύμφωνα με τις αρμόδιες αρχές της Διώρυγας.

Ως αποτέλεσμα, η στάθμη των υδάτων στην τεχνητή λίμνη Gatun, η οποία είναι και η βασική πηγή υδροδότησης των συστημάτων θυροφραγμάτων της Διώρυγας, «συνεχίζει να πέφτει σε πρωτοφανή επίπεδα για αυτή την περίοδο του έτους», όπως ανέφεραν οι αρχές.

Δεδομένου ότι η Διώρυγα του Παναμά αποτελεί καίρια δίοδος διέλευσης εμπορευμάτων, οι αλλαγές αναμένεται να οδηγήσουν σε νέα αύξηση του κόστους μεταφοράς διεθνώς. Αξίζει να σημειωθεί πως η Διώρυγα συνδέει τον Ατλαντικό και τον Ειρηνικό Ωκεανό, μειώνοντας κατά 50% τον χρόνο διάπλου μεταξύ της Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ και της Ευρώπης, λειτουργεί 24 ώρες την ημέρα, 365 ημέρες τον χρόνο και την αξιοποιούν μεταξύ 13.000 και 14.000 πλοίων ετησίως. Για κάθε πλοίο που διέρχεται, το περίπλοκο σύστημα με τα θυροφράγματα (δεξαμενές ανύψωσης) απαιτεί περίπου 205 εκατ. λίτρα νερού 

Οι αρμόδιες αρχές προχώρησαν πρώτη φορά φέτος τους πρώτους κανονισμούς για τη χαμηλή στάθμη των υδάτων. Ενδεικτικά, ο περιορισμός του αριθμού των πλοίων οδήγησε σε μεγάλες καθυστερήσεις, με δεκάδες πλοία να περιμένουν έξω από τη Διώρυγα. Αυτό ευθύνεται εν μέρει για την αύξηση του κόστους μεταφοράς εμπορευμάτων διά θαλάσσης, αφού μειώθηκε παγκοσμίως ο αριθμός των διαθέσιμων σκαφών.

moneyreview.gr

ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ