ESG+Stories

Χρηματοδότηση 50 εκατ. δολάρια σε γερμανική startup για αυτοοδηγούμενα φορτηγά

Η ανάπτυξη πλήρως αυτόνομων οχημάτων που μπορούν να πάνε παντού έχει αποδειχθεί δυσκολότερη και ακριβότερη από το αναμενόμενο.
Χρηματοδότηση 50 εκατ. δολάρια σε γερμανική startup για αυτοοδηγούμενα φορτηγά

Η γερμανική startup αυτόνομης οδήγησης Fernride ανακοίνωσε την Τετάρτη ότι συγκέντρωσε 50 εκατομμύρια δολάρια από τη χρηματοδότηση της Σειρά Α για να αυξήσει τη χρήση των αυτοοδηγούμενων φορτηγών στα logistics πελατών της. Η startup με έδρα το Μόναχο είχε αρχικά κλείσει τον γύρο χρηματοδότησης με 31 εκατομμύρια δολάρια, αλλά το είχε παρατείνει λόγω του υψηλού ενδιαφέροντος των επενδυτών, είπε η εταιρεία.

,

Στους νέους επενδυτές περιλαμβάνονται ο βραχίονας επιχειρηματικών κεφαλαίων της Munich Re, Munich Re Ventures, η βαυαρική εταιρεία επιχειρηματικών κεφαλαίων Bayern Kapital και ο Klaus Kleinfeld, ο οποίος θα γίνει πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Fernride. Στο γύρο χρηματοδότησης συμμετείχαν επίσης υφιστάμενοι επενδυτές, συμπεριλαμβανομένων των στρατηγικών επενδυτών HHLA και Deutsche Bahn της μονάδας DB Schenker.

Η ανάπτυξη πλήρως αυτόνομων οχημάτων που μπορούν να πάνε παντού έχει αποδειχθεί δυσκολότερη και ακριβότερη από το αναμενόμενο.

Ωστόσο, ενώ πολλοί επενδυτές έχουν απορρίψει μεγάλα στοιχήματα σε startups για robotaxi και αυτόνομες εμπορευματικές εταιρείες αυτοκινητοδρόμων, εξακολουθούν να χρηματοδοτούν startups που στοχεύουν σε απλούστερες λύσεις αυτοοδηγούμενων οχημάτων μακριά από τους πεζούς.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Fernride, Hendrik Kramer, δήλωσε ότι η startup πραγματοποιεί επί του παρόντος δοκιμές με ένα μικρό στόλο φορτηγών για βασικούς πελάτες, όπως η Volkswagen, η DB Schenker και η HHLA - όλα σε περιορισμένες, ιδιόκτητες περιοχές με ταχύτητες κάτω των 30 χιλιομέτρων (18,6 μίλια) ανά ώρα.

Η εταιρεία λιμένων του Αμβούργου HHLA, για παράδειγμα, χρησιμοποιεί αυτόνομα οχήματα στο λιμάνι για τη μετακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, ενώ η Volkswagen τα χρησιμοποιεί για τη μεταφορά ημικατεργασμένων προϊόντων στις εγκαταστάσεις παραγωγής της. 

Τα φορτηγά της Fernride λειτουργούν αυτήν τη στιγμή αυτόνομα περίπου στο 80% του χρόνου, και στη συνέχεια οι χειριστές από απόσταση για να βοηθήσουν τον υπόλοιπο χρόνο.

Καθώς η τεχνολογία βελτιώνεται, τα φορτηγά της Fernride θα μπορούν σταδιακά να λειτουργούν αυτόνομα τον περισσότερο χρόνο και οι πελάτες της εταιρείας θα αρχίσουν τελικά να προσθέτουν θήκες εκτός των ναυπηγείων, είπε ο Kramer.

ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ