ESG+Stories

Νέα στοχευμένα χρηματοδοτικά εργαλεία σχεδιάζει η Αναπτυξιακή Τράπεζα

H πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος κάλεσε και τις ελληνικές επιχειρήσεις να προσαρμοστούν στη νέα πραγματικότητα.
 Νέα στοχευμένα χρηματοδοτικά εργαλεία σχεδιάζει η Αναπτυξιακή Τράπεζα

Νέα στοχευμένα χρηματοδοτικά εργαλεία για τη στήριξη των μικρών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων σχεδιάζει η Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα, εισάγοντας καινοτόμες μεθόδους για την πιστοληπτική τους αξιολόγηση, που θα βασίζονται στις προοπτικές της επενδυτικής τους πρότασης και όχι στα στοιχεία του παρελθόντος.

.

Αυτό έφεραν τόσο η πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος Αθηνά Χατζηπέτρου όσο και ο αντιπρόεδρος Παντελής Τζωρτζάκης. Η κυρία Χατζηπέτρου κάλεσε και τις ελληνικές επιχειρήσεις να προσαρμοστούν στη νέα πραγματικότητα, όπου η διαφάνεια στην ανταλλαγή πληροφοριών θα έχει άμεσο και θετικό αποτέλεσμα στη χρηματοδότηση υγιών αναπτυξιακών σχεδίων.

Η διοίκηση της HDB, αναφέρθηκε στην ισχυρή λειτουργική επίδοση της Τράπεζας σε δύσκολες, πρωτόγνωρες συνθήκες αλλά και στα νέα σύγχρονα εργαλεία στήριξης της ελληνικής επιχειρηματικότητας, με άμεσο αποτέλεσμα την διεύρυνση του ελληνικού bankability.

Η κυρία Χατζηπέτρου και ο κ. Τζωρτζάκης ανέλυσαν από κοινού την επιτυχή εκπλήρωση μιας σειράς στόχων όπως:

– η κατακόρυφη αύξηση στις εκταμιεύσεις δανείων με την υψηλότερη επίδοση στην ιστορία του φορέα

– ο υψηλός αριθμός των χρηματοδοτικών προγραμμάτων που σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν σε εξαιρετικά σύντομο χρονικό διάστημα, στηρίζοντας την Ελληνική οικονομία στο σύνολό της.

Τα δύο εκτελεστικά μέλη του ΔΣ, η Αθηνά Χατζηπέτρου και ο Παντελής Τζωρτζάκης δήλωσαν: «Καταφέραμε με αφοσίωση και εφαρμοσμένη στρατηγική να απαλλαγούμε από τα βάρη του παρελθόντος και τις αναχρονιστικές διαδικασίες και αντιλήψεις. Αντιστρέψαμε τόσο τις πηγές κερδοφορίας και χρηματοδότησης της HDB όσο και την εμπιστοσύνη του Έλληνα επιχειρηματία και εξελιχθήκαμε από παθητικό αποδέκτη σε σύγχρονο οργανισμό με ενεργό ρόλο που ανταποκρίνεται στις αυξημένες απαιτήσεις και ανάγκες της ελληνικής επιχείρησης.

Προχωρήσαμε σε μεγάλες δομικές αλλαγές και μπορούμε σήμερα να πούμε με σιγουριά πως δικαιωθήκαμε. Σχεδιάσαμε, θέσαμε προτεραιότητες και αλλάξαμε ριζικά τον τρόπο λειτουργίας της Τράπεζας. Έχουμε ενστερνιστεί τον μετασχηματισμό της Τράπεζας και τον στρατηγικό μας ρόλο στην περαιτέρω βελτίωση της εξωστρέφειας και του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος των ΜμΕ».

Σε ό,τι αφορά στην κατάσταση της αγοράς η κυρία Χατζηπέτρου σημείωσε ότι η Αναπτυξιακή Τράπεζα έχει στόχο να διευρύνει τον αριθμό των επιχειρήσεων που είναι αξιόχρεες και η προσέγγισή της περιγράφεται ως ένα σύστημα «B2B2B» που υποστηρίζει τα μικρά επιχειρηματικά σχέδια. Δηλαδή, εκπαιδεύονται οι μικρές επιχειρήσεις, που είναι η πλειοψηφία στο επιχειρείν της χώρας μας, για να υλοποιήσουν το δικό τους επιχειρηματικό σχέδιο και να διευκολύνεται η πρόσβασή τους σε πηγές χρηματοδότησης. Επιπλέον συνεχίζεται η αυτοματοποίηση των γραφειοκρατιών διαδικασιών και ενισχύεται η διαφάνεια στη λήψη των αποφάσεων με την τεχνολογία είναι στο κέντρο αυτής της στρατηγικής.

Η ίδια σημείωσε ότι παρατηρείται, ήδη, πολλά δάνεια να δίνονται μέσω διαδικτύου. «Αυτή είναι η επόμενη ημέρα. Δηλαδή, να μπορεί ο επιχειρηματίας από το χωριό του να πάρει δάνειο χωρίς να πάει σε φυσικό κατάστημα τράπεζας» όπως είπε και πρόσθεσε: «Στο μέλλον η πιστοληπτική ικανότητα θα κρίνεται με αξιολόγηση στοιχείων ποσοτικών, αλλά και ποιοτικών που θα διατίθενται ψηφιακά.

Με έναν διευρυμένο και νέο τρόπο -γνώρισε τον πελάτη (know your customer)- θα αξιολογούμε τις δυνατότητες των επιχειρήσεων με βάση τη συνολική τους δράση. Τα χρηματοοικονομικά στοιχεία θα αποτελούν τμήμα μόνο της πιστοληπτικής αξιολόγησης. Στο σύνολο θα συνεκτιμώνται στοιχεία, όπως διακρίσεις καινοτομίας, συνεργασίες και εξωστρεφείς συμμαχίες, γιατί όλα αποτελούν επίσης κριτήριο bankability. Υπάρχει αυτή η φράση «you buy potential», επενδύεις δηλαδή στις δυνατότητες όχι μόνο στο παρελθόν».

Η ίδια συνέχισε λέγοντας ότι οι μικρές επιχειρήσεις, πρέπει να αποκτήσουν τη δυνατότητα εύληπτης επικοινωνίας των επενδυτικών τους σχεδίων και των λόγων που οι ίδιοι οι επιχειρηματίες έχουν πιστοληπτική δεινότητα. Ένα επιχειρηματικό σχήμα που έχει διακριθεί σε διαγωνισμούς καινοτομίας ή έχει ήδη εξασφαλίσει σημαντικές συνεργασίες με εταιρείες, έχει δυνατότητα, αν και εφόσον το επικοινωνήσει σωστά, να εξασφαλίσει bankability σε ένα πλαίσιο fintech ευκολότερα από μία επιχείρηση που έχει απλά ιστορικά στοιχεία. Αυτό θα είναι το μέλλον στην πιστοληπτική αξιολόγηση και οφείλουμε όλοι να προετοιμαστούμε γι’ αυτή τη νέα πραγματικότητα, όπου η διαφάνεια στην ανταλλαγή πληροφοριών θα έχει άμεσο και θετικό αποτέλεσμα στη χρηματοδότηση υγιών αναπτυξιακών σχεδίων καθώς οι τράπεζες σε ένα διαφανές ψηφιακό περιβάλλον θα βλέπουν τις επιχειρήσεις και θα…πλειοδοτούν για να κερδίσουν πελάτες».

Στο μεταξύ, εγγυοδοτικά προγράμματα και χρηματοδοτικά προϊόντα λειτουργούν στοχευμένα, κλαδικά ή σε συγκεκριμένες περιφέρειες. Οπως ανέφερε η πρόεδρος, πρόκειται για το εγγυοδοτικό πρόγραμμα για μηχανικούς, πρόγραμμα χρηματοδότησης οπτικοακουστικών μέσων, χρηματοδότηση μικρών επιχειρήσεων στη δυτική Μακεδονία ενώ δημιουργούνται νέα προϊόντα στους τομείς που θέλουν να επενδύσουν το επόμενο διάστημα οι επιχειρηματίες, ώστε να πετύχουν τον δικό τους μετασχηματισμό για την εξοικονόμηση ενέργειας και την ψηφιακή μετάβαση και «1 δις ευρώ θα βγει στην αγορά για πράσινη και βιώσιμη ανάπτυξη μέχρι το 2025» όπως σημείωσε.

«Οι Έλληνες επιχειρηματίες πρέπει να «ανοιχτούν», να αξιοποιήσουν τις συνεργασίες και τις συμπράξεις για να ενισχύσουν την εξωστρέφεια και την εμβέλειά τους. Εμείς οφείλουμε να συνεχίσουμε να τιμούμε τη διαφάνεια, την ταχύτητα ανταπόκρισης με στοχευμένες παρεμβάσεις που θα λειτουργήσουν ως εφαλτήριο των αναπτυξιακών τους σχεδίων» όπως είπε.

ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ