Οι κυβερνήσεις θα πρέπει να επιδοτούν πράσινες τεχνολογίες και υποδομές για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής, καθώς τέτοιες επενδύσεις ασκούν μικρότερη ανοδική πίεση στις τιμές σε σχέση με άλλες στον κλάδο της ενέργειας συμπεριλαμβανομένων των φόρων άνθρακα, σύμφωνα με την Bridgewater Associates, το μεγαλύτερο hedge fund στον κόσμο.
.
Οι φορολογικές πιστώσεις και η δημοσιονομική υποστήριξη για επενδύσεις στην ανανεώσιμη ενέργεια και τα ηλεκτρικά οχήματα θα ήταν λιγότερο πληθωριστικές από τις εισφορές που τείνουν να αύξαναν τις τιμές της ενέργειας, αναφέρει η Bridgewater. Οι φόροι άνθρακα μπορούν επίσης να επιδεινώσουν τις εισοδηματικές ανισότητες επειδή τα νοικοκυριά με χαμηλό και μεσαίο εισόδημα ξοδεύουν μεγαλύτερο μέρος του εισοδήματός τους στην ενέργεια, σύμφωνα με την εταιρεία Westport, η οποία διαχειρίζεται περιουσιακά στοιχεία ύψους 150 δις. δολαρίων.
Με τον πληθωρισμό να βρίσκεται στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων δεκαετιών και την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία να δημιουργεί νέους περιορισμούς στον ενεργειακό εφοδιασμό, «η πολιτική όρεξη για περιορισμό της κλιματικής αλλαγής με περαιτέρω αύξηση των τιμών της ενέργειας θα συνεχίσει να μειώνεται», εκτιμούν οι Karen Karniol-Tambour και Carsten Stendevad, επικεφαλής της Bridgewater. Οι υπεύθυνοι επενδύσεων για τη βιωσιμότητα, ανέφεραν σε ανάρτηση στο LinkedIn πριν από λίγες ημέρες ότι «χρειαζόμαστε εργαλεία για τον περιορισμό της κλιματικής αλλαγής εκτός από αυτά που αυξάνουν τις τιμές της ενέργειας - εργαλεία που επιδιώκουν να μειώσουν το κόστος της «πράσινης» ενέργειας».
Οι παγκόσμιες επενδύσεις για την στροφή σε καθαρότερα καύσιμα ανήλθαν συνολικά σε 755 δισεκατομμύρια δολάρια πέρυσι, σύμφωνα με το BloombergNEF. Ωστόσο, απαιτούνται ετησίως περίπου 2,1 τρισεκατομμύρια δολάρια τα επόμενα τρία χρόνια για την επίτευξη των διεθνών στόχων για την επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών έως το 2050, δήλωσε η εταιρεία.
Αν και υπάρχει άφθονη χρηματοδότηση πράσινων τεχνολογιών από τον ιδιωτικό τομέα, η κρατική υποστήριξη για δραστηριότητες που βρίσκονται σε αρχικό στάδιο είναι συχνά επίσης κρίσιμη, σύμφωνα με την Bridgewater. Οι δαπάνες της κινεζικής κυβέρνησης για την επιδότηση ηλεκτρικών οχημάτων και ηλιακής ενέργειας την έχουν καταστήσει παγκόσμιο ηγέτη σε αυτές τις τεχνολογίες, ανέφερε η εταιρεία.
«Υπάρχει σημαντικό περιθώριο για τις δυτικές κυβερνήσεις να χρηματοδοτήσουν την ανάπτυξη τεχνολογίας για τον περιορισμό των εκπομπών και τα ποσά που απαιτούνται τείνουν να είναι πολύ μικρότερα και επομένως λιγότερο πιθανό να τροφοδοτήσουν τον πληθωρισμό», έγραψαν οι Karniol-Tambour και Stendevad.
Σε μια εποχή αυξανόμενου πληθωρισμού, η καινοτομία είναι συνήθως αποπληθωριστική, είπαν, με τις νέες τεχνολογίες να τείνουν να ξεπερνούν τις παλαιότερες μέσω καλύτερων επιδόσεων σε χαμηλότερες τιμές.