Η Tokio Marine, η μεγαλύτερη ασφαλιστική στην Ιαπωνία, προχωρά σε μια ασυνήθιστη στρατηγική κίνηση: την εξαγορά της εταιρείας μηχανικών Integrated Design & Engineering (ID&E), έναντι 97,8 δισ. γιεν (642 εκατ. δολάρια).
.
Στόχος της είναι να μειώσει το αυξανόμενο χάσμα ανάμεσα στις ασφαλισμένες ζημιές και το πραγματικό κόστος αποκατάστασης που προκαλούν οι φυσικές καταστροφές, οι οποίες εντείνονται λόγω της κλιματικής αλλαγής.
Η ID&E ειδικεύεται στη μείωση κινδύνων από κατολισθήσεις, πλημμύρες και άλλα ακραία καιρικά φαινόμενα, και τα εργαλεία της αναμένεται να προσφερθούν αρχικά σε περίπου 100 ιαπωνικές επιχειρήσεις. «Δεν υπάρχει αντίστοιχο μοντέλο παγκοσμίως. Ο αριθμός των πελατών θα αυξηθεί», τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της Tokio Marine & Nichido Fire Insurance, Χιροάκι Σιρότα, μιλώντας στους Financial Times.
Η κίνηση θεωρείται καινοτόμος, καθώς ελάχιστες ασφαλιστικές διεθνώς έχουν επενδύσει κεφάλαια σε εταιρείες μηχανικών. Ο αναλυτής της Nomura, Φουτόσι Σασάκι, σημείωσε ότι δεν μπορεί να θυμηθεί άλλο παράδειγμα τέτοιου είδους συνεργασίας. Η ανάγκη, ωστόσο, είναι πιεστική: τα ακραία καιρικά φαινόμενα αναμένεται να γίνουν πιο συχνά και ισχυρά, με τους τυφώνες στην περιοχή της Ιαπωνίας να εντείνονται, συνοδευόμενοι από χαλαζοπτώσεις, ανεμοστρόβιλους και κεραυνούς.
Οι οικονομικές απώλειες από φυσικές καταστροφές παγκοσμίως έφθασαν τα 138 δισ. δολάρια στο πρώτο εξάμηνο του 2025, από 123 δισ. ένα χρόνο πριν, σύμφωνα με τη Swiss Re. Σχεδόν το 60% των ζημιών δεν καλύφθηκε από ασφαλιστικές. Στην Ιαπωνία, οι εταιρείες έχουν ήδη αυξήσει τα συμβόλαια κάλυψης, ακόμη και για «χαλαζοθύελλες» με παγοκρυστάλλους που κινούνται με ταχύτητες 100 χλμ/ώρα.
Για την Tokio Marine, η επένδυση στην ID&E δεν αφορά μόνο τη μείωση κόστους. Επιδιώκει να αλλάξει τη λογική: αντί για επαναλαμβανόμενες αποκαταστάσεις ζημιών, να κατευθύνει τους πελάτες σε επενδύσεις πρόληψης, μειώνοντας έτσι τα μελλοντικά ασφάλιστρα και ενισχύοντας τη βιωσιμότητα. Ο πρόεδρος της ID&E, Χιροάκι Σίνια, εκτίμησε ότι η αγορά συμβουλευτικών υπηρεσιών για πρόληψη καταστροφών στην Ιαπωνία ανέρχεται σε 800 δισ. γιεν, με το 90% να αφορά τον δημόσιο τομέα – αφήνοντας μεγάλο περιθώριο ανάπτυξης για τον ιδιωτικό.
Πηγή: Financial Times