ESG+Stories

STORIES

Από τον κύκλο του νερού στον κύκλο του πλαστικού

Από τον κύκλο του νερού στον κύκλο του πλαστικού

Το εργοστάσιο Φυσικού Μεταλλικού Νερού Κορπή δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην ορθή διαχείριση και προστασία των υδάτινων πόρων και του υδροφόρου ορίζοντα και επενδύει στη βιώσιμη ανάπτυξη και προωθεί την ανακύκλωση των πλαστικών μπουκαλιών.

Η Κορπή που διαθέτει τρεις μονάδες παραγωγής και έχει παραγωγική δύναμη έως και 500.000 φιάλες ημερησίως, γνωρίζει τη σημασία της ορθής διαχείρισης τόσο του νερού όση και την ορθή διαχείριση του πλαστικού που διαθέτει στην αγορά. 

Σύμφωνα με τον διευθυντή του εργοστασίου, Νίκο Θαλασσινό, αναφορικά με την ορθή διαχείριση υδάτινων πόρων, το εργοστάσιο έχει λάβει την πρώτη πιστοποίηση εργοστασίου νερού στην Ελλάδα και είναι από τα πρώτα πιστοποιημένα Nestle εργοστάσια. Αυτή η δράση αποτελεί και μέρος της διεθνούς πιστοποίησης Alliance for Water Stewardship (AWS) που το εργοστάσιο ΚΟΡΠΗ απέκτησε το 2019, καθιστώντας το, το 1o εργοστάσιο από όλα τα εργοστάσια νερού στην Ελλάδα και από τα πρώτα της Nestlé παγκοσμίως, που έλαβε αυτή την πιστοποίηση.

Παράλληλα, υποστηρίζει τη διαχείριση του δικτύου ύδρευσης Δήμου Άκτιου- Βόνιτσας, προωθεί την επαναχρησιμοποίηση επεξεργασμένου νερού από βιολογικούς σταθμούς Βόνιτσας/ Πάλαιρου για άρδευση και συμμετέχει στον καθαρισμό λιμνών και ποταμών μέσω φυσικής φίλτρανσης.

«Στοχεύουμε στην αναγέννηση του κύκλου του νερού, δηλαδή στην επιστροφή στη φύση των ποσοτήτων νερού που απαιτεί το εργοστάσιο σε ετήσια βάση, με στόχο το 2025 να έχουμε πετύχει θετικό ισοζύγιο. Αυτό σημαίνει πρακτικά να επιστρέφουμε στη φύση μέσα από τις δράσεις μας, περισσότερο νερό από όσο αντλούμε ετησίως» επεσήμανε ο κ. Θαλασσινός. Αξίζει να σημειωθεί,  ότι από το 2019 έχουν μειώσει κατά 62% το νερό που χρησιμοποιείται για εμφιάλωση.

Θαλασσινος
Ο διευθυντής του εργοστασίου, Νίκος Θαλασσινός

Όσον αφορά την ανακύκλωση, έχει πετύχει την ανακύκλωση των πλαστικών μπουκαλιών που τοποθετεί στην αγορά σε ποσοστό 38% και παράγει την πρώτη συσκευασία στην Κατηγορία του ΦΜΝ στην ελληνική αγορά από 50% ανακυκλωμένο πλαστικό, χαρίζοντας έτσι μία νέα ζωή στην αρχική συσκευασία.

Παράλληλα, στην προσπάθεια μείωσης του περιβαλλοντολογικού αποτυπώματος, όλες οι συσκευασίες που παράγουν είναι 100% ανακυκλώσιμες, χρησιμοποιούν 3.900 τόνους λιγότερο πλαστικό στα μπουκάλια τους από το 2010 και πέτυχαν μείωση 16% των συνολικών απορριμμάτων το διάστημα 2010-2021. 

Στην Κορπή δίνουν μεγάλη έμφαση και στο κομμάτι της κοινωνίας και της ευαισθητοποίησης, και στα πλαίσια αυτά τρέχουν δράσεις ενημέρωσης όπως είναι το Water Care Festival για 11 συνεχόμενες χρονιές, ενημερώνοντας συνολικά 1500 παιδιά και η  Καμπάνια ενημέρωσης «μπες στον κύκλο».

Επίσης, στο εργοστάσιο, προωθούν την ισότητα καθώς έχουν πετύχει ποσοστό 50% γυναίκες και 50% άντρες στην ομάδα διοίκησης και δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στην ασφάλεια των εργαζομένων και αυτό επιβεβαιώνεται από το γεγονός ότι μετρούν 3.000 μέρες χωρίς ατύχημα. 

«Είμαστε υπερήφανοί για τα αποτελέσματα που έχουμε καταφέρει και στόχος μας να συνεχίσουμε να προσφέρουμε στην κοινωνία και να προστατεύουμε το περιβάλλον» πρόσθεσε ο κ. Θαλασσινός. 

Η στρατηγική της Κορπή είναι πλήρως συνυφασμένη με την στρατηγική της μητρικής, Nestlé, η οποία περιλαμβάνει δεσμεύσεις όπως η μείωση εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου 8% το 2022, 20%  έως το 2025, 50%  έως το 2030 σε σχέση με το 2018 και μηδενισμό των εκπομπών μέχρι το 2050. Οι δεσμεύσεις του ομίλου αφορούν επίσης τη χρήση πλήρως ανακυκλώσιμων ή επαναχρησιμοποιούμενων συσκευασιών έως το 2025 και μείωση της χρήσης πρωτογενούς πλαστικού κατά 1/3 έως την ίδια χρονιά. Παράλληλα για την λειτουργία των εγκατάστασεω χρησιμοποιείται πράσινη ενέργεια από ΑΠΕ σε ποσοστό 100% και επιτυγχάνεται με αναβαθμίσεις μείωση κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας κατά 2% ετησίως. Επίσης, σταδιακά ο εταιρικός στόλος αυτοκινήτων αντικαθίσταται από ηλεκτρικά οχήματα. 

Με το μήνυμα «το πλαστικό είναι κακό, μόνο όταν το πετάμε φύση» άνοιξε την τοποθέτηση του ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Nestlé Ελλάς, Νίκος Εμμανουηλίδης, αναφερόμενος στην αναγκαιότητα για άμεση δράση και συνεργασία όλων των δυνάμεων στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. «Στη Nestlé πιστεύουμε ότι έχουμε έναν πολύ σημαντικό ρόλο να παίξουμε, δεσμεύοντας πόρους, αξιοποιώντας τη δυναμική και την τεχνογνωσία μας και προτείνοντας συγκεκριμένες λύσεις τόσο μέσα από τον τρόπο λειτουργίας μας όσο και μέσα από το προϊοντικό μας χαρτοφυλάκιο. Η προσπάθεια που κάνουμε είναι συνεχής και δομημένη διότι θέλουμε και τα αποτελέσματά της να είναι συγκεκριμένα και μετρήσιμα», πρόσθεσε.

Εμμανουιλίδης
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Nestlé Ελλάς, Νίκος Εμμανουηλίδης

Η συνεργασία με την Εναλεία

Μέρος των περιβαλλοντικών πρωτοβουλιών που υλοποιεί η Nestlé Ελλάς, αποτελεί και η συνεργασία με την Εναλεία για 3η χρονιά, στο πρόγραμμα “Mediterranean Cleanup” που έχει ως στόχο τον καθαρισμό της θάλασσας από τα πλαστικά απορρίμματα, σε συνεργασία με επαγγελματίες αλιείς. 

Φέτος, η Εναλεία με την υποστήριξη της Nestlé εφαρμόζει το πρόγραμμα στον Αμβρακικό και πιο συγκεκριμένα στις περιοχές της Βόνιτσας, της Πρέβεζας και του Αστακού. Ο Λευτέρης Αραπάκης, συνιδρυτής της Εναλείας, δήλωσε σχετικά: « Το πιο δύσκολο ερώτημα που καλούμαστε να απαντήσουμε σε ό,τι αφορά το πλαστικό που συλλέγουμε, είναι η αξιοποίηση του. Και σε αυτόν τον τομέα είναι πολύ σημαντική η συνεργασία μας με τη Nestlé γιατί μας καθοδηγεί στους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να εντάξουμε αυτό το πλαστικό στην κυκλική οικονομία». 

Enaleia
Από δεξία: Ο ιδρυτής της «Εναλεία», Λευτέρης Αραπάκης, μαζί με έναν από τους αλιείς που συμμετέχουν στο πρόγραμμα στο σημείο που συγκεντρώνονται τα πλαστικά απορρίμματα στο λιμάνι της Πρέβεζας

Συνολικά μέχρι σήμερα, η Εναλεία έχει συλλέξει με την βοήθεια 1.600 ψαράδων 300.000 κιλά πλαστικά τα οποία στη συνέχεια τα στέλνει σε πιστοποιημένες εταιρείες ανακύκλωσης, με τις οποίες συνεργάζεται, δίνοντας μια δεύτερη ζωή σε αυτά. Σύμφωνα με τον κ. Αραπάκη «σκοπός δεν είναι να βγουν από τη θάλασσα και να καταλήξουν στη ταφή, αλλά να οδηγηθούν στην κυκλική οικονομία».

Η επένδυση για την αύξηση της παραγωγικότητας

Η Κορπή υλοποιεί μία επένδυση ύψους 5 εκατ. ευρώ για την αύξηση της παραγωγηκότητά της. Η επένδυση περιλαμβάνει μία δεύτερη γεώτρηση για διπλασιασμό της παραγωγικότητας και ανάπτυξη μίας επιπλέον γραμμής εμφιάλωσης και συσκευασίας, ούτως ώστε η εταιρεία να είναι μπορεί να αξιοποιήσει τις αυξημένες ποσότητες που θα φέρει η συγκεκριμένη γεώτρηση στο εργοστάσιο. Η γεώτρηση αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί στο τέλος του 2023 και το 2025 η επένδυση συνολικά.