ESG+Stories

STORIES

Lidl: Σε πρώτο πλάνο η επίδραση στην οικονομία και την κοινωνία

Lidl: Σε πρώτο πλάνο η επίδραση στην οικονομία και την κοινωνία

Μέσα από τη Μελέτη Κοινωνικο-οικονομικής επίδρασης για το οικονομικό έτος 2022 διαφαίνεται το θετικό αντίκτυπο της εταιρείας τόσο στην οικονομία της χώρας μας όσο και στην κοινωνία, επιβεβαιώνοντας τη επιτυχημένη ESG στρατηγική της εταιρείας.

Η βιωσιμότητα και η υπευθυνότητα είναι οι δύο βασικές αρχές που διέπουν ολόκληρη τη στρατηγική και τη δραστηριότητα της Lidl Ελλάς και για αυτό στην εταιρεία έχουν αναλάβει δεσμεύσεις, σύμφωνες με τα ESG κριτήρια, οι οποίες ταυτόχρονα συμβάλλουν και στους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ. Σε αυτό το πλαίσιο, οι στόχοι και οι ενέργειές της LIdl εμπίπτουν σε 6 στρατηγικούς πυλώνες, κάτω από το τρίπτυχο «Καλό για τον πλανήτη, «Καλό για τους ανθρώπους», «Καλό για σένα». Πιο αναλυτικά οι 6 πυλώνες είναι: Σεβασμός της Βιοποικιλότητας, Δίκαιο Επιχειρείν, Προάσπιση της Υγείας, Συμμετοχή σε Διάλογο, Διατήρηση των Πόρων και Προστασία του Κλίματος.

Ωστόσο η εκπόνηση και υιοθέτηση μίας στρατηγικής ESG από μόνη της δεν αρκεί για την Lidl, η οποία είναι από τις πρώτες εταιρείες που δίνει έμφαση στη διπλή ουσιαστικότητα (double materiality), σύμφωνα με την οποία μία εταιρεία δεν μετρά απλά τους δείκτες ESG αλλά μετρά επίσης τον αντίκτυπό της στον κόσμο. Έτσι πρόσφατα, προχώρησε στη δημοσίευση της Μελέτης Κοινωνικο-οικονομικής επίδρασης για το οικονομικό έτος 2022 με σκοπό να προσδιορίσει και να αξιολογήσει τις επιδράσεις που δημιουργούνται από τη λειτουργία της για την οικονομία και την κοινωνία της χώρας μας. Για την υλοποίηση και τη σύνταξη της μελέτης, συνεργάστηκαν με την ΕΥ.

Επενδύσεις για το περιβάλλον και την κοινωνία

Στο πλαίσιο της βιώσιμης επιχειρηματικότητας υλοποιούν πρακτικές για να ελαχιστοποιήσουν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις από τις δραστηριότητες τους. Μόνο το 2022, η εταιρεία συνολικές επενδύσεις για δωρεές, χορηγίες και δαπάνες σε κοινωνικές και περιβαλλοντικές δράσεις ύψους €1,35εκ. Στη Lidl Ελλάς θέτουν στόχους, παρακολουθούν δείκτες, αξιολογούν τα αποτελέσματα και εφαρμόζουν πρακτικές βελτιστοποίησης. Συνδέουν το συνολικό «επιχειρείν» με ενέργειες και δράσεις, που στοχεύουν στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της ίδιας της εταιρείας, στην περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση των καταναλωτών και στη δημιουργία άμεσου θετικού αντίκτυπου.

Αυτή τη χρονιά υλοποιούν με το Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης τον τρίτο κατά σειρά μαραθώνιο ανάπτυξης λύσεων και εφαρμογών, o οποίος φέτος τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων. Αυτή τη φορά στόχος του μαραθώνιου καινοτομίας Social Hackathon (όπως ονομάζεται) είναι η ενεργοποίηση φορέων και επιχειρήσεων, αλλά και του συνόλου της κοινωνίας για τη δημιουργία πρωτότυπων εφαρμογών για την κοινωνική καινοτομία και επιχειρηματικότητα.

Για τέταρτη χρονιά συνέχισαν το 2023 για τη δράση “Plastic Free Greece”, η οποία τελεί κάτω από την εθνική καμπάνια «Ελλάδα χωρίς πλαστικά μίας χρήσης», μιας κοινής πρωτοβουλίας του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας και του Κοινωφελούς Ιδρύματος Αθανάσιος Κ. Λασκαρίδης. Να σημειωθεί ότι από την έναρξη της δράσης μέχρι και σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί συνολικά 38 παράκτιοι και 30 υποθαλάσσιοι καθαρισμοί. Στις δράσεις καθαρισμού συλλέχθηκαν συνολικά 5871kg απορριμμάτων, 1050kg στους παράκτιους και 4821kg στους υποθαλάσσιους καθαρισμούς.

lidl

Η προστασία του κλίματος αποτελεί επίσης στρατηγικό πυλώνα για τη Lidl Ελλάς, η οποία το 2020 προσχώρησε, ως μία από τις επιχειρήσεις του Ομίλου Schwarz, στην πρωτοβουλία Science Based Targets και ακολούθως εκπόνησαν την Κλιματική Στρατηγική 2030 με συγκεκριμένους στόχους και μέτρα, με τα οποία μπορούν να αποφευχθούν, να μειωθούν ή να αντισταθμιστούν οι εκπομπές CO2. Σε αυτό το πλαίσιο η Lidl Ελλάς καταναλώνει πράσινη ηλεκτρική ενέργειας στο 100% σε όλες τις εγκαταστάσεις και χρησιμοποιεί 100% λαμπτήρες LED στους χώρους πώλησης των καταστημάτων. Αριθμεί 16 καταστήματα με εγκατεστημένα φωτοβολταϊκά συστήματα στις στέγες τους, ενώ πριν μερικούς μήνες ολοκληρώθηκε η εγκατάσταση και ενεργοποίηση φωτοβολταϊκών συστημάτων στις αποθήκες της εταιρείας στα Καλύβια Αττικής και τη Σίνδο Θεσσαλονίκης. Έως το τέλος του τρέχοντος οικονομικού έτους θα έχουν προστεθεί 4 νέες εγκαταστάσεις, ενώ προγραμματίζουν μέχρι το τέλος του οικονομικού έτους 2025 να έχουν ολοκληρώσει την προσθήκη 17 επιπλέον φωτοβολταϊκών συστημάτων σε καταστήματα, φτάνοντας συνολικά τα 37. Παράλληλα, βάζουν προτεραιότητα στην εγκατάσταση σταθμών ηλεκτρικής φόρτισης στα γραφεία και τα καταστήματά τους. Σήμερα λειτουργούν σταθμούς σε 28 καταστήματα καθώς και στις κεντρικές εγκαταστάσεις τους στη Σίνδο, ενώ αναμένεται να εγκατασταθούν σταθμοί ηλεκτρικής φόρτισης σε επιπλέον 29 καταστήματα μέχρι το τέλος του τρέχοντος οικονομικού έτους.

Επιπλέον, υλοποιούν δράσεις με άμεσα θετικό αντίκτυπο για το κλίμα. Το 2021 προσέφεραν 500.000 ευρώ για την αναδάσωση και αποκατάσταση του φυσικού περιβάλλοντος στις περιοχές που χτυπήθηκαν από τις καταστροφικές πυρκαγιές. Πέρσι, αλλά και φέτος υπήρξαν πάλι αρωγοί της πολιτείας στο πλαίσιο των πρωτοφανών φυσικών καταστροφών, το καλοκαίρι από τις πυρκαγιές και πρόσφατα από τις πλημμύρες. Πρόσφατα μάλιστα ανακοίνωσαν μία νέα πρωτοβουλία καίριας σημασίας για τη στήριξη της κοινωνίας. Συγκεκριμένα, προχώρησαν σε συνεργασία με το Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, στη δημιουργία ενός λειτουργικού μηχανισμού άμεσης αρωγής, διαθέσιμου ανά πάσα στιγμή, για την παροχή έκτακτης βοήθειας στον τοπικό πληθυσμό σε περίπτωση ακραίων φυσικών φαινομένων. Η επένδυση αυτή ανέρχεται σε 200.000€ και προβλέπει τη δημιουργία ενός κόμβου που θα αποθηκεύει βασικά τρόφιμα, νερό και άλλα είδη για την κάλυψη βασικών αναγκών, ο οποίος θα εφοδιάζεται από την εταιρεία σε σταθερή βάση.

Πράσινοι στόχοι

Η Lidl, όσο υλοποιεί στόχους τόσο θέτει νέους φιλόδοξους στόχους, τους οποίους για να τους επιτύχει έχει αναπτύξει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο δράσης για τη μείωση των άμεσων και έμμεσων εκπομπών. Συγκεκριμένα, στοχεύει στη μείωση εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 80%, που προκύπτουν από την επιχειρησιακή λειτουργία της μέχρι το 2030, σε σύγκριση με το 2019, σε όλες τις χώρες. Επίσης, έως το 2026 η εταιρεία έχει δεσμεύσει τους προμηθευτές της, οι οποίοι ευθύνονται για το 75% των εκπομπών που σχετίζονται με τα προϊόντα, να θέσουν δικούς τους κλιματικούς στόχους βασισμένους στη μεθοδολογία της πρωτοβουλίας «Science Based Targets».

Παράλληλα, προχωράει με επιτυχία τη στρατηγική για το πλαστικό, REset Plastic 2025, με 5 πεδία δράσης: REduce, REdesign, REcycle, REmove και RΕsearch. Στο πλαίσιο αυτό, έχει δεσμευτεί για 25% μέση περιεκτικότητα ανακυκλωμένου πλαστικού στις συσκευασίες προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας μέχρι το 2025 και χρήση 20% λιγότερο πλαστικό έως το 2025, όπως και το 100% των συσκευασιών προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας να καταστεί ανακυκλώσιμο στο μέγιστο δυνατό βαθμό, έως την ίδια χρονιά.

Επιπλέον ως το 2030 η εταιρεία έχει δεσμευτεί σε 50% λιγότερη σπατάλη τροφίμων στο πλαίσιο της επιχειρησιακής της λειτουργίας.

lidl

Η επίδραση στην οικονομία

Σύμφωνα με τη Μελέτη Κοινωνικο-οικονομικής επίδρασης, η συνολική συνεισφορά της Lidl Ελλάς στο ΑΕΠ το 2022 ανέρχεται στα €953 εκατ. ποσό που αντιστοιχεί στο 0,46% του ΑΕΠ της χώρας. Από τη δραστηριότητά της δημιουργήθηκαν €363 εκατ. συνολικά φορολογικά έσοδα για το κράτος, αποτελώντας το 0,48% των συνολικών φορολογικών εσόδων του κράτους και το σημαντικότερο για κάθε €1 άμεσης συνεισφοράς της Lidl στο ΑΕΠ δημιουργούνται επιπλέον €3,89 προστιθέμενης αξίας στην ελληνική οικονομία.

Επίσης, η εταιρεία προσφέρει 6.772 άμεσες θέσεις εργασίας, 20.654 έμμεσες και 5.721 επαγόμενες. Δηλαδή, υποστηρίζει συνολικά 33.147 θέσεις εργασίας στην Ελλάδα όπου αντιστοιχούν στο 0,82% της συνολικής απασχόλησης στη χώρα. Αυτό σημαίνει ότι από κάθε άμεση θέση εργασίας υποστηρίζονται 3,9 επιπλέον θέσεις εργασίας στην ελληνική οικονομία. Σύμφωνα με την Μελέτη η Lidl Ελλάς υποστηρίζει 86.182 ανθρώπους από το εισόδημα από τις συνολικές θέσεις εργασίας.

Η Lidl Ελλάς ενισχύει την ανάπτυξη της απασχόλησης και των κλάδων της οικονομίας της Ελλάδας, στηρίζοντας και προωθώντας προϊόντα από Έλληνες προμηθευτές. Η προώθηση των ελληνικών προϊόντων πραγματοποιείται όχι μόνο σε εθνικό, αλλά και σε διεθνές επίπεδο, μέσω του εκτεταμένου δικτύου καταστημάτων της Lidl και σε άλλες χώρες. Τα στοιχεία εξαγωγών ελληνικών προϊόντων για το 2022 διαμορφώθηκαν ως εξής:

  • Απευθείας εξαγωγές ελληνικών προϊόντων από 244 Έλληνες προμηθευτές σε 31 χώρες.
  • Απευθείας εξαγωγές προϊόντων Eridanοus από 59 Έλληνες προμηθευτές σε χώρες Lidl στο πλαίσιο

ελληνικών θεματικών εβδομάδων σε 31 χώρες.

Η επίδραση στην κοινωνία

Έντονη είναι και η κοινωνική δράση και προσφορά της Lidl Ελλάς, η οποία αφουγκράζεται τις ανάγκες της κοινωνίας. Σε αυτό το πλαίσιο συνέχισαν για 4η χρονιά τη Συνέργεια Προσφοράς και Αγάπης με το Δίκτυο Κοινωνικής Αλληλεγγύης & Αρωγής (Δίκτυο) και το Κέντρο Υποδοχής & Αλληλεγγύης Δήμου Αθηναίων (Κ.Υ.Α.Δ.Α.), προχωρώντας σε μηνιαίες προϊοντικές δωρεές για την κάλυψη βασικών αναγκών 340 οικογενειών που ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας, καθώς και του πολυδύναμου κέντρου αστέγων, ξεπερνώντας συνολικά τα 400.000€ σε προϊόντα από την αρχή της συνεργασίας.

Παράλληλα, κάλυψαν για 8η συνεχή χρονιά όλα τα λειτουργικά έξοδα του Κέντρου Στήριξης Παιδιού και Οικογένειας στη Νέα Μάκρη Αττικής και για 2η χρονιά στην Επανομή Θεσσαλονίκης, του Οργανισμού «Το Χαμόγελο του Παιδιού», που λειτουργούν σε ακίνητα που έχει παραχωρήσει η Lidl Ελλάς. Επιπλέον, από το 2012 στηρίζουν τους σκοπούς του Οργανισμού με τακτικές προϊοντικές δωρεές. Κατά την περίοδο των Χριστουγέννων και του Πάσχα προσέφεραν περισσότερα από 7.000 εορταστικά ζεστά και πλήρη γεύματα σε ευάλωτους συνανθρώπους μας σε συνεργασία με φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη. Επιπλέον προσφέρουν κάθε μήνα περισσότερα από 400 γεύματα και προϊόντα πρωϊνού σε συνανθρώπους μας που έχουν ανάγκη σε συνεργασία με την κοινωνική κουζίνα «Ο Άλλος Άνθρωπος» στην Αθήνα. Επίσης, Από τον Σεπτέμβριο του 2018 έχουν προσφέρει πάνω από 55.000 καρότσια με τρόφιμα για την εκστρατεία ενίσχυσης των συσσιτίων της εκκλησίας.

lidl

Στην εταιρεία στηρίζουν ιδιαίτερα και τη νέα γενιά, η οποία είναι το μέλλον μας, και συγκεκριμένα στήριξε για 10η συνεχή χρονιά το CTY Greece, προσφέροντας χρήματα για υποτροφίες παιδιών σε ολόκληρη την Ελληνική Επικράτεια, καλύπτοντας το κόστος συμμετοχής τους στα θερινά προγράμματα. Ετησίως καλύπτονται 25 πλήρεις ή 50 μερικές υποτροφίες.

To 2022 προχώρησαν σε συνεργασία με την UNICEF, συμμετέχοντας ενεργά στη διασφάλιση ενός υγιούς και ασφαλούς περιβάλλοντος για την ανάπτυξη των παιδιών. Συγκεκριμένα δώρισαν 100.000€ για τη στήριξη του προγράμματος «Μαζί ενάντια στη βία κατά των παιδιών», που καλύπτει ένα ευρύ φάσμα πρωτοβουλιών, μεταξύ άλλων τη χαρτογράφηση δεδομένων που αφορούν τη βία κατά των παιδιών στην Eλλάδα και την ανάπτυξη πλαισίου παρακολούθησης σε εθνικό επίπεδο, καθώς και την εκπόνηση μιας σειράς εκπαιδευτικών σεμιναρίων για δημοσιογράφους και επαγγελματίες επικοινωνίας.

Επίσης, το 2022 η Lidl Ελλάς ξεκίνησε τη συνεργασία με την ActionAid, χορηγώντας το ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «Η δύναμη στο πιάτο σου», που ενθαρρύνει μαθήτριες και μαθητές όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων να αναλάβουν ενεργό ρόλο και να γίνουν φορείς αλλαγής σε ζητήματα διατροφής και υπεύθυνης κατανάλωσης. Στόχος του προγράμματος είναι να συμβάλλει στη αντιλήψεων υγιούς, βιώσιμης διατροφής, υπεύθυνης κατανάλωσης και ευαισθητοποίησης σχετικά με τη σπατάλη τροφίμων.

lidl

Επιπλέον, βασικός πυλώνας στη Lidl Ελλάς είναι η προώθηση ενός φιλικού και ασφαλούς εργασιακού περιβάλλοντος, όπου ο καθένας και η καθεμία μπορεί να είναι ο εαυτός του, απαλλαγμένο από κάθε είδους διάκριση. Μένοντας πιστοί σε αυτήν την κατεύθυνση, προχώρησαν στη δημιουργία και εφαρμογή μιας ολοκληρωμένης Πολιτικής και Διαδικασίας κατά της Βίας και Παρενόχλησης στην εργασία, με σκοπό την πρόληψη, την αποτελεσματική διαχείριση και υποστήριξη των ανθρώπων τους σε περιστατικά παρενόχλησης στην εργασία. Επιπλέον, σε συνέχεια της δέσμευσης τους για την ισότητα των φύλων, ενεργοποιήσαν μια σειρά παροχών για τους νέους γονείς, όπως η παροχή επιπλέον ημερών άδειας πατρότητας μετ’ αποδοχών. Η δέσμευση τους για ένα ισότιμο περιβάλλον εργασίας επικυρώθηκε με το Σήμα Ισότητας SHARE, πιστοποίηση που έλαβε η Lidl Ελλάς τον Φεβρουάριο 2022 για την έμπρακτη προώθηση πρακτικών και πρωτοβουλιών της με στόχο την ισότητα των φύλων. Μάλιστα, η Lidl Ελλάς είναι 1 από τις μόλις 18 εταιρείες στην Ελλάδα, ανεξαρτήτως κλάδου, που κατάφερε να λάβει τη συγκεκριμένη πιστοποίηση.

Τέλος, με το καινοτόμο πρόγραμμα διττής εκπαίδευσης σε συνεργασία με το Δημόσιο Πειραματικό Ι.Ε.Κ. Γλυφάδας και το Ελληνικογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο το πρόγραμμα Lidl UP, δίνουν την ευκαιρία σε νέους ανθρώπους να αποκτήσουν εξειδικευμένη κατάρτιση και εμπειρία στελέχους λιανικής αγοράς λαμβάνοντας αμοιβή από τον πρώτο κιόλας μήνα. Το πρόγραμμα ξεκίνησε τον Φεβρουάριο του 2022 και σε λίγους μήνες αναμένουν τους πρώτους αποφοίτους που θα αναλάβουν την θέση του Υποδιευθυντή καταστήματος, ενώ είναι ήδη σε εξέλιξη και ο δεύτερος κύκλος του προγράμματος.