Δράσεις για το περιβάλλον, δωρεές για την ανακούφιση των ελληνικών νοικοκυριών και συμπεριληπτικότητα συνυπάρχουν ομαλά με την εμπορική δραστηριότητα της αλυσίδας που διακρίνεται από ραγδαία ανάπτυξη του δικτύου, διεύρυνση των υπηρεσιών και αύξηση του τζίρου.
Ο κ. Γιάννης Μασούτης, Πρόεδρος της ομώνυμης αλυσίδας που διαθέτει 389 καταστήματα, ακολουθεί πιστά τη στρατηγική που χάραξε ο ιδρυτής της εταιρείας, Διαμαντής Μασούτης, που είχε στο επίκεντρο τους ανθρώπους της, με μότο «Η δυναμή μας, οι άνθρωποι μας», αλλά και τη συνεισφορά στην κοινωνία.
Η εταιρεία εφαρμόζει ολοκληρωμένη στρατηγική εταιρικής κοινωνικής ευθύνης σε εσωτερικό και εξωτερικό επίπεδο. Το εσωτερικό αφορά στον άνθρωπο και το εξωτερικό στο προϊόν, το περιβάλλον και την κοινωνία.
Και η αλήθεια είναι ότι από την δραστηριότητα της εταιρείας μέχρι σήμερα διαφαίνεται ότι αυτή η κουλτούρα είναι βαθιά ριζωμένη στο DNA του οργανισμού. Στόχος του ίδιου του κ. Μασούτη αλλά και της διοίκησης είναι να υλοποιούν μία δράση για την κοινωνία κάθε μέρα. «Άλλες μικρότερες, άλλες μεγαλύτερες αλλά θέλουμε να προσφέρουμε κάθε μέρα» ανέφερε ο κ. Γιάννης Μασούτης σε ειδική συνέντευξη τύπου στη Θεσσαλονίκη.
Εδώ και αρκετά χρόνια συνεργάζεται με ΜΚΟ και οργανισμούς για να βρίσκεται δίπλα στην ελληνική κοινωνία. Ο οργανισμός κάθε χρόνο στηρίζει την κοινωνία με επενδύσεις και χορηγίες άνω του 1 εκατ. ευρώ, ενώ κάθε μήνα μάλιστα προσφέρει 1040 γεύματα σε οικογένειες ανά την Ελλάδα που το έχουν ανάγκη.
Προσφέρει έκπτωση 20% σε πληγείσες περιοχές της χώρας μας προκειμένου να ανακουφίσει τις οικογένειες που έχουν υποστεί ζημιές, όπως στη Ρόδο και την Αλεξανδρούπολη μετά τις πυρκαγιές και πρόσφατα στη Θεσσαλία μετά τις τραγικές πλημμύρες.
Το πρώτο προσβάσιμο κατάστημα για ανθρώπους με οπτική αναπηρία
Τον Ιούλιο του 2022 η εταιρεία επένδυσε πάνω από 70.000 ευρώ για να μετατρέψει, με τη βοήθεια της ΕΚΕΤΑ, το κατάστημα που βρίσκεται δίπλα στη σχολή τυφλών στη Θεσσαλονίκη, σε προσβάσιμο για ανθρώπους με οπτικές δυσκολίες και αναπηρία. Σε αυτό το σουπερμάρκετ τα άτομα με οπτική αναπηρία έχουν αυτονομία τόσο κατα την περιήγηση τους στο κατάστημα όσο και κατα έτη διαδικασία επιλογής προϊόντων από το ράφι.
Η περιπατητική προσβασιμότητα εξασφαλίζεται με την επισήμανση με έντονο κίτρινο χρώμα των κύριων σημείων του καταστήματος (είσοδος, χερούλια πορτών, ψυγείων, τουαλέτας κλπ) την εγκατάσταση οδηγού όδευση στο πάτωμα ολόκληρο του καταστήματος, οπτικοακουστικό χάρτη μπροστά από τη reception του καταστημάτος όπου με τη χρήση γραφής μπράιγ και με τη βοήθεια νεό στιλό φωνητικής ανάγνωσης δίνεται μία νοητική κάτοψη του καταστήματος.
Με τη χρήση ειδικής εφαρμογής, mas vision, εξασφαλίζεται η προϊοντική προσβασιμότητα. Μέσα από την εφαρμογή οι καταναλωτές με οππτική αναπηρία μπορούν να αναγνωρίσουν τα προϊότα, την επωνυμια, τις τιμές, τις προσφορές μέσω φωνητικού σήματος.
Η διοίκηση της εταιρείας βρίσκεται στην αναζήτησή χώρου για τη δημιουργία ενός ακόμη καταστήματος τέτοιου στην Αθήνα, προκειμένου να εξυπηρετήσουν και το κοινό της Αθήνας.
Το πράσινο κατάστημα
Το 2009 η εταιρεία προχώρησε στην κατασκευή του πρώτου «πράσινου» καταστήματος στην περιοχή Χλόη της Καστοριάς. Η κατασκευή του πράσινου καταστήματος βασίστηκε στη βιοκλιματική αρχιτεκτονική, και χρησιμοποιήθηκαν ανακυκλώσιμα υλικά. Στο κατάστημα υπάρχουν φωτοβολταϊκά συστήματα και τα καρότσια και τα καλάθια είναι φτιαγμένα από ανακυκλώσιμες πλαστικές φιάλες (PET).
Για θέρμανση και ψύξη χρησιμοποιείται η τεχνική της γεωθερμίας για μεγαλύτερη εξοικονόμηση ενέργειας. Το συγκεκριμένο κατάστημα παρέχει τη δυνατότητα ανακύκλωσης χαρτιού, γυαλιών οράσεως & ηλίου, μαγειρικού λαδιού, ηλεκτρικών συσκευών και μπαταριών. Στο πράσινο κατάστημα Μασούτης οι καταναλωτές μπορούν να βρουν μεγάλη ποικιλία σε βιολογικά και φυτικά προϊόντα, οικολογικά προϊόντα καθαρισμού.
Οι καινοτομίες του logistic center
Η εταιρεία διαθέτει ένα μεγάλο κέντρο συλλογής και διαλογής στην περιοχή Καβαλάρη στη Θεσσαλονίκη, το οποίο προμηθεύει όλα τα καταστήματα πανελλαδικά. Το συγκεκριμένο κέντρο, συνολικής έκτασης 62.000 τ.μ. διαθέτει καινοτομίες και σύγχρονες ενεργειακές λύσεις. Τον Ιούνιο ολοκληρώθηκε η εγκατάσταση φωτοβολταϊκών πάνελ στην οροφή του κτηρίου, ισχύος 1MW που καλύπτει το 30% της ενεργειακής κατανάλωσης του κέντρου. Τα οχήματα που χρησιμοποιούνται είναι ηλεκτρικά, ο φωτισμός είναι με λάμπες led και επιπλέον διαθέτει φωτοσωλήνες φυσικού φωτός για μεγαλύτερη εξοικονόμηση ενέργειας. Αξίζει να σημειωθεί ότι στο Logistic Center συγκεντρώνονται όλες οι συκευασίες απ΄όλα τα καταστήματα για ανακύκλωση η επαναχρήση.