Eπενδυτές στοιχηματίζουν σε startup που επιτρέπουν στους οδηγούς να αντικαθιστούν τις εξαντλημένες μπαταρίες με καινούργιες σε πέντε λεπτά ή λιγότερο, καθιστώντας τις κατάλληλες για μικρότερα οχήματα διανομής σε πυκνοκατοικημένες αστικές περιοχές.
.
Η αντικατάσταση μπαταριών κυριαρχείται στην Κίνα από τον κατασκευαστή ηλεκτρικών οχημάτων Nio με έδρα τη Σαγκάη, ενώ η CATL, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής μπαταριών στον κόσμο, έχει ξεκινήσει μια συνεργασία για την ανάπτυξη ενός δικτύου 1.000 σταθμών. Η Ευρώπη και οι ΗΠΑ, όπου το κόστος κατασκευής του δικτύου και της συμβατότητας των οχημάτων είναι υψηλό, έχουν υιοθετήσει πιο αργά την τεχνολογία.
Ωστόσο, οι υποστηρικτές των μικρότερων εταιρειών που εισέρχονται στις αγορές από την Ινδία και την Ιαπωνία έως την Ισπανία και την Ταϊβάν πιστεύουν ότι οι ανταλλάξιμες μπαταρίες θα μπορούσαν να καλύψουν το κενό στην ικανότητα φόρτισης σε περιοχές όπου τα δίκτυα δεν είναι κατάλληλα για τις υψηλές απαιτήσεις ισχύος των σταθμών γρήγορης φόρτισης. Η φόρτιση των μπαταριών μπορεί επίσης να γίνει σε ώρες της ημέρας όταν η ενέργεια είναι φθηνότερη, συμπεριλαμβανομένης της ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές.
Η ιαπωνική εταιρεία φορτηγών και λεωφορείων Mitsubishi Fuso και η αυτοκινητοβιομηχανία Mitsubishi Motors ανακοίνωσαν τον περασμένο μήνα ότι θα εξοπλίσουν ορισμένα οχήματα στο Τόκιο με ανταλλάξιμες μπαταρίες της νεοσύστατης εταιρείας Ample με έδρα το Σαν Φρανσίσκο, η οποία υποστηρίζεται επίσης από την Blackstone και τους ενεργειακούς ομίλους Repsol και Shell.
Η κίνηση αυτή ακολουθεί πιλοτικά προγράμματα στο Κιότο με τη Yamato, τη μεγαλύτερη εταιρεία logistics της Ιαπωνίας, γνωστή στο ευρύ κοινό από το λογότυπό της με τη μαύρη γάτα, και τους οδηγούς Uber στην περιοχή του Κόλπου του Σαν Φρανσίσκο.
Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία Stellantis ανακοίνωσε τον περασμένο μήνα ότι θα χρησιμοποιήσει τις μπαταρίες της Ample σε μια πρωτοβουλία carpooling στη Μαδρίτη. Το έργο, το οποίο υποστηρίζεται από την ισπανική κυβέρνηση, έχει ως στόχο να αποδείξει ότι το κόστος και η αυτονομία της τεχνολογίας είναι συγκρίσιμα με αυτά των συμβατικών σταθμών φόρτισης.
Η ανάλυση της BNP Paribas υποδηλώνει επίσης ότι οι πάροχοι υπηρεσιών αντικατάστασης θα είναι βιώσιμοι μόνο όταν η ζήτηση αυξηθεί σε τέτοιο βαθμό ώστε περίπου το ένα τρίτο των οδηγών ηλεκτρικών οχημάτων σε μια δεδομένη αγορά να χρησιμοποιούν την υπηρεσία. Tέλος, οι εταιρείες πρέπει επίσης να αντιμετωπίσουν το ζήτημα της εξασφάλισης της προμήθειας μπαταριών και εξαρτημάτων σε ανταγωνισμό με την αλυσίδα εφοδιασμού που κυριαρχείται από την Κίνα.
Πηγή: FT