ESG+Stories

Η μεγάλη ζημιά της κλιματικής κρίσης στη σιδηροδρομική βιομηχανία

Στην Αυστρία, οι εναέριες γραμμές μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας μετασκευάζονται εκ των υστέρων για την αποφυγή της υπερθέρμανσης.
Η μεγάλη ζημιά της κλιματικής κρίσης στη σιδηροδρομική βιομηχανία

Μόνο στην Αυστρία, τα τρένα αναγκάστηκαν να ακινητοποιηθούν 1.900 φορές το 2023 λόγω καιρικών συνθηκών. Η κλιματική αλλαγή γίνεται ολοένα και περισσότερο προβληματική για τις σιδηροδρομικές μεταφορές.Οι καταιγίδες, οι χιονοπτώσεις, οι πλημμύρες και οι πυρκαγιές θέτουν σε δοκιμασία τα σιδηροδρομικά δίκτυα σε όλη την Ευρώπη. Μόνο στην Αυστρία, τα Railjets και άλλα τρένα της ÖBB αναγκάστηκαν να ακινητοποιηθούν 1.900 φορές το 2023 λόγω καιρικών συνθηκών, σύμφωνα με την αυστριακή εφημερίδα Kronen Zeitung. Πώς λοιπόν η σιδηροδρομική βιομηχανία προσαρμόζεται σε έναν πλανήτη που θερμαίνεται;

.

Πώς επηρεάζει η κλιματική αλλαγή τη σιδηροδρομική βιομηχανία;

«Δεν είχαμε ποτέ τα τελευταία χρόνια τόσες πολλές ακυρώσεις τρένων λόγω καταιγίδων όσο τον περασμένο Αύγουστο», δήλωσε στον αυστριακό Τύπο ο εκπρόσωπος της ÖBB, Μπέρνχαρντ Ρίντερ και συμπλήωσε: «Μόνο οι πλημμύρες στο Τιρόλο και το Σάλτσμπουργκ και οι μαζικές κατολισθήσεις μετά από καταιγίδες οδήγησαν σε 716 μη προγραμματισμένες στάσεις λόγω των καιρικών συνθηκών».

Πρόσθεσε ότι η αύξηση των θερμοκρασιών στην περιοχή των Άλπεων οδηγεί σε αύξηση των πυρκαγιών σε δάση, σε παραμορφώσεις των γραμμών και σε μείωση των προστατευτικών δασών λόγω της θερμικής καταπόνησης. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, κυβερνητικός σύμβουλος προειδοποίησε ότι οι διαταραχές στα ταξίδια θα επιδεινωθούν λόγω της κλιματικής αλλαγής, εκτός εάν το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας λάβει μεγαλύτερη χρηματοδότηση.

Μιλώντας τον Αύγουστο, ο Sir John Armitt επισήμανε τις έντονες βροχοπτώσεις που έπληξαν τα ταξίδια των τρένων με πλημμύρες και κατολισθήσεις. Οι καύσωνες ήταν επίσης υπεύθυνοι για εκτεταμένες ακυρώσεις δρομολογίων, λόγω προβλημάτων όπως λυγισμένες ράγες και πεσμένες εναέριες γραμμές μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας.

Οι σιδηροδρομικές γραμμές είναι σχεδιασμένες να αντέχουν σε ένα συγκεκριμένο εύρος θερμοκρασιών, αλλά μπορεί να παραμορφωθούν σε πολύ ζεστές συνθήκες. Η ζέστη μπορεί επίσης να προκαλέσει τη χαλάρωση των εναέριων γραμμών μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας και την πρόσκρουση στον εξοπλισμό των τρένων.

Πώς προσαρμόζεται η σιδηροδρομική βιομηχανία στην κλιματική αλλαγή;

Στην Αυστρία, οι εναέριες γραμμές μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας μετασκευάζονται εκ των υστέρων για την αποφυγή της υπερθέρμανσης. Επιπλέον, οι σιδηροτροχιές γίνονται πιο ανθεκτικές στη θερμότητα με την εφαρμογή λευκού χρώματος.

Οι πλαγιές που κινδυνεύουν να γλιστρήσουν παρακολουθούνται ακόμη πιο στενά και η παρατήρηση των καιρικών συνθηκών επεκτείνεται επίσης. Στο ΗνωμένοΒασίλειο, έχουν δαπανηθεί περισσότερα για την αποστράγγιση και εισάγεται τεχνολογία για την εξ αποστάσεως παρακολούθηση της θερμοκρασίας των σιδηροτροχιών. Τα τρένα "τριπλής τροφοδότησης" της Ευρώπης που θα μπορούσαν να φέρουν επανάσταση στις σιδηροδρομικές μεταφορές

Η σιδηροδρομική βιομηχανία στρέφει επίσης την προσοχή της στη ρίζα του προβλήματος και εργάζεται για να μειώσει τις επιπτώσεις της στην υπερθέρμανση του πλανήτη. Η ιταλική εταιρεία Hitachi Rail έχει αναπτύξει ένα πρωτοποριακό τρένο. Η ατμομηχανή Masaccio μπορεί να τροφοδοτηθεί με τρεις τρόπους: μέσω εναέριων ηλεκτρικών γραμμών, μέσω ενός υβριδικού κινητήρα ντίζελ ή μέσω μπαταρίας.

Αυτή η φιλική προς τον πλανήτη μπαταρία μπορεί να τροφοδοτεί το τρένο για μικρά τμήματα της γραμμής όπου υπάρχουν κενά στην ηλεκτροκίνηση. Τα τρένα δοκιμάζονται σε έναν ειδικά κατασκευασμένο κλιματικό θάλαμο που προσομοιώνει θερμοκρασίες από -50 έως +40C για να διασφαλιστεί ότι μπορούν να αντέξουν τις ακραίες καιρικές συνθήκες του μέλλοντος.

Πηγή: Euronews

ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ