ESG+Stories

Northvolt: Η ευρωπαϊκή απάντηση στις μπαταρίες της Tesla είναι γεγονός

Η εταιρεία ανακοίνωσε την παραγωγή του πρώτου κυττάρου μπαταρίας ιόντων λιθίου στο νέο μέγα-εργοστάσιο της στη βόρειο Σουηδία, ενώ αριθμεί ήδη συμβόλαια ύψους 30 δισ. δολαρίων με βιομηχανίες αυτοκινήτου. 
Northvolt: Η ευρωπαϊκή απάντηση στις μπαταρίες της Tesla είναι γεγονός

Την παραγωγή του πρώτου κυττάρου μπαταρίας ιόντων λιθίου ανακοίνωσε η σουηδική Northvolt, που με τον τρόπο αυτό γίνεται η πρώτη εταιρεία στην Ευρώπη που καταφέρνει να εισέλθει στο δύσκολο κλάδο του σχεδιασμού και της κατασκευής μπαταριών για την ηλεκτροκίνηση.

Το επίτευγμα έλαβε χώρα στο νέο μέγα-εργοστάσιο της εταιρείας στη βόρειο Σουηδία, που αναμένεται να παίξει και πρωταγωνιστικό ρόλο στην προσπάθεια της Northvolt να κατακτήσει μια σημαντική θέση στον παγκόσμιο κλάδο των μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα και συνάμα να βάλει και την Ευρώπη… στο χάρτη.

Οι πρώτες μπαταρίες που θα βγουν από την παραγωγή θα παραμείνουν στη μονάδα για να περάσουν όλους τους απαραίτητους ελέγχους και τις δοκιμές, αλλά ήδη από τις πρώτες ανακοινώσεις ο ενθουσιασμός της διοίκησης της εταιρείας ήταν έκδηλος.

«Το πρώτο κύτταρο είναι μόνο η αρχή. Μέσα στα επόμενα χρόνια προσβλέπουμε στην διεύρυνση της παραγωγής με τρόπο που θα διευκολύνει τη μετάβαση της Ευρώπης στην καθαρή ενέργεια» τόνισε χαρακτηριστικά ο διευθύνων σύμβουλος, Πέτερ Κάρλσον.

Από εκεί και πέρα, εφόσον όλα πάνε καλά, οι πρώτες παραδόσεις σε πελάτες αναμένονται μέσα στην ερχόμενη χρονιά. Στόχος, εξάλλου είναι η παραγωγή μπαταριών συνολικής δυνατότητας 60 GWh, που θα μπορούν να καλύψουν έως και ένα εκατ. οχήματα, στο πλαίσιο της πρόθεσης της Northvolt να φτάσει να ελέγχει το 20% με 25% του μεριδίου αγοράς της Ευρώπης μέχρι το 2030.

Είναι χαρακτηριστικό δε, πως ήδη η λίστα των επίδοξων πελατών που έχει σχηματιστεί είναι σημαντική, δεδομένου πως οι βιομηχανίες αυτοκινήτου έχουν επιδοθεί σε έναν αγώνα δρόμου για να προετοιμαστούν για την νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης. Η σουηδική εταιρεία αριθμεί συμβόλαια αξίας άνω των 30 δισ. δολαρίων με βιομηχανίες όπως η BMW, η Volkswagen, η Volvo Cars, η Polestar, η Scania και η Fluence.

Σημειωτέον πως η ύψους 12 δισ. δολάρια σουηδική εταιρεία μετρά μόλις έξι χρόνια ζωής αλλά ήδη θεωρείται ως η ευρωπαϊκή απάντηση στον κλάδο απέναντι στην αμερικανική Tesla και τις ασιατικές εταιρείες κατασκευής μπαταριών όπως η Panasonic, η LG Chem και η CATL.

ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ