ESG+Stories

Α.Σιάμισης: «Όποιος δεσμεύεται για μηδενικές εκπομπές μέχρι το 2030 ψεύδεται»

Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου HELLENiQ ENERGY αναφερόμενος στις εταιρείες διύλισης επεσήμανε πως είναι αδύνατο να μηδενίσουν τις εκπομπές άνθρακα ακόμη και με αντιστάθμιση.
Α.Σιάμισης: «Όποιος δεσμεύεται για μηδενικές εκπομπές μέχρι το 2030 ψεύδεται»

Η διοίκηση του ομίλου Ελληνικά Πετρέλαια παρουσίασε χθες τη νέα εταιρική ταυτότητα η οποία περιλαμβάνει νέο όνομα και ριζική ανανέωση εικόνας, που αποτελεί μέρος του συνολικού rebranding της εταιρείας με φόντο τη βιώσιμη ανάπτυξη και τη πράσινη ενέργεια. «Απαντάμε στην κλιματική κρίση με την μετεξέλιξή μας» σημείωσε ο κ. Ανδρέας Σιάμισης, Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου HELLENiQ ENERGY.

.

Η νέα εταιρική ταυτότητα του Ομίλου, με την ονομασία «HELLENiQ ENERGY»  επισφραγίζει και τυπικά την ταχεία υλοποίηση του στρατηγικού σχεδιασμού “Vision 2025” που ξεκίνησε το 2021. Στόχος είναι να οδηγηθεί σε μια νέα εποχή δυναμικής βιώσιμης ανάπτυξης, με την υλοποίηση σημαντικών έργων μετασχηματισμού και εκσυγχρονισμού των διυλιστηρίων, την ταχύτατη ανάπτυξη στις Ανανεώσιμες Πηγές και στην «πράσινη» ενέργεια, αλλά και την είσοδο σε νέες αγορές και προϊόντα.

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου, το «Vision 2025» επαναπροσδιορίζει την ατζέντα σε 5 πυλώνες: 
1.    Στόχοι ESG και CO2. 
2.    Στρατηγική και επενδύσεις 
3.    Σύγχρονη εταιρική διακυβέρνηση 
4.    Κατάλληλη εταιρική δομή 
5.    Νέα εταιρική ταυτότητα

«Εδώ και πολλά χρόνια συζητάμε για την κλιματική αλλαγή αυτό οδηγεί σε αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο. Η Ευρώπη έχει αυστηροποίησει αρκετά τα μέτρα με κίνδυνο να χάσουμε την ανάπτυξη και να μείνουμε με τη βιώσιμη. Το σημαντικό είναι να γίνονται σταθερά βήματα για μία δίκαιη μετάβαση και βιώσιμη ανάπτυξη» σχολίασε ο ίδιος. 

Αναφορικά με τους στόχους ESG, o κ. Σιάμισης υπογράμμισε ότι ολόκληρη η στρατηγική του ομίλου έχει βασιστεί πάνω σε αυτούς τους πυλώνες. «Το θέσαμε προτεραιότητα και πάνω σε αυτό δομήσαμε τη στρατηγική μας. Οι αγορές κεφαλαίων έχουν αρχίσει και λειτουργούν μονοδιάστατα. Το ESG αν δεν το λάβεις υπόψη κινδυνεύεις να μείνεις εκτός παιχνιδιού» επεσήμανε.

«Είναι βέβαιο η αγορά θα αλλάξει. Το θέμα είναι να αλλάξουμε και εμείς αλλά βασικό ζήτημα είναι η ταχύτητα αλλαγής» σχολίασε. Η αλλαγή της εταιρικής ταυτότητας βασίζεται πάνω σε αυτή την αλλαγή καθώς ο όμιλος δραστηριοποιείται εκτός από τα ορυκτά καύσιμα και σε εναλλακτικές μορφές ενέργειας, ενώ τα τελευταία δύο χρόνια το 60% των συνολικών επενδύσεων πηγαίνουν σε νέες μορφές ενέργειας. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε ο κ. Σιάμισης, επειδή οι αγορές έχουν γίνει αυστηρότερες σε θέματα περιβάλλοντος και περιβαλλοντικού αποτυπώματος δεν μπορεί ένας όμιλος που έχει στο όνομα του τη λέξη πετρέλαιο (σ.σ. Ελληνικά Πετρέλαια) να ζητάει χρηματοδοτήσεις και να είναι επενδυτικά ελκυστικός στις διεθνείς αγορές. 

Ο κ. Σιάμισης τόνισε επίσης ότι είναι ακατόρθωτο για μία επιχείρηση που δραστηριοποιείται στη διύλιση να μηδενίσει τις εκπομπές άνθρακα. «Όποιος δεσμεύεται για μηδενικές εκπομπές μέχρι το 2030 ψεύδεται.  Για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο πρέπει να κλείσουμε τη δραστηριότητά μας». Υπενθυμίζεται ότι ο στόχος του ομίλου είναι η μείωση των εκπομπών άνθρακα 50% μέχρι το 2030, το οποίο μεταφράζεται σε μείωση εκπομπών scope 1,2 στο 30% και αντιστάθμιση CO2 μέσω ΑΠΕ στο 20%. 

Αναφορικά με την εταιρική διακυβέρνηση σημείωσε πώς έχουν υιοθετήσει ένα σύγχρονο μοντέλο, που περιλαμβάνει νέο καταστατικό, πολιτικές καταλληλότητας, diversity και νέο διοικητικό συμβούλιο. «Όταν λειτουργείς σε διεθνές περιβάλλον πρέπει να παίζεις με τους διεθνείς κανόνες. Το ίδιο ισχύει και για την εταιρική διακυβέρνηση» σημείωσε. 
 

ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ