Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία παρουσίασε την Μελέτη Κοινωνικού και Οικονομικού Αντίκτυπου για το 2024, η οποία εκπονήθηκε από την EY, βασιζόμενη στην διεθνώς αναγνωρισμένη μεθοδολογία Εισροών-Εκροών, αξιοποιώντας τόσο τα εσωτερικά στοιχεία της εταιρείας όσο και δεδομένα από την ΕΛΣΤΑΤ και τη Eurostat.
.
Στο οικονομικό σκέλος της μελέτης, τα ευρήματα ήταν εξαιρετικά θετικά για την πορεία της εταιρίας. Συγκεκριμένα προέκυψε ότι το 2024 η συνολική προστιθέμενη αξία της εταιρίας ανήλθε στα 763εκατ. ευρώ που μεταφράζεται στο 0,32% του ελληνικού ΑΕΠ. Παράλληλα, για κάθε 1ευρώ συνεισφοράς της εταιρίας στο ΑΕΠ δημιουργούνται επιπλέον 4,9ευρώ προστιθέμενης αξίας στην ελληνική οικονομία, γεγονός που δείχνει την δυναμική παρουσία της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας στον βιομηχανικό κλάδο. Στο πεδίο της απασχόλησης η εταιρία έχει εξίσου σημαντική συμβολή, υποστηρίζοντας περίπου 37.000 θέσεις εργασίας στην συνολική αλυσίδα αξίας, έχοντας-και εδώ-πολλαπλασιαστικά οφέλη μιας και από κάθε άμεση θέση εργασίας δημιουργούνται περίπου 49 ακόμα στην ελληνική οικονομία.
Περιβαλλοντικές επενδύσεις
Η εταιρία υλοποιεί ένα μεγάλο επενδυτικό πλάνο ύψους πάνω από €65εκατ. που αφορούν τόσο σε περιβαλλοντικές δράσεις, όσο και σε αναβάθμιση των λειτουργιών στα δύο εργοστάσιά της σε Πάτρα και Θεσσαλονίκη. Το ποσό αυτό μοιράζεται σε δύο βασικούς άξονες δραστηριότητας: την εξοικονόμηση νερού και την εξοικονόμηση ενέργειας.
Πιο αναλυτικά, όσον αφορά την εξοικονόμηση νερού, σύμφωνα με τον κ. Γιάννη Γεωργακέλο, Διευθυντή Επικοινωνίας της εταιρίας, για την παραγωγή 1 λίτρου μπίρας χρειάζεται να καταναλωθούν 3,5 λίτρα νερό. Με τις ανωτέρω επενδύσεις, ωστόσο, κατάφεραν να δουν ισχυρά αποτελέσματα στην εξοικονόμηση νερού. Συγκεκριμένα μόνο τους πέντε πρώτες μήνες του 2025 μείωσαν την κατανάλωση νερού κατά 40 εκατ. λίτρα.
Αναφορικά με τη μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος τους, οι επενδύσεις στοχεύουν σε δύο κατευθύνσεις: την εξοικονόμηση της ηλεκτρικής ενέργειας και την εξοικονόμηση της θερμικής ενέργειας που απαιτείται για την παραγωγή μπίρας στα εργοστάσια της εταιρίας. Ο CEO, Sebastian Sanchez, σημείωσε: «Έχουμε δεσμευτεί να εργαζόμαστε για ένα καλύτερο κόσμο. Στόχος μας είναι μέχρι το 2030 να είμαστε net zero στην παραγωγή και μέχρι το 2040 να μηδενιστεί το αποτύπωμα και στην εφοδιαστική μας αλυσίδα».
Στον τομέα της ανακύκλωσης, η εταιρία πρόκειται να υιοθετήσει το εγγυοδοτικό σύστημα DRS. Μάλιστα, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία τα τελευταία χρόνια εργάζεται προς την κατεύθυνση της δημιουργίας ενός «απλοποιημένου και φιλικού στον καταναλωτή συστήματος», όπως ανέφερε ο κ.Γεωργακέλος. Το DRS, θα έχει χαρακτήρα υποχρεωτικότητας για τις εταιρίες στην Ελλάδα από το 2026 και λειτουργεί με την μορφή ενός έξτρα εγγυοδοτικού αντιτίμου το οποίο πληρώνει ο καταναλωτής (λ.χ. 0,10 € παραπάνω από την κανονική τιμή) και το οποίο του επιστρέφεται εξ΄ολοκλήρου κατά την ανακύκλωση της συσκευασίας στα ειδικά μηχανήματα. Η εταιρία δηλώνει έτοιμη για να υποδεχθεί αυτό το σύστημα, το οποίο έχει χαρακτηριστεί ως το πιο εγγυημένο και αποτελεσματικό σύστημα ανακύκλωσης συσκευασιών.
Συμβολαιακή γεωργία
Κατά την παρουσίαση της έκθεσης, ξεχώρισε η αναφορά στην «Έξυπνη Σπορά» — τη νέα πρωτοβουλία της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, που έρχεται να ενισχύσει το μακροβιότερο πρόγραμμα συμβολαιακής καλλιέργειας κριθαριού στην Ελλάδα, το οποίο η εταιρία υλοποιεί εδώ και 16 χρόνια. Σε συνεργασία με το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, αναπτύσσεται μια ψηφιακή πλατφόρμα έξυπνης γεωργίας, σχεδιασμένη να προσφέρει στους παραγωγούς εργαλεία για αύξηση της αποδοτικότητας και ταυτόχρονη μείωση του περιβαλλοντικού τους αποτυπώματος. Η πρωτοβουλία αυτή ενισχύει περαιτέρω το προφίλ βιωσιμότητας της εταιρείας και αναγνωρίζεται ήδη ως πρότυπο καλής πρακτικής στον αγροδιατροφικό τομέα.