ESG+Stories

Τίνα Πασσαλάρη: Οι εργαζόμενοι το κλειδί για μία επιτυχημένη στρατηγική ESG

Για το τρίπτυχο για μία ορθή ενσωμάτωση των ESG κριτηρίων στις επιχειρήσεις και τη σημασία της στοχοθεσίας και τη βαρύτητα που έχει η μέτρηση συγκεκριμένων KPIs μίλησε η Global Lead of ESG and Sustainable Strategies στο dss+.
Τίνα Πασσαλάρη: Οι εργαζόμενοι το κλειδί για μία επιτυχημένη στρατηγική ESG

Η Global Lead of ESG and Sustainable Strategies στο dss+, Τίνα Πασσαλάρη, μιλώντας στο CEO Initiative Forum που διοργάνωσε το Fortune Greece, μίλησε για το τρίπτυχο για την ορθή ενσωμάτωση των ESG κριτηρίων στις επιχειρήσεις. 

.

Το τρίπτυχο αυτό αποτελείται από τη στρατηγική, την ενδυνάμωση του οργανισμού και την υλοποίηση. «Οι εταιρείες πριν ξεκινήσουν το ταξίδι της ενσωμάτωσης των κριτηρίων ESG είναι βασικό να απαντήσουν στην ερώτηση γιατί πρέπει να ξεκινήσουν αυτό το ταξίδι. Τι σημαίνει στη πράξη η μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος; Από πού έρχεται το έναυσμα; Έρχεται από τους πελάτες τους,  από τους εργαζόμενους, από τους προμηθευτές, από τους επενδυτές;» ανέφερε η κα Πασσαλάρη. 

Σύμφωνα με την ίδια αφού απαντήσουν στο παραπάνω ερώτημα το πρώτο βήμα που θα πρέπει να κάνουν είναι η εκπόνηση μίας στρατηγικής όπου θα εστιάσουν σε θέματα ESG που ταιριάζουν στην δική τους επιχείρηση. Θα πρέπει να θέσουν προτεραιότητες, φιλοδοξίες και στόχους και να εκπονήσουν έναν οδικό χάρτη πώς θα τους πετύχουν και να βρουν τον τρόπο που θα γίνεται η διακυβέρνηση αυτών των θεμάτων. «Είναι σημαντικό η στρατηγική ESG να είναι ενσωματωμένη στην επιχειρηματική στρατηγική της εταιρείας» υπογράμμισε η ίδια. 

Το δεύτερο κομμάτι του τρίπτυχου είναι να αποκτήσουν τις ικανότητες που χρειάζονται. «Η διοίκηση της κάθε εταιρείας πρέπει να αποκτήσει τις γνώσεις που χρειάζονται για αυτή τη νέα μετάβαση, να αναβαθμιστεί το λειτουργικό μοντέλο της εταιρείας, να οριστούν καινούργιοι ρόλοι, νέες αρμοδιότητες, καινούργιες διαδικασίες, καινούργια συστήματα και εργαλεία» συμπλήρωσε. Σε αυτό το σημείο έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στο κομμάτι των εργαζομένων. Όπως η ίδια είπε είναι πολύ σημαντικό για να επιτευχθεί οποιαδήποτε αλλαγή και μετάβαση να έχουν ενσωματωθεί και να έχουν ενημερωθεί οι εργαζόμενοι. «Οι εργαζόμενοι πρέπει να είναι μαζί σε αυτό το ταξίδι, να καταλάβουν ποια είναι η αλλαγή, να αλλάξουν νοοτροπία, να αποκτήσουν νέες δεξιότητες και γενικότερα να δημιουργηθεί μία νέα κουλτούρα μέσα στην εταιρεία η οποία θα βοηθήσει να ενσωματώσουν όλα αυτά τα κομμάτια μέσα στη δουλειά» σχολίασε. 

Τελευταίος πυλώνας του τρίπτυχου είναι η υλοποίηση. «Μπορεί να λέμε ότι πρέπει να βελτιώσουμε την ενεργειακή απόδοση αλλά πρέπει να κατανοήσουμε τι σημαίνει αυτό για να μπορέσουμε να δούμε πώς θα γίνει. Μπορεί να χρειάζονται νέες τεχνολογίες ή να αλλάξουν τελείως τα προϊόντα και υπηρεσίες» κατέληξε.

Η σημασία της μέτρησης των KPIs

H κ. Πασσαλάρη μιλώντας για τη σημασία της στοχοθεσίας για όσες εταιρείες αποφασίσουν να ξεκινήσουν το ταξίδι ESG και τη βαρύτητα που έχει η μέτρηση συγκεκριμένων KPIs υπογράμμισε πως αν μία εταιρεία δεν θέσει στόχους δεν έχει καμία κατεύθυνση και αν μία εταιρεία θέσει μία στρατηγική θα πρέπει κάπως να αποτυπώσει τα αποτελέσματα.  «Ένας μετρήσιμος στόχος είναι μονόδρομος. Άρα ο στόχος θα μας δείξει την κατεύθυνση και η μέτρηση των KPIs θα βοηθήσει να δούμε την πρόοδο των στόχων αυτών. Προφανώς πριν θέσεις έναν στόχο θα πρέπει να έχεις αντίληψη στη τρέχουσα κατάσταση. Και αυτό χρειάζεται πολύ καλά metrics και στοιχεία που αποτυπώνουν την παρούσα κατάσταση του κάθε οργανισμού». Σύμφωνα με την ίδια, είναι αρκετά χρήσιμο για τις εταιρείες να παρακολουθούν τον ανταγωνισμό για να μπορεί κανείς να θέσει πιο ρεαλιστικούς στόχους. 

Εξίσου σημαντικό είναι κάθε στόχος να ακολουθείται από ένα action plan. «Βλέπουμε πολλές εταιρείες που βάζουν έναν κεντρικό στόχο π.χ. zero waste αλλά το θέμα είναι πώς θα επιτευχθεί αυτό. Δηλαδή αν δεν τεθούν επιμέρους τρόποι και δράσεις για να σπάσει αυτός ο στόχος σε μικρότερα τμήματα δεν θα μπορέσει να επιτευχθεί. Κάθε στόχος πρέπει να μοιράζεται σε διαφορετικές διευθύνσεις, υπηρεσίες και λειτουργίες μίας επιχείρησης». 

Επίσης υπογράμμισε τη σημασία της σύνδεσης των KPIs με τους εργαζομένους. «Να μπουν αντίστοιχα KPIs performance στους εργαζόμενους όλων των βαθμίδων που εμπλέκονται στα διάφορα στάδια» σχολίασε και συμπλήρωσε ότι πλέον η νομοθεσία επιβάλλει στους οργανισμούς να κοινοποιούν στους εργαζόμενους τις δεσμεύσεις τους, τις επιδόσεις τους και την πρόοδο τους στα κομμάτια της βιώσιμης ανάπτυξης, «άρα κάποιος που δεν επικοινωνεί, δεν έχει στόχους και KPIs δεν θα μπορεί να καρπωθεί και τα οφέλη αυτής της προσπάθειας».  

ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ