ESG+Stories

Ισχυρή δυναμική της Coca Cola σε όλες τις αγορές

Δημοσίευσε τα οικονομικά αποτελέσματα, στα οποία διαγράφεται αύξηση στα καθαρά κέρδη.
Ισχυρή δυναμική της Coca Cola σε όλες τις αγορές

H Coca-Cola HBC AG, Όμιλος παραγωγής καταναλωτικών προϊόντων προσανατολισμένος στην ανάπτυξη και στρατηγικός εταίρος εμφιάλωσης της The Coca-Cola Company, παρουσιάζει τα οικονομικά αποτελέσματα του ομίλου για το εξάμηνο που έληξε στις 2 Ιουλίου 2021.

Βασικά οικονομικά μεγέθη εξαμήνου

  • Η συνεχιζόμενη ανάκαμψη και η αποτελεσματική εκτέλεση της στρατηγικής μας οδήγησαν σε επιτάχυνση της δυναμικής και ενίσχυση των μεριδίων αγοράς κατά το δεύτερο τρίμηνο, με αύξηση των εσόδων σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση το πρώτο εξάμηνο κατά 23,1%, σε αντίστοιχη βάση σύγκρισης. Τα καθαρά έσοδα σε δημοσιευμένη βάση αυξήθηκαν κατά 14,7%.
  • Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση σημείωσαν αύξηση 4% σε σχέση με τα επίπεδα του 2019 (σε αντίστοιχη βάση σύγκρισης).
  • Η ενίσχυση των μεριδίων αγοράς σε αξία κατέγραψε αύξηση 50 μονάδων βάσης στην κατηγορία των έτοιμων προς κατανάλωση μη αλκοολούχων ποτών.
  • Σημειώθηκε αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 15,9% σε αντίστοιχη βάση σύγκρισης. Οι επιδόσεις στο κανάλι της εντός σπιτιού κατανάλωσης διατηρήθηκαν σε συνδυασμό με ανάκαμψη στο κανάλι της εκτός σπιτιού κατανάλωσης κατά το δεύτερο τρίμηνο.
  • Σημειώθηκε βελτίωση στα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση, χάρη στις αυξήσεις τιμών που εφαρμόστηκαν σε περισσότερες από το 90% των αγορών μας και στο θετικό μείγμα κατηγορίας προϊόντων, συσκευασίας και καναλιών διανομής.
  • Η προτεραιοποίηση των διαθέσιμων ευκαιριών και η καινοτομία στο πλαίσιο του 24/7 χαρτοφυλακίου προϊόντων ενισχύουν τη δυναμική. 
  • Ο όγκος πωλήσεων των ανθρακούχων αναψυκτικών αυξήθηκε κατά 16,2%, με τα ανθρακούχα αναψυκτικά για ενήλικες να καταγράφουν αύξηση 37,0% και τα προϊόντα με χαμηλή ή μηδενική ζάχαρη να αυξάνονται κατά 40,3%.
  • Ο όγκος πωλήσεων των ποτών ενέργειας κατέγραψε αύξηση 66,1%, κυρίως λόγω των καλών  επιδόσεων των Monster, Burn και Predator. 
  • Η επέκταση της διάθεσης του Costa Coffee συνεχίζει να εξελίσσεται με καλούς ρυθμούς. Η στρατηγική στον τομέα του καφέ ενισχύεται με το premium ιταλικό σήμα Caffè Vergnano, η διανομή του οποίου θα ξεκινήσει έως το 2022.
  • Η λειτουργική μόχλευση και οι εξοικονομήσεις κόστους είχαν ως αποτέλεσμα την αύξηση του περιθωρίου συγκρίσιμων λειτουργικών κερδών κατά 340 μονάδες βάσης, στο 10,8%.
  • Εξοικονομήσαμε κόστη ύψους €120 εκατ. λόγω του COVID-19 το 2020. Συνεχίζουμε να αναμένουμε ότι από αυτές τις εξοικονομήσεις κόστους θα διατηρήσουμε περίπου €20 εκατ. το 2021 και επομένως τα υπόλοιπα €100 εκατ. θα επιστρέψουν στο δεύτερο εξάμηνο του 2021.

Βασικά στοιχεία ανά αγορά

Η ανάκαμψη στις αναπτυγμένες και αναπτυσσόμενες αγορές ενισχύει τα συνεχιζόμενα ισχυρά αποτελέσματα στις αναδυόμενες αγορές.

  • Αναπτυγμένες αγορές: τα καθαρά έσοδα σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση σημείωσαν αύξηση κατά 17,1% μετά το εκ νέου άνοιγμα των αγορών, γεγονός που οδήγησε το περιθώριο των συγκρίσιμων λειτουργικών κερδών σε άνοδο κατά 440 μονάδες βάσης. 
  • Αναπτυσσόμενες αγορές: τα καθαρά έσοδα σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση σημείωσαν αύξηση κατά 17,6%, ενώ ο όγκος πωλήσεων παρέμεινε σταθερός παρά τον αντίκτυπο που είχε η επιβολή του φόρου ζάχαρης στην Πολωνία. Το περιθώριο των συγκρίσιμων λειτουργικών κερδών σημείωσε άνοδο της τάξης των 180 μονάδων βάσης. 
  • Αναδυόμενες αγορές: τα καθαρά έσοδα σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση σημείωσαν αύξηση κατά 30,3% σε αντίστοιχη βάση σύγκρισης. Οι συνεχιζόμενες ισχυρές επιδόσεις από τη Ρωσία και τη Νιγηρία και η ανάκαμψη στις υπόλοιπες αναδυόμενες αγορές οδήγησαν σε αύξηση του περιθωρίου συγκρίσιμων λειτουργικών κερδών κατά 340 μονάδες βάσης.

Ο κ. Zoran Bogdanovic, διευθύνων σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG, σχολίασε:  «Είμαστε πολύ ικανοποιημένοι από το πρώτο εξάμηνο, στη διάρκεια του οποίου αυξήσαμε την ενίσχυση των μεριδίων αγοράς σε αξία, τα έσοδα και την κερδοφορία, ενώ παράλληλα συνεχίσαμε να σημειώνουμε πρόοδο σε σχέση με τις στρατηγικές μας προτεραιότητες.

Υπενθυμίζουμε ότι η εταιρεία βρίσκεται αυτή τη στιγμή στις πρώτες θέσεις σε κορυφαίους δείκτες αναφοράς ESG (Περιβάλλον, Κοινωνία, Διακυβέρνηση) όπως τους Δείκτες CDP (Κλίμα και Νερό), MSCI ESG και FTSE4Good.

ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ