ESG+Stories

Motor Oil: Στα 387,4 εκατ. τα EBITDA το α’ εξάμηνο 2025

Ο κύκλος εργασιών της Motor Oil ανήλθε σε 5,2 δισ. ευρώ έναντι 6,2 δισ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2024, σημειώνοντας μείωση 15,59%.
Motor Oil: Στα 387,4 εκατ. τα EBITDA το α’ εξάμηνο 2025

Τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου του 2025 δημοσίευσε το απόγευμα της Τετάρτης ο όμιλος Motor Oil. Κατά το διάστημα αυτό, τα EBITDA του ομίλου ήταν 387,4 εκατ. ευρώ, έναντι 638,6 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2024 (μείωση 39,34%), ενώ τα καθαρά κέρδη του ομίλου ήταν 163,4 εκατ. ευρώ έναντι 361,9 εκατ. Ο κύκλος εργασιών της Motor Oil ανήλθε σε 5,2 δισ. ευρώ έναντι 6,2 δισ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2024, σημειώνοντας μείωση 15,59%.

.

Η εξέλιξη αυτή αποδίδεται στη μείωση του όγκου πωλήσεων κατά 11,20% (από 7.050.310 ΜΤ σε 6.260.917 ΜΤ), σε συνδυασμό με τη μείωση της μέσης τιμής των πετρελαϊκών προϊόντων (σε δολάρια ΗΠΑ) κατά περίπου 13,6% σε σχέση με το αντίστοιχο ενδιάμεσο διάστημα του 2024 και την υποτίμηση του δολαρίου έναντι του ευρώ (μέση ισοτιμία) κατά 1,06%, δεδομένου ότι το μεγαλύτερο μέρος του όγκου πωλήσεων της μητρικής αφορά εξαγωγές τιμολογημένες σε δολάρια ΗΠΑ (μέση συναλλαγματική ισοτιμία στο α’ εξάμηνο 2025: 1€ = 1,0927$ έναντι 1€ = 1,0813$ την αντίστοιχη περίοδο του 2024).

Ο χαμηλότερος όγκος πωλήσεων στο α’ εξάμηνο του 2025 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2024 οφείλεται στον χαμηλότερο βαθμό αξιοποίησης των μονάδων του Διυλιστηρίου της μητρικής Εταιρείας, λόγω των εργασιών αποκατάστασης της λειτουργίας μίας εκ των δύο Μονάδων Απόσταξης Αργού, η οποία είχε πληγεί από το περιστατικό πυρκαγιάς της 17.09.2024. Σημειώνεται ότι κατά το α’ εξάμηνο 2025, η παραγωγική ικανότητα του Διυλιστηρίου της Motor Oil ξεπέρασε το 80% της συνολικής του δυναμικότητας (αργό και λοιπές πρώτες ύλες). Η Μονάδα Απόσταξης τέθηκε εκ νέου σε λειτουργία τον Αύγουστο 2025.

Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, ο Όμιλος Motor Oil κατέγραψε έσοδα από την παροχή υπηρεσιών, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων αφορά τις δραστηριότητες της NRG A.E., του υπο-ομίλου MORE, του Ομίλου ΗΛΕΚΤΩΡ και της THALIS ENVIRONMENTAL SERVICES ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Α.Ε.

Η ανάλυση του ενοποιημένου όγκου πωλήσεων επιβεβαιώνει τον έντονα εξαγωγικό χαρακτήρα της Motor Oil, καθώς οι εξαγωγές και οι πωλήσεις καυσίμων ναυτιλίας συνδυαστικά αντιστοιχούν σε 71,62% του συνόλου των πωλήσεων στο α’ εξάμηνο 2025 (έναντι 77,68% την αντίστοιχη περίοδο του 2024), καθώς και τη σημαντική συμβολή των δραστηριοτήτων διύλισης (81,82% του συνολικού όγκου πωλήσεων στο α’ εξάμηνο 2025 έναντι 87,24% στο α’ εξάμηνο 2024).

Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, το Μικτό Κέρδος (προ αποσβέσεων) σε επίπεδο Ομίλου ανήλθε σε 430,5 εκατ. ευρώ, έναντι 791,8 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2024, σημειώνοντας μείωση 45,63%. Το Μικτό Κέρδος (προ αποσβέσεων) σε επίπεδο Εταιρείας στο α’ εξάμηνο του 2025 ανήλθε σε 158,2 εκατ. ευρώ, έναντι 512,8 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2024, σημειώνοντας μείωση 69,14%.

Η εξέλιξη αυτή αποδίδεται στη μείωση του όγκου πωλήσεων (κυρίως βιομηχανικών), λόγω των εργασιών αποκατάστασης της λειτουργίας της Μονάδας Απόσταξης Αργού που επλήγη από το περιστατικό πυρκαγιάς της 17.09.2024, σε συνδυασμό με τα χαμηλότερα περιθώρια διύλισης και τη δυσμενή επίδραση της αποτίμησης αποθεμάτων λόγω της πτώσης των τιμών αργού και προϊόντων πετρελαίου (ενδεικτικά, η τιμή Brent μειώθηκε από 74,65 $/βαρέλι στις 31.12.2024 σε 68,16 $/βαρέλι στις 30.06.2025).

ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ