ESG+Stories

Bloomberg: Fund του Μπιλ Γκέιτς υποστηρίζει τη μεθανόλη ως πράσινο καύσιμο για τη Ναυτιλία

Τα πράσινα καύσιμα και οι νέοι κινητήρες για την κατανάλωσή τους θα μπορούσαν να συμβάλουν στον περιορισμό των εκπομπών που προκαλούν την άνοδο της θερμοκρασίας στην Γη.
Bloomberg: Fund του Μπιλ Γκέιτς υποστηρίζει τη μεθανόλη ως πράσινο καύσιμο για τη Ναυτιλία

H ναυτιλιακή βιομηχανία εξέπεμψε ποσότητα-ρεκόρ 936 εκατομμυρίων μετρικών τόνων διοξειδίου του άνθρακα το 2021, σύμφωνα με στοιχεία του Bloomberg. «Αυτό είναι λιγότερο από το 3% των παγκόσμιων εκπομπών CO2, ωστόσο περισσότερο από αυτό που παράγει η Γερμανία - η μεγαλύτερη βιομηχανική οικονομία της Ευρώπης - μέσα σε ένα χρόνο», σχολιάζει χαρακτηριστικά το πρακτορείο.

Οι ναυπηγοί, επισημαίνει, προσπάθησαν να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα κατασκευάζοντας μεγαλύτερα και πιο αποτελεσματικά σκάφη, αλλά το αποτύπωμα άνθρακα του κλάδου συνέχισε να αυξάνεται καθώς το παγκόσμιο εμπόριο έχει αυξηθεί.

Ενώ ορισμένες εταιρείες εξετάζουν από τώρα ευφάνταστες λύσεις, όπως η εγκατάσταση γιγάντιων χαρταετών(!) για να αξιοποιήσουν τον άνεμο ώστε να κινούν ευκολότερα τα φορτηγά πλοία τους, μια άλλη πιθανή λύση στον ορίζοντα είναι ένα καθαρότερο καύσιμο που ονομάζεται μεθανόλη, το οποίο μπορεί να παραχθεί από φυσικό αέριο, ή βιομάζα, ή ακόμα και συνδυάζοντας διοξείδιο του άνθρακα με υδρογόνο. Η δανέζικη startup “Blue World Technologies” μόλις συγκέντρωσε 37 εκατομμύρια ευρώ (36,9 εκατομμύρια δολάρια) από επενδυτές, συμπεριλαμβανομένης της Breakthrough Energy Ventures, η οποία υποστηρίζεται από τον Bill Gates, για να συνεχίσει την έρευνα με στόχο να αυξήσει την παραγωγή ενός νέου συστήματος που θα μπορούσε να τροφοδοτήσει μεγάλα πλοία με χρήση μεθανόλης.

Σύμφωνα με το Bloomberg, «είναι δυνατό να καίγεται απλώς μεθανόλη σε έναν κινητήρα όπως τα καύσιμα με βάση το πετρέλαιο - και ορισμένα αυτοκίνητα κάνουν ακριβώς αυτό. Αλλά είναι πιο αποτελεσματικό να εξάγουμε τα μόρια υδρογόνου από τη μεθανόλη και να τα περνάμε μέσα από μια κυψέλη καυσίμου. Η Blue World εκτιμά ότι η χρήση κυψέλης καυσίμου μπορεί να εξοικονομήσει έως και 30% του καυσίμου σε σύγκριση με έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης».

«Η μεθανόλη που πρόκειται να χρησιμοποιηθεί σε αυτά τα πλοία στο μέλλον θα είναι, τουλάχιστον αρχικά, πιο ακριβή, έτσι θα συνοδεύεται από ένα πράσινο ασφάλιστρο», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Blue World, Άντερς Κορσγκάαρντ. «Η θέση μας στον κόσμο είναι να μειώσουμε αυτό το πράσινο κόστος».

Η χρήση της μεθανόλης με αυτόν τον τρόπο κανονικά σημαίνει τη διέλευση της μέσω μιας συσκευής που είναι γνωστή ως ”αναμορφωτής” για την εξαγωγή του υδρογόνου, το οποίο στη συνέχεια καταναλώνεται μέσω της κυψέλης καυσίμου.

Η Blue World έχει αναπτύξει μια κυψέλη καυσίμου υψηλής θερμοκρασίας που είναι σε θέση να λαμβάνει ένα μείγμα αερίων απευθείας από τον αναμορφωτή - συμπεριλαμβανομένων μικρών ποσοτήτων μονοξειδίου του άνθρακα. Το μοντέλο που έχει δημιουργήσει η Blue World παράγει μόνο νερό και διοξείδιο του άνθρακα, τα οποία στη συνέχεια μπορούν να συμπιεστούν, να αποθηκευτούν και αργότερα να συνδυαστούν ξανά με υδρογόνο για να παραχθεί περισσότερη μεθανόλη.

Συνολικά, η διαδικασία θα μπορούσε να αποδειχθεί ένας φθηνότερος και καθαρότερος τρόπος για την ανάπτυξη της μεθανόλης.

ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ