Αν πείτε τη λέξη «βιώσιμη» σε ένα στέλεχος αεροπορικής εταιρείας, πιθανότατα θα προσπαθήσει να αλλάξει θέμα. Αυτό συμβαίνει επειδή τα πράσινα αεροπορικά ταξίδια είναι ένα μακρινό όνειρο. Αλλά όχι για την Air New Zealand.
.
Ένα τολμηρό πείραμα βρίσκεται σε εξέλιξη για να γίνει η Air New Zealand «πράσινη». Η αεροπορική εταιρεία διερευνά στρατηγικές για τη μείωση των περιβαλλοντικών της επιπτώσεων. Σε αυτές περιλαμβάνονται:
- Βιώσιμο αεροπορικό καύσιμο (SAF): Το SAF είναι ένα εναλλακτικό καύσιμο αεριωθουμένων που μειώνει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε όλο τον κύκλο ζωής του σε σύγκριση με τα παραδοσιακά ορυκτά καύσιμα. Η αεροπορική εταιρεία αγόρασε πρόσφατα 30 εκατομμύρια λίτρα SAF για τις πτήσεις της από το Λος Άντζελες και το Σαν Φρανσίσκο προς το Όκλαντ.
- Ηλεκτρικά αεροπλάνα: Η Air New Zealand αναμένει να είναι μία από τις πρώτες εμπορικές αεροπορικές εταιρείες που θα προσθέσει ένα ηλεκτρικό αεροπλάνο στο στόλο της το 2025. Πρόκειται για ένα εξαθέσιο, αμιγώς ηλεκτρικό αεροσκάφος της Beta Technologies με εμβέλεια 350 χιλιομέτρων. Η αεροπορική εταιρεία σκοπεύει να χρησιμοποιήσει το ηλεκτρικό αεροπλάνο για μικρά δρομολόγια μεταφοράς εμπορευμάτων από το Ουέλινγκτον στο Μπλένχαϊμ στο Νότιο Νησί της Νέας Ζηλανδίας.
Ανακύκλωση: Η αεροπορική εταιρεία πειραματίζεται και με άλλα μέτρα βιωσιμότητας. Για παράδειγμα, πρόσφατα αφαίρεσε τα ποτήρια καφέ μίας χρήσης από μία από τις πτήσεις της και ενθάρρυνε τους επιβάτες να φέρουν τα δικά τους ποτήρια. Η αεροπορική εταιρεία αφαίρεσε επίσης τα ποτήρια καφέ μιας χρήσης από τα σαλόνια της και τα αντικατέστησε με πλένονται. (Το πείραμα του «φέρε το δικό σου ποτήρι» ήταν βραχύβιο, αλλά τα χάρτινα ποτήρια στα σαλόνια εξαφανίστηκαν οριστικά). - Και έπειτα υπάρχει το μεγάλο πείραμα με τα χάρτινα ποτήρια. Η αεροπορική εταιρεία χρησιμοποιεί κάθε χρόνο εκατοντάδες χιλιάδες ποτήρια μίας χρήσης, τα οποία επιβαρύνουν τις χωματερές.
Τα εμπόδια
Αλλά το να πείσει τους επιβάτες να συμφωνήσουν με τις προσπάθειες διατήρησης έχει αποδειχθεί δύσκολο. Η Hannifin θυμάται μια πρόσφατη πτήση όπου η αεροπορική εταιρεία απέσυρε δοκιμαστικά τα χάρτινα ποτήρια. «Στείλαμε μήνυμα στους πελάτες δύο φορές», θυμάται. «Είπαμε, ‘Παρακαλώ φέρτε τα δικά σας ποτήρια. Κάνουμε απλώς μια μικρή δοκιμή και θα σας δώσουμε βραβεία». Μόνο το 10 τοις εκατό των επιβατών έφεραν τα ποτήρια τους. Οι αεροσυνοδοί μοίρασαν στους συμμετέχοντες επιβάτες καρφίτσες και μπρελόκ της Air New Zealand. Πίσω στο σχεδιαστήριο.
Ένα άλλο τεράστιο εμπόδιο: βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα από γεωργικά απόβλητα. Είναι ο κύριος μοχλός για την πράσινη αεροπορία. Δεν υπάρχει σαφές, συνεπές παγκόσμιο πλαίσιο για την υποστήριξη της ευρείας χρήσης του. Η Air New Zealand αγοράζει εθελοντικά το SAF, γεγονός που την φέρνει σε εμπορική μειονεκτική θέση σε σχέση με άλλες αεροπορικές εταιρείες που συνεχίζουν να βασίζονται αποκλειστικά στα φθηνότερα ορυκτά καύσιμα. Η αεροπορική εταιρεία πιέζει για μια εντολή SAF στη Νέα Ζηλανδία, η οποία θα εξισώσει τους όρους ανταγωνισμού, απαιτώντας από όλες τις αεροπορικές εταιρείες να χρησιμοποιούν ένα ορισμένο ποσοστό βιώσιμων καυσίμων.
Πηγή: Forbes