Μια premium και βιώσιμη λύση αυτοκίνησης προσθέτει στο χαρτοφυλάκιό της η ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ, φέρνοντας την κινέζικη ΝΙΟ στην Ελλάδα. Η εταιρία, που διαθέτει στη χώρα μας την Porsche, την Sixt και την Yamaha, έρχεται να προσθέσει με τη ΝΙΟ έναν σύγχρονο τόνο, πλήρως εναρμονισμένο με την διεθνή δέσμευση για πράσινη και ψηφιακή ανάπτυξη. Η αρχή γίνεται με τέσσερα ηλεκτρικά οχήματα, που καλύπτουν μια μεγάλη γκάμα οδηγικών προτιμήσεων: από μικρό αμάξι πόλης (firefly), μέχρι και πολυτελή SUV. Εντός του 2026, μάλιστα, αναμένεται να ανοίξει στην Ελλάδα και φυσικό κατάστημα της ΝΙΟ, κάτι που θα εδραιώσει περαιτέρω την παρουσία της.
.
Η κινέζικη εταιρία ιδρύθηκε το 2014, και μέχρι σήμερα έχει παραδώσει 921182 οχήματα σε όλο τον κόσμο, ενώ απασχολεί περισσότερους από 30.000 εργαζόμενους σε 50 τοποθεσίες. Σχετικά με την έλευση, ο Διευθυντής της ΝΙΟ στην Ελλάδα, Thijs Meijling, δήλωσε πως η παρουσία στον ελλαδικό χώρο αποτελεί στρατηγικό σημείο στο πλαίσιο της ευρύτερης ανάπτυξης της εταιρίας στην ευρωπαϊκή αγορά. Η διοίκηση της ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗΣ, από την πλευρά της, δήλωσε πως παρά τις 20 ακόμα κινέζικες μάρκες που κυκλοφορούν στη χώρα μας, η ΝΙΟ ξεχωρίζει και βγαίνει «νικήτρια» από κάθε άποψη.

Υφάσματα από… πλαστικά μπουκαλάκια!
Εκτός από το γεγονός πως η ίδια η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον των δρόμων στην πορεία προς τους μηδενισμούς των εκπομπών διοξειδίου, η ΝΙΟ φαίνεται να θέλει να μεριμνήσει και για τα ίδια τα υλικά του αυτοκινήτου. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν τα καθίσματα των νέων EVs τα οποία είναι φτιαγμένα από ανακυκλωμένα πλαστικά μπουκάλια! Μην ξεχνάμε, άλλωστε, πως παρότι η Κίνα είναι ένας από τους μεγαλύτερους παγκόσμιους ρυπαντές, είναι ταυτοχρόνως και ο πρωταθλητής στην κατασκευή «sustainable» λύσεων, γεγονός που προσδίδει αξιοπιστία επαγωγικά και στη εταιρία ΝΙΟ. Η Κίνα έχει το know-how, το οποίο έρχεται και στην Ευρώπη.
Ένα ακόμα ενδιαφέρον χαρακτηριστικό είναι η ψηφιακή διάσταση των οχημάτων που τα κάνουν να δείχνουν πραγματικά σα να έρχονται από το μέλλον. Παράδειγμα, η Nomi, ο προσωπικός ΑΙ βοηθός των μοντέλων της ΝΙΟ, ο οποίος χρησιμοποιεί υπάρχοντα μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης, όπως το ChatGPT, το DeepSeak κ.α. προσφέροντας στον οδηγό μια ιδιαίτερα φυσικά και-σαφώς- hands-free επικοινωνία.

Η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα: 50% της αξίας των οχημάτων αποτελούν οι φόροι
Στην χώρα μας τα ηλεκτροκίνητα αμάξια κυμαίνονται ακόμα σε μονοψήφιο ποσοστό διείσδυσης που δεν ξεπερνάει το 6%, σε αντίθεση με την υπόλοιπη Ευρώπη, όπου συναντά κανείς ακόμα και διπλάσια ποσοστά. Ωστόσο, σύμφωνα με τον CEO της ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗΣ, Πάρη Κυριακόπουλο, η κατάσταση βελτιώνεται χρόνο με τον χρόνο, ειδικά μετά το 2024. Ως χρήστης, ο ίδιος, ηλεκτρικών οχημάτων επί σειρά ετών, αναφέρει χαρακτηριστικά: «Οι υποδομές ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα είναι επαρκείς και πιο εύκολες απ΄όσο πιστεύεται». Αναφορικά με το «γέμισμα» των νέων οχημάτων της ΝΙΟ, ο κ. Κυριακόπουλος δίνει το παράδειγμα της ακριβότερης κιλοβατώρας που είναι 0,60€ (σε εθνικές οδούς), που σημαίνει πως με περίπου 60€ το αυτοκίνητο είναι πλήρες φόρτισης. Φυσικά η φόρτιση στο σπίτι, ή σε διαμορφωμένους χώρους είναι πολύ φθηνότερη.
Όσο για το κόστος των εισαγόμενων ηλεκτροκίνητων από τρίτες χώρες εκτός Ε.Ε., όπως και στην περίπτωση της ΝΙΟ, ο CEO της ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗΣ περιγράφει την «δυσοίωνη» κατάσταση της φορολογίας. Συγκεκριμένα αναφέρει πως το 39% της τιμής αφορά τους δασμούς που έχει επιβάλλει η Ε.Ε. στις εισαγωγές, ενώ το 10% είναι ο φόρος προστιθέμενης αξίας. Αν και η τελική τιμή των ευρωπαϊκών και των κινεζικών ηλεκτροκίνητων καταλήγει να είναι η ίδια, τα κινέζικα θα «κέρδιζαν» με διαφορά στο παιχνίδι της ανταγωνιστικότητας τιμής εάν ήταν απαλλαγμένα από τη φορολογία. Κάτι τέτοιο βέβαια θα έφερνε έναν ασύμμετρο ανταγωνισμό στην ευρωπαϊκή αυτοβιομηχανία, γι΄αυτό και-προς το παρόν- δεν μπορεί να εφαρμοστεί. Αξίζει, πάντως, να σημειώσουμε πως και τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα υπάγονται στο «ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΙΙΙ», δίνοντας ένα καλό κίνητρο για την αγορά.








