ESG+Stories

Κ. Βασιλείου: «Το ESG δεν είναι στόχοι αλλά αλλαγή κουλτούρας»

Τα χρηματοπιστωτικά προϊόντα της Eurobank για την προώθηση των ESG στρατηγικών στους πελάτες τους και η σημασία της αλλαγής κουλτούρας. 
Κ. Βασιλείου: «Το ESG δεν είναι στόχοι αλλά αλλαγή κουλτούρας»

O αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος και Επικεφαλής Corporate & Investment Banking της Τράπεζας Eurobank, Κωνσταντίνος Βασιλείου, κατά την τοποθέτηση του στην εκδήλωση παρουσίασης των Επιχειρηματικών επιδόσεων στη Βιώσιμη Ανάπτυξη σύμφωνα με ESG κριτήρια & της λίστας των The Most Sustainable Companies in Greece 2022 αναφέρθηκε στις προκλήσεις του πιστοληπτικού τομέα ως προς την εφαρμογή του ESG καθώς και στις δράσεις που πραγματοποιούν για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. 

«Ως τράπεζα δίνουμε μεγάλη έμφαση και στις τρεις πτυχές του ESG ειδικά στον τομέα της εταιρικής διακυβέρνησης, καθώς οφείλουμε να ανοίγουμε τον δρόμο και να συμβουλεύουμε στους πελάτες μας» τόνισε ο κ. Βασιλείου στην αρχή της τοποθέτησής του. 

Μία τράπεζα δέχεται χρήματα από τους πελάτες της και από την άλλη πλευρά δίνει χρήματα στους πελάτες που χρηματοδοτεί. Εναθρρύνουμε τους πελτάτες να επενδύσουν προς αυτή την κατεύθυνση, συζητάμε με τους πελάτες και αφού κατανοήσουμε τις ανάγκες και την στόχευσή τους ως προς το ESG, τους βρίσκουμε λύσεις και στη συνέχεια χρηματοδοτούμε. 

Στα πλαίσια αυτά η τράπεζα έχει αναπτύξει μία σειρά από προϊόντα. Πρόσφατα, για παράδειγμα η Eurobank έκανε ένα Capital Raising για επιχειρήσεις για Green Deposits, στο οποίο σύμφωνα με τον κ. Βασιλείου ανταποκρίθηκαν αρκετές επιχειρήσεις και τοποθέτησαν τα χρήματα τους σε μακροπρόθεσμες και μεσοπρόθεσμες προνομιακές καταθέσεις, έτσι ώστε αυτά τα χρήματα να επενδυθούν σε ESG χρηματοδοτήσεις. 

Άλλη πρωτοβουλία που έλαβε η τράπεζα είναι μέσα από τα προγράμματα «Επιχειρώ Βιώσιμα»  και «Κατασκευάζω Βιώσιμα» απευθυνόμενα στον τουριστικό κλάδο. Μέσα από αυτά τα προγράμματα ουσιαστικά η τράπεζα ενθαρρύνει τους πελάτες της μέσα από μείωση επιτοκίων προκειμένου να κινηθούν προς αυτή τη κατεύθυνση. 

Πέρα όμως από τις πρωτοβουλίες και τα προϊόντα το πιο σημαντικό είναι η εκπαίδευση και η γνώση των πελατών. «Το ταξίδι του ESG είναι ομαδικό και χρειάζεται από κοινού προσπάθεια» υπογράμμισε ο κ. Βασιλείου. 

Το ESG δεν είναι για εμάς κάποια KPI’s ούτε ένα τικ στα κουτιά, αλλά αυτό που θέλουμε να πετύχουμε μέσα στον ίδιο τον οργανισμό μία αλλαγή κουλτούρας και έχουμε δρόμο ακόμα. «Το να έχεις ESG στρατηγική δεν είναι απλά στόχοι αλλά είναι να αλλάξεις την κουλτούρα του ίδιου οργανισμού ώστε όλες οι αποφάσεις και οι σκέψεις να είναι ESG» ανέφερε χαρακτηριστικά. 
 

ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ