ESG+Stories

Morgan Stanley: 88% των εταιρειών βλέπουν τη βιωσιμότητα ως μοχλό μακροπρόθεσμης αξίας

Το 24% των στελεχών αναφέρει ότι το βασικό πρόβλημα είναι το υψηλό κόστος αρχικών επενδύσεων.
Morgan Stanley: 88% των εταιρειών βλέπουν τη βιωσιμότητα ως μοχλό μακροπρόθεσμης αξίας

Η συντριπτική πλειονότητα των επιχειρήσεων σε παγκόσμιο επίπεδο θεωρεί πλέον ότι οι στρατηγικές βιωσιμότητας δεν είναι απλώς μια «υποχρέωση» αλλά επένδυση που δημιουργεί αξία. Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση Sustainable Signals: Corporates 2025 της Morgan Stanley, το 88% των εταιρειών δηλώνει ότι οι πρακτικές βιωσιμότητας συνεισφέρουν άμεσα ή έμμεσα στη μακροπρόθεσμη κερδοφορία τους.

.

Η έρευνα, που πραγματοποιήθηκε την άνοιξη του 2025 σε περισσότερα από 300 στελέχη μεγάλων επιχειρήσεων με ετήσιο κύκλο εργασιών άνω των 100 εκατ. δολαρίων, καταγράφει σαφή μετατόπιση της επιχειρηματικής νοοτροπίας. Μάλιστα, στη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη, η αύξηση των εταιρειών που βλέπουν τη βιωσιμότητα ως στρατηγικό πλεονέκτημα έφτασε τους 9 και 10 ποσοστιαίους πόντους αντίστοιχα σε σχέση με πέρυσι.

Παράλληλα, περισσότερες από 8 στις 10 εταιρείες δηλώνουν ότι μπορούν πλέον να μετρούν την απόδοση των επενδύσεων στη βιωσιμότητα (σε R&D, λειτουργικά έξοδα ή κεφαλαιουχικές δαπάνες) με την ίδια σαφήνεια που μετρούν και άλλες στρατηγικές επενδύσεις. Το 65% μάλιστα σημειώνει ότι οι στρατηγικές τους ήδη αποδίδουν «πάνω από τις προσδοκίες».

Ωστόσο, τα εμπόδια παραμένουν. Το 24% των στελεχών αναφέρει ότι το βασικό πρόβλημα είναι το υψηλό κόστος αρχικών επενδύσεων. Άλλες προκλήσεις περιλαμβάνουν την πολιτική και μακροοικονομική αβεβαιότητα, αλλά και τις δυσκολίες στη μέτρηση των επιπτώσεων.

Η κλιματική αλλαγή συνεχίζει να δοκιμάζει τις επιχειρήσεις: πάνω από τις μισές εταιρείες παγκοσμίως υπέστησαν λειτουργικές διαταραχές από ακραία καιρικά φαινόμενα, με το ποσοστό στην Ασία-Ειρηνικό να εκτοξεύεται στο 73%. Παρά τις απώλειες, 8 στις 10 επιχειρήσεις δηλώνουν ότι αισθάνονται προετοιμασμένες να ενισχύσουν την ανθεκτικότητά τους.

Κοιτώντας προς το μέλλον, οι εταιρείες αναγνωρίζουν ως βασικές ευκαιρίες της βιωσιμότητας την αύξηση κερδοφορίας, τη βελτίωση της ρευστότητας και τη μείωση του κόστους κεφαλαίου. Η τεχνολογική καινοτομία αναδεικνύεται ως κρίσιμος επιταχυντής.

Η εικόνα που προκύπτει είναι σαφής: η βιωσιμότητα έχει πάψει να αποτελεί «πολυτέλεια» ή επικοινωνιακό εργαλείο. Αντίθετα, διαμορφώνει πλέον τον πυρήνα της επιχειρηματικής στρατηγικής, καθορίζοντας το πώς οι εταιρείες θα σταθούν ανταγωνιστικές και ανθεκτικές στο μέλλον.

ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ