ESG+Stories

Βιωσιμότητα και στυλ: Πώς η Ουντινέζε αξιοποιεί την Εβδομάδα Μόδας και τα ηλιακά πάνελ για να χτίσει το brand της

Το γήπεδο (πρώην Στάδιο Φρίουλι) ανήκει στον σύλλογο — σε αντίθεση με τα περισσότερα στην Ιταλία που είναι δημοτικά — και λειτουργεί ως βιτρίνα βιωσιμότητας χάρη στα ηλιακά πάνελ που διαθέτει.
Βιωσιμότητα και στυλ: Πώς η Ουντινέζε αξιοποιεί την Εβδομάδα Μόδας και τα ηλιακά πάνελ για να χτίσει το brand της

Τον Αύγουστο, το Bluenergy Stadium, έδρα της Ουντινέζε, φιλοξένησε τον τελικό του UEFA Super Cup 2025 ανάμεσα σε Παρί Σεν Ζερμέν και Τότεναμ — μια στιγμή που ανέδειξε πώς ο σύλλογος προσπαθεί να εξελιχθεί τόσο εντός όσο και εκτός γηπέδου. Με τα χρόνια, η Ουντινέζε έχει χτίσει τη φήμη μιας από τις πιο καινοτόμες ομάδες, σε εθνικό και διεθνές επίπεδο.

.

Το γήπεδο (πρώην Στάδιο Φρίουλι) ανήκει στον σύλλογο — σε αντίθεση με τα περισσότερα στην Ιταλία που είναι δημοτικά — και λειτουργεί ως βιτρίνα βιωσιμότητας χάρη στα ηλιακά πάνελ που διαθέτει. Μέσα σε μια περίοδο συζητήσεων για το μέλλον του Σαν Σίρο, το μοντέλο της Ουντινέζε προβάλλεται ως εναλλακτική πορεία αυτονομίας.

Η οικογένεια Πότσο, που κατέχει την Ουντινέζε από το 1986, επιδιώκει να αναδιαμορφώσει την ταυτότητα του συλλόγου: δίνοντας διεθνή προσανατολισμό μέσω βιωσιμότητας, μόδας και ανάπτυξης ακαδημιών στο εξωτερικό. Στο πλαίσιο αυτό, η ομάδα παρουσίασε τη νέα τρίτη εμφάνιση στο Μιλάνο, κατά τη διάρκεια της Εβδομάδας Μόδας, σε συνεργασία με τον Ιταλό σχεδιαστή Ντομένικο Ορέφιτσε.

Η Μάγκντα Πότσο, υπεύθυνη στρατηγικού μάρκετινγκ της Ουντινέζε, τόνισε:

«Για εμάς αυτό είναι μια πολύ σημαντική στιγμή, γιατί η Εβδομάδα Μόδας του Μιλάνου αντιπροσωπεύει το υψηλότερο επίπεδο μόδας… Η σύνδεση με έναν ανερχόμενο σχεδιαστή είναι πολύ θετική για εμάς».
Πέρυσι, η προσπάθεια είχε μεγαλύτερη έμφαση στη βιωσιμότητα, ενώ φέτος στόχος ήταν να συνδυαστεί ο σύγχρονος σχεδιασμός με την τοπική ταυτότητα.

Ο Ορέφιτσε είναι γνωστός για το «υβριδικό» στυλ του που συνδυάζει αθλητική ένδυση με ραπτική, κουλτούρα και πειραματισμό. Η νέα φανέλα έχει έντονο χρυσοκίτρινο χρώμα, με έναν αετό — σύμβολο της Ούντινε και του Φρίουλι — να δεσπόζει μπροστά και πίσω, αλλά και στο εσωτερικό του γιακά, παραπέμποντας στη μεσαιωνική κληρονομιά της περιοχής. Τα λογότυπα των Macron και Ορέφιτσε συνυπάρχουν, ενώ στο πίσω μέρος αναγράφεται το «I PRIMI BIANCONERI D’ITALIA» μαζί με τη φράση «Designed in Bologna».

Στο κομμάτι της βιωσιμότητας, τον Μάρτιο του 2025 η Ουντινέζε εγκαινίασε ηλιακό πάρκο στην οροφή του γηπέδου με 2.409 πάνελ, τα οποία παράγουν κατά μέσο όρο περίπου 3.000 kWh την ημέρα. Στόχος είναι να καλύπτονται οι αγώνες αποκλειστικά με ηλιακή ενέργεια, ενώ η περίσσεια ηλεκτρική ενέργεια δωρίζεται στην τοπική κοινότητα. Τα έσοδα κατευθύνονται σε κοινωνικούς σκοπούς, κυρίως σε νοσοκομεία.

Παράλληλα, ο σύλλογος στοχεύει να επεκταθεί στις ΗΠΑ μέσω νέων ακαδημιών, επιδιώκοντας διεθνοποίηση χωρίς να χάσει τη σύνδεση με την τοπική του βάση. Όπως σημείωσε η Μάγκντα Πότσο, η βασική πρόκληση είναι η ισορροπία ανάμεσα στον σεβασμό της παράδοσης και την ώθηση προς την καινοτομία, τόσο μέσα όσο και έξω από το γήπεδο.

ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ