ESG+Stories

H&M, Uniqlo και Zara επενδύουν σε υπηρεσίες επιδιόρθωσης ρούχων

Οι πελάτες και οι πελάτισσες της Zara μπορούν από φέτος να επιδιορθώνουν, να πωλούν ή να δωρίζουν τα φορεμένα ρούχα τους είτε στα φυσικά καταστήματα είτε διαδικτυακά στη Γαλλία, τη Γερμανία και την Ισπανία φέτος.
H&M, Uniqlo και Zara επενδύουν σε υπηρεσίες επιδιόρθωσης ρούχων

Αν το μαντάρισμα και το μπάλωμα θεωρούνται πολύ ξεπερασμένα πράγματα για τα ρούχα μας, φαίνεται πως τώρα και πρωτίστως λόγω κλιματικής κρίσης θα ξαναγίνουν… μόδα και ανάγκη. Οι μεγάλοι όμιλοι λιανικού εμπορίου και γρήγορης μόδας, που παράγουν δισεκατομμύρια ρούχα σε προσιτές τιμές, παρακινούν το καταναλωτικό κοινό να αγοράζει απειράριθμα ενδύματα και αξεσουάρ, που ελάχιστα χρησιμοποιεί και πολύ συχνά πετάει. Ο ίδιος ο κλάδος, όπως αναφέρουν δημοσιεύματα, είναι υπεύθυνος για μεγάλο ποσοστό εκπομπών ρύπων.

.

Σε δημοσίευμά της η The Wall Street Journal επισημαίνει ότι όμιλοι, όπως οι H&MUniqlo και Zara, έχουν πλέον αλλάξει γραμμή πλεύσης και αντί να δελεάζουν τους ανθρώπους να αγοράζουν ρούχα, τους παρακινούν να τα επιδιορθώνουν.

Η μεταστροφή παρατηρείται, διότι τους ασκούνται πιέσεις από καταναλωτές και ρυθμιστικές αρχές ώστε να μειώσουν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της δραστηριότητάς τους. Η επιδιόρθωση ρούχων μειώνει τη σπατάλη, άρα χρησιμοποιούνται λιγότεροι πόροι για την αντικατάστασή τους. Λόγου χάριν, φέτος η ισπανική Zara λανσάρει υπηρεσίες επιδιόρθωσης σε πολλές από τις μεγαλύτερες αγορές της, η Uniqlo προσθέτει στούντιο επισκευής σε διάφορα καταστήματα και η Cos, που ανήκει στην H&M, συνεργάζεται με μια νεοφυή εταιρεία για να βοηθήσει τους πελάτες και τις πελάτισσες να επιδιορθώσουν φθαρμένα φορέματα και μπουφάν. Κι ενώ ορισμένες από τις ακριβότερες επώνυμες μάρκες ενδυμάτων προσφέρουν εδώ και καιρό υπηρεσίες επιδιόρθωσης στα πιο δαπανηρά είδη τους, για τους ομίλους λιανικής με ρούχα ευρείας κατανάλωσης το αντίστοιχο εγχείρημα είναι κάτι καινούργιο.

Ας θυμίσουμε ότι τα ρούχα τους είναι πολύ φθηνότερα, ενώ η τάση αυτή μπορεί και να επηρεάσει δυσμενώς τις πωλήσεις νέων προϊόντων. Κατά τον Οσκαρ Γκαρθία Μαθέιρας, διευθύνοντα σύμβουλο της Ιnditex, μητρικής της Zara, αυτές οι πρωτοβουλίες και άλλες, που προάγουν τη βιωσιμότητα, «συνιστούν μία προσπάθεια να μεταμορφώσουμε τους εαυτούς μας και τον κλάδο». Επιπλέον, ο όμιλος Inditex, που ανήκει στον Αμάνθιο Ορτέγα, έναν από τους πλουσιότερους της Γης, λανσάρει και την υπηρεσία των μεταχειρισμένων ρούχων. Οι πελάτες και οι πελάτισσες της Zara μπορούν από φέτος να επιδιορθώνουν, να πωλούν ή να δωρίζουν τα φορεμένα ρούχα τους είτε στα φυσικά καταστήματα είτε διαδικτυακά στη Γαλλία, τη Γερμανία και την Ισπανία φέτος. Τέλος, η υπηρεσία ξεκίνησε πέρυσι στη Βρετανία πιλοτικά. Εκεί η Zara παίρνει τα ρούχα και χειρίζεται τις πληρωμές, αλλά χρησιμοποιεί ένα δίκτυο τρίτων για μαντάρισμα και διόρθωση. Αν έχει μια τρύπα η μπλούζα, λόγου χάριν, κοστίζει 10 λίρες η εργασία.

Πηγή: Καθημερινή/Wall Street Journal

ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ