ESG+Stories

Σε λειτουργία το πρώτο εργοστάσιο παραγωγής e-methanol στον κόσμο

Η παγκόσμια ναυτιλία τελεί υπό αυξανόμενη πίεση να βρει νέες πηγές καυσίμου, με την πλειονότητα των χωρών να στηρίζει τους στόχους του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) για εξάλειψη των εκπομπών άνθρακα έως το 2050.  
Σε λειτουργία το πρώτο εργοστάσιο παραγωγής e-methanol στον κόσμο

Το πρώτο εμπορικής κλίμακας εργοστάσιο παραγωγής e-methanol στον κόσμο τέθηκε σε λειτουργία στη Δανία σήμερα (13/5), σηματοδοτώντας ένα σημαντικό βήμα προς την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας.

.

Ο ναυτιλιακός κολοσσός Maersk έχει ήδη δεσμευτεί να αγοράσει μέρος της παραγωγής, προκειμένου να χρησιμοποιηθεί ως καύσιμο χαμηλών εκπομπών άνθρακα για τον στόλο των πλοίων της.

Η παγκόσμια ναυτιλία τελεί υπό αυξανόμενη πίεση να βρει νέες πηγές καυσίμου, με την πλειονότητα των χωρών να στηρίζει τους στόχους του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) για εξάλειψη των εκπομπών άνθρακα έως το 2050.

Ωστόσο, τα εναλλακτικά καύσιμα όπως το e-methanol και η πράσινη αμμωνία, αν και παράγονται με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, παραμένουν ακριβότερα λόγω της περιορισμένης παραγωγής σε μεγάλη κλίμακα.

Το νέο εργοστάσιο, που βρίσκεται στο Κάσο (Kassø) της νότιας Δανίας κόστισε περίπου 150 εκατομμύρια ευρώ (167 εκατομμύρια δολάρια) και θα παράγει 42.000 τόνους ή 53 εκατομμύρια λίτρα e-methanol τον χρόνο, δήλωσαν οι συνιδιοκτήτες του, η Δανέζικη European Energy και η Ιαπωνική Mitsui.

Η Maersk, βασικός πελάτης της μονάδας, ήδη διαθέτει 13 πλοία διπλού καυσίμου που μπορούν να λειτουργούν με πετρέλαιο ή e-methanol και έχει παραγγείλει ακόμα 13 νέα πλοία. Σύμφωνα με την εταιρεία, η ετήσια παραγωγή της μονάδας επαρκεί για τη λειτουργία ενός μεγάλου πλοίου μεταφοράς 16.000 κοντέινερ σε δρομολόγιο μεταξύ Ασίας και Ευρώπης.

Το Laura Maersk, το πρώτο πλοίο κοντέινερ διπλού καυσίμου στον κόσμο, με χωρητικότητα άνω των 2.100 TEU, απαιτεί μόλις 3.600 τόνους καυσίμου τον χρόνο και είχε προγραμματιστεί να ανεφοδιαστεί κοντά στο Κάσο την Τρίτη.

Σε αντίθεση με το συμβατικό μεθανόλιο, που προέρχεται από φυσικό αέριο και άνθρακα, το e-methanol του εργοστασίου παράγεται από ανανεώσιμη ενέργεια και CO₂ που συλλέγεται από μονάδες βιοαερίου και καύση αποβλήτων.

Η Maersk ανέφερε ότι μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις της μετάβασης σε βιώσιμο καύσιμο είναι το κόστος και διεξάγει έρευνες για τις τεχνολογίες πράσινου καυσίμου και πιο αποδοτική ναυτιλία ώστε να μειώσει το κόστος.

Όταν κοιτάζεις την παραγωγή του εργοστασίου στο Κάσο, είναι κυριολεκτικά μια σταγόνα στον ωκεανό. Πρέπει να επεκτείνουμε την παραγωγή και να μειώσουμε το κόστος, δήλωσε ο Εμίλ Βίκιαρ-Άντρεσεν, επικεφαλής της δανέζικης ομάδας Power-to-X της European Energy, σε διαδικτυακή εκδήλωση.

ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ