ESG+Stories

Γιατί οι εταιρείες πρέπει να κάνουν πενταετή πλάνα ESG

Ο Paul Simpson είναι συνιδρυτής και CEO της CDP (Carbon Disclosure Project). Στο παρελθόν εργάστηκε στην Chesham Amalgamations & Investments Ltd, στη Διεθνή Εταιρεία Οικολογίας και Πολιτισμού και είναι πρώην διευθυντής του Social Venture Network. Ο κ. Simpson είναι μέλος της συμβουλευτικής ομάδας του Guardian Sustainable Business και του Global Stranded Assets Advisory Council της Smith School of Enterprise and the Environment του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης.
Γιατί οι εταιρείες πρέπει να κάνουν πενταετή πλάνα ESG

Εάν θέλουμε να έχουμε πιθανότητες να περιορίσουμε την υπερθέρμανση του πλανήτη στους 1,5 C πάνω από τα προβιομηχανικά επίπεδα, χρειαζόμαστε μια σαφή κατανόηση των επιπτώσεων των εταιρικών δραστηριοτήτων τόσο στους ανθρώπους όσο και στον πλανήτη.

Βρισκόμαστε σε οριακή στιγμή για τις «εταιρικές αποκαλύψεις που αφορούν το ESG».  Υπάρχει μια σχεδόν παγκόσμια υποστήριξη για την υποχρεωτική ρύθμιση της δημοσιοποίησης των εταιρικών στοιχείων η οποία επιταχύνθηκε το περασμένο έτος, με ένα κύμα νέων κανόνων που προαναγγέλλεται από τη Βραζιλία στην Ιαπωνία — που διαμορφώνουν άμεσα τον τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες μετρούν και διαχειρίζονται τις περιβαλλοντικές τους επιπτώσεις.

Είναι μια ευπρόσδεκτη κίνηση που θα οδηγήσει σε διαφάνεια και θα προσφέρει μια τεράστια ευκαιρία να επιταχυνθεί ο μετασχηματισμός των κεφαλαιαγορών προς τη βιώσιμη ανάπτυξη. Ωστόσο, υπάρχει ο κίνδυνος οι ρυθμίσεις να μην προχωρήσουν αρκετά.

Καθώς περισσότερες χώρες — συμπεριλαμβανομένου του Ηνωμένου Βασιλείου — πρόκειται να προβούν σε ρυθμιστικές ανακοινώσεις κατά τη διάρκεια της COP26, πρέπει να εξετάσουμε το πεδίο εφαρμογής και τον αντίκτυπο αυτού του κανονισμού. Η τρέχουσα εστίαση στα οικονομικά δεδομένα που σχετίζονται με το κλίμα είναι ένα σημαντικό πρώτο βήμα. Αλλά, εάν θέλουμε να έχουμε πιθανότητες να περιορίσουμε την υπερθέρμανση του πλανήτη στους 1,5 C πάνω από τα προβιομηχανικά επίπεδα, χρειαζόμαστε μια σαφή κατανόηση των επιπτώσεων των εταιρικών δραστηριοτήτων τόσο στους ανθρώπους όσο και στον πλανήτη. 

Ορισμένες περιοχές και χώρες πραγματοποιούν σημαντικές κινήσεις προς αυτό που εμείς στο CDP αποκαλούμε «υποχρεωτική γνωστοποίηση υψηλής ποιότητας». Αυτές περιλαμβάνουν την ΕΕ, με την πρότασή της για μια οδηγία για την υποβολή εκθέσεων για την εταιρική βιωσιμότητα, και —πιο πρόσφατα— την Ελβετία. 

Προκειμένου οι ρυθμίσεις να έχουν τον απαραίτητο αντίκτυπο, πρέπει να ενσωματωθούν μακροπρόθεσμες πληροφορίες παράλληλα με τους κινδύνους, ώστε να καταγραφούν οι συνολικές δυνατότητες για μακροπρόθεσμες κλιματικές επιδόσεις. Οι εταιρείες θα πρέπει να υποχρεούνται να αναπτύσσουν και να αποκαλύπτουν σχέδια για την κλιματική μετάβαση. Αυτοί θα πρέπει να περιλαμβάνουν βραχυπρόθεσμους, μεσοπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους στόχους για να διασφαλιστεί η απάντηση στην κλιματική αλλαγή με την απαραίτητη επείγουσα ανάγκη και κλίμακα. Οι ενδιάμεσοι πενταετείς στόχοι είναι κρίσιμοι — επιτρέπουν σχέδια μετάβασης που μπορούν να υλοποιηθούν χωρίς να «κλοτσήσουν το τενεκεδάκι». 

Αυτά τα σχέδια πρέπει να περιλαμβάνουν ισχυρούς, ποσοτικούς και διαπιστευμένους επιστημονικούς στόχους που θα περιγράφουν πώς οι εταιρείες θα μεταβούν στο επιχειρηματικό μοντέλο ευθυγραμμισμένο με το 1.5C. Οι εταιρείες με στόχους βασισμένους στην επιστήμη έχουν συνήθως μειώσει τις εκπομπές κατά 6,4 τοις εκατό ετησίως σύμφωνα με την πρωτοβουλία Science Based Targets (SBTi), πολύ πάνω από το μέσο ποσοστό 4,2 τοις εκατό που απαιτείται για την ευθυγράμμιση 1,5 C. 

Η επιστήμη μας λέει ότι δεν μπορούμε να επιλύσουμε την κλιματική αλλαγή χωρίς να αντιμετωπίσουμε περιβαλλοντικές προκλήσεις, όπως η ασφάλεια των υδάτων, η αποψίλωση των δασών και η βιοποικιλότητα. Σύμφωνα με την έκτη έκθεση αξιολόγησης της Διακυβερνητικής Επιτροπής για την Κλιματική Αλλαγή, δεν μπορούμε να περιορίσουμε τη θέρμανση στους 1,5 βαθμούς Κελσίου χωρίς αυτήν την ολιστική προσέγγιση. Ο κανονισμός θα πρέπει να απαιτεί από τις εταιρείες να αποκαλύπτουν και αυτές τις επιπτώσεις. Είναι επίσης προς το συμφέρον των εταιρειών, παρέχοντάς τους την καλύτερη κατανόηση των επιπτώσεων και των εξαρτήσεών τους από τον φυσικό κόσμο.

Έχουμε πολλά ακόμη να κάνουμε για την επίτευξη των παγκόσμιων περιβαλλοντικών μας στόχων και η εταιρική δράση είναι απαραίτητη. Και τώρα είναι η ώρα για τις εταιρείες να δράσουν και να προχωρήσουν σε αυτόν τον κανονισμό. Προτρέπω κάθε εταιρεία να προετοιμαστεί για να αντιμετωπίσει το επερχόμενο κύμα υποχρεωτικών αναφορών και να διασφαλίσει ότι η γνωστοποίηση υψηλής ποιότητας βρίσκεται στο επίκεντρο της στρατηγικής της.

Δημοσιεύτηκε αρχικά στην Financial Times

ΔΕΙΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ